اوبر بعد از فروش واحد خودران، بخش تاکسی پرنده خود را نیز به استارتاپ Joby Aviation فروخت

به گزارش مجله سلنا، اوبر کسب و کار تاکسی پرنده خود یعنی Uber Elevate را به استارتاپ هوافضای Joby Aviation فروخت.

اوبر بعد از فروش واحد خودران، بخش تاکسی پرنده خود را نیز به استارتاپ Joby Aviation فروخت

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، Joby Aviation که در زمینه توسعه تاکسی عمودپرواز برقی فعالیت می نماید، از خرید واحد تاکسی پرنده اوبر اطلاع داد. به موجب این قرارداد اوبر 75 میلیون دلار در Joby سرمایه گذاری می نماید. اوبر ژانویه امسال میلادی 50 میلیون دلار در این استارتاپ سرمایه گذاری نموده بود. این دو شرکت توافق کردند تا سرویس های خود را به شکل یکپارچه در اپلیکیشن های یکدیگر قرار دهند تا در آینده امکان ارائه سفرهای هوایی و زمینی فراهم گردد.

این خبر تنها یک روز پس از خبر فروش واحد خودران اوبر به استارتاپ Aurora منتشر می گردد. اوبر در این استارتاپ هم سرمایه گذاری هنگفتی نموده که نشان می دهد با وجود عدم دخالت مستقیم در بازار تاکسی پرنده و خودران به توسعه فناوری ها در این دو بخش برای پشتیبانی از برنامه های آینده علاقه مند است.

اوبر سال 2016 واحد تاکسی پرنده را راه اندازی کرد اما حالا می خواهد با فروش آن و همچنین واحد خودران روی کسب و کارهای اصلی یعنی اشتراک سفر و ارسال غذا تمرکز نموده و دوباره به سوددهی برسد.

Joby Aviation یکی از استارتاپ های پیشرو در حوزه توسعه تاکسی های پرنده عمودپرواز به شمار می رود و تویوتا با سرمایه گذاری 394 میلیون دلاری یکی از حامیان عظیم آن است. این استارتاپ میخواهد تا سال 2023 سرویس تاکسی پرنده را به عنوان یک سرویس حمل و نقل مقرون به صرفه، بی صدا و پاک ارائه کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1312

به "اوبر بعد از فروش واحد خودران، بخش تاکسی پرنده خود را نیز به استارتاپ Joby Aviation فروخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوبر بعد از فروش واحد خودران، بخش تاکسی پرنده خود را نیز به استارتاپ Joby Aviation فروخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید