اردن و ترکیه همکاری های مالی را افزایش می دهند

به گزارش مجله سلنا، اردن و ترکیه با هدف ارتقای سطح همکاری های تجاری و سرمایه گذاری های دو کشور، توافقنامه مالی جدید امضا می نمایند.

اردن و ترکیه همکاری های مالی را افزایش می دهند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ینال البرماوی سخنگوی وزارت صنایع و تجارت اردن گفت که این کشور فردا با ترکیه توافقنامه ای را در راستای ترسیم نقشه روابط تجاری و سرمایه گذاری دو کشور امضا می نماید.

البرماوی در مصاحبه با روزنامه اردنیالغد، این توافقنامه را به منزله سرآغازی برای مذاکره جهت دستیابی به تفاهم های دوجانبه درباره تقویت همکاری های دو کشور برشمرد.

یک منبع مطلع نیز گفت که این توافقنامه دربرگیرنده هیچ گونه تعهدی درباره کاهش عوارض گمرکی و یا اولویت بندی کالاهای مبادلاتی نیست.

پیشتر دولت اردن در ماه می سال گذشته توافقنامه مربوط به تجارت آزاد امضا شده با ترکیه در سال 2009 را به تعلیق درآورده و تعرفه های گمرکی برای کالاهای وارداتی را از تاریخ 22/11/2018 افزایش داده بود.

هیأت مدیره اتاق بازرگانی امان دو روز پیش تأکید کرد که تعلیق توافقنامه مذکور یک تصمیم اشتباه و عجولانه بوده و خسارت هایی را به بخش تجاری و مصرف کنندگان اردنی و نیز کارخانجات اردن که کالا به ترکیه صادر می کردند، وارد نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 396

به "اردن و ترکیه همکاری های مالی را افزایش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردن و ترکیه همکاری های مالی را افزایش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید