شروع فاز دوم واکسیناسیون افراد آسیب دیده ازفردا، واکسن بچه ها کار براساس دستورالعمل وزارت بهداشت

به گزارش مجله سلنا، سخنگوی ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران گفت: فاز دوم پویش تهران دوباره جان می گیرد از فردا شروع می گردد و قرار است، از ظرفیت 22 اتوبوس، 22 ایستگاه مترو، 220 مسجد و 22 مرکز ثابت و ون برای واکسیناسیون استفاده گردد.

شروع فاز دوم واکسیناسیون افراد آسیب دیده ازفردا، واکسن بچه ها کار براساس دستورالعمل وزارت بهداشت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی نصیری از شروع فازم دوم پویش تهران دوباره جان می گیرد اطلاع داد و اضافه کرد: دومین فاز واکسیناسیون افراد آسیب دیده اجتماعی از فردا شروع می گردد و به مدت 22 روز ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه در فاز نخست پویش، واکسیناسیون 12 هزار نفر هدف گذاری شده بود، اما امروز بیش از 20 هزار نفر واکسینه شدند، گفت: اقدام شهرداری تهران در بخش ون ها بسیار موفقیت آمیز بود، اما درباره شهر واکسن های ثابت و خودرویی به علت اینکه شاید بیشتر شهروندان واکسینه شده بودند، استقبالی که پیش بینی می شد، رخ نداد.

به گفته سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، بر اساس آنالیز ها و توصیه شهردار تهران 6 مرکز از 28 مرکزی که در حال فعالیت بود تعطیل شد و تعداد این مراکز به 22 مرکز رسید. در واقع هم اکنون 10 ون، 10 مرکز ثابت و 2 مرکز خودرویی واکسیناسیون در حال فعالیت هستند و ظرفیت به میزان احتیاج رسیده است.

نصیری از موفقیت تجربه ون ها در این پویش صحبت کرد و گفت: بر این اساس مقرر شد در فاز دوم، علاوه بر اینکه این ون ها دُز اول و یا دوم واکسیناسیون افراد آسیب دیده را انجام می دهد به سایر شهروندان هم به وسیله سامانه 137 خدمت رسانی می نماید. درواقع امکان درخواست واکسیناسیون کرونا در منزل برای اقشار خاص، توان یابان، سالمندان، ایثارگران و. در مرکز تماس (میز خدمت) سرشماره 137 با قابلیت پشتیبانی 24 ساعته فراهم شده است که کادر پرستاری هم در ون ها برای اینکه آیا افراد متقاضی، واقعا احتیاج به خدمات در منزل دارند، با خیر؟ حضور دارند.

جانشین شهردار تهران در ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری، از به کارگیری ظرفیت اتوبوسرانی در این پویش اطلاع داد و توضیح داد: از فردا قرار است 22 اتوبوس در 22 منطقه شهرداری به اسم اتوبوس های زندگی در ساعت های تعیین، کار واکسیناسیون انجام دهند. این اتوبوس ها دارای تجهیزات پزشکی و ارتباطی و برچسب های تعیین در بدنه هستند و تحت پویش تهران دوباره جان میگیرد فعالیت خواهند کرد.

به گفته نصیری؛ در فاز دوم پویش تهران دوباره جان می گیرد به ظرفیت ایستگاه های متروی خدمت رسان در امر واکسیناسیون هم اضافه می گردد و تعدادشان به 22 ایستگاه می رسد.

او گفت: بعلاوه قرار است در فاز دوم، از ظرفیت 220 مسجد پرحمعیت و شاخص در 22 منطقه تهران برای واکسیناسیون استفاده گردد و در واقع ون های واکسیناسیون هر روز در یک مسجد مستقر می گردد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، درباره بازه سنی واکسیناسیون بچه ها کار هم شرح داد: واکسیناسیون بچه ها کار که بازه سنی 6 تا 18 سال را دربرمی گیرد، بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت انجام می گردد و همچون سایر بچه ها واکسیناسیون آنان هم صورت می گیرد.

بر اساس گزارش سایت شهر، نصیری درباره شناسایی افراد آسیب دیده اجتماعی مانند کارتن خواب ها برای تزریق دُز دوم هم اعلام کرد: همه کارتن خواب ها بی هویت نیستند و حتی اگر کارت ملی ندارند، شناخته شده هستند، از طرف دیگر در پاتوق ها هم روش های شناسایی خاصی وجود دارد. اما در مجموع این شناسایی ها با یاری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1970

به "شروع فاز دوم واکسیناسیون افراد آسیب دیده ازفردا، واکسن بچه ها کار براساس دستورالعمل وزارت بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فاز دوم واکسیناسیون افراد آسیب دیده ازفردا، واکسن بچه ها کار براساس دستورالعمل وزارت بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید