چگونه به شهر تازه عادت کنیم؟

به گزارش مجله سلنا، عادت به شهر تازه

در زمان های گذشته معمولا آدم ها در همان شهری که به جهان می آمدند تا آخر عمر می ماندند، چه آن شهر بزرگ بود و چه کوچک آن ها به همان کسب و کارهای محلی رو می آوردند و همین شرایط را تا آخر داشتند. اما امروز خیلی ها به دلایل شغلی، خانوادگی و … به شهرهای دیگری می فرایند، رفتن به شهر تازه کمی سخت است مخصوصا در ماه ها و روزهای اول، چون عادت کردن به شهر تازه کمی زمان بر است. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا نکاتی را بگوییم که به یاری آن ها به راحتی به شهر تازه عادت کنید.

چگونه به شهر تازه عادت کنیم؟

لباس ها و وسایل خود را از چمدان و جعبه دربیاورید

مهمترین کاری که در رفتن به شهر نو باید انجام دهید این است که خیلی سریع وسایل را از بسته بندی و چمدان دربیاورید. حتی اگر فقط با یک چمدان به شهر نو رسیدید مدتی وقت بگذارید، بارو بندیل تان را از چمدان در بیاورید و برای آن ها جای نوی پیدا کنید. اینکه تا مدت ها جعبه ها و چمدان را در گوشه اتاق ببینید حسی به شما دست می دهد انگار که اینجا متعلق به شما نیست و در این شهر غریبه اید.

مثل جهانگرد ها باشید

یک استراتژی که خیلی ها برای عادت کردن به شهر نو انجام می دهند این است که مثل جهانگرد ها می شوند. با این همه بلاگ گردشگری که منتشر شده پیدا کردن جاهای جهانگردی شهر اصلا کار سختی نیست. با تماشا جاذبه های تماشای شهر و آشنایی بیشتر با اینجا، حس غربت کم کم از بین می رود.

قدم بزنید

حتی اگر باید برای رسیدن به مقصد حتما از ماشین بهره ببرید باز هم سعی کنید که تا جایی که می توانید قدم بزنید. برای شناخت بهتر شهر هیچ راهی بهتر از قدم زدن نیست چون وقت هایی که پیاده می روید نسبت به وقتی که در ماشین هستید به چیزهای بیشتری توجه می کنید. پیاده روی باعث می گردد تا آرامش شهر نو را کاملا حس کنید و با شهر آشناتر شوید.

با همسایه ها و افراد محله آشنا شوید

همسایه ها و مغازه دارهای اطراف را بشناسید؛ این مهم است که از خانه خارج شوید و هم افراد و هم محله نوتان را بشناسید. حتی اگر با دیگران دوست صمیمی هم نشده باشید همین که به سوپرمارکت بروید و چهره آشنا ببینید هم می تواند حس بودن در خانه را در شما به وجود بیاورد.

سوپرمارکت نزدیک خانه را پیدا کنید

خانه ای که در کابینت هایش چیزی برای خوردن پیدا نمی گردد هیچ وقت شبیه خانه نیست. همین که وارد یک خانه نو می گردد اولین کاری که باید بکنید این است که آشپزخانه را پر از خوراکی و مواد غذایی کنید. حتی اگر قرار نیست که خودتان هم آشپزی کنید باز هم اسنک ها و خوراکی های زیادی خریداری کنید تا آشپزخانه پر گردد. هیچ چیز مثل رفتن به یک سوپرمارکت و یا بازار محلی نمی تواند حس تعلق به این محله را در شما بیدار کند.

افرادی را پیدا کنید که علایقی مثل شما دارند

با افرادی که در همسایگی تان هستند آشنا گردد و مخصوصا افرادی را ببینید که علایق مشترکی با شما دارند. اگر ورزش دوست دارید به باشگاه بروید یا به عضویت یک تیم ورزشی در بیایید. اگر به صنایع دستی علاقه دارید تحقیق کنید ببینید چه کلاس ها و یا کارگاه هایی در محله تان است که بتوانید به آن ها محلق شوید. از این تفریح بهره ببرید تا با افراد نو در تماس باشید و موضوعی برای بحث داشته باشید همه این کارها باعث می گردد تا در شهر نو احساس غریبی نکنید و حالتان بهتر باشد.

توصیه های دیگران را گوش کنید

قبل از اینکه به جای نو بروید درباره امکانات آن محله تحقیق کنید. اینکه قبل از رفتن به محله نو بدانید که ایستگاه های اتوبوس در کجا قرار گرفته است و یا نانوایی و داروخانه کجاست می تواند خیلی یاری نماینده باشد. کار دیگری که اصلا نباید آن را دست کم بگیرید پرسیدن از دیگران و شنیدن نظرات و پیشنهادات آن هاست. چه با همکارتان در محل کار مشورت کنید و چه با همسایه تان، بیشتر آدم ها از اینکه به دیگران یاری نمایند مسرور می شوند.

در پی علاقه مندی های نو بروید

رفتن به یک شهر نو فرصتی عالی برای آغاز علاقه مندی های نو است. اگر برای مدت زیادی در یک محله و شهر بمانید ممکن است که درگیر کارهای روتین روزانه شوید و اینکه از دایره کارهای روزانه خارج شوید و کاری متفاوت انجام دهید کمی سخت به نظر می رسد. اما وقتی وارد شهر نوی شده اید همه چیز تازه است و هیچ چیز مثل قبل نیست. لیستی از کارهایی تهیه کنید که به آن ها علاقه دارید اما هیچ وقت آن ها را امتحان نکرده اید. بیرون آمدن از دایره امن راهی عالی برای دیدار با افرادی است که شاید از هیچ راهی به غیر از این نتوانید آن ها را ببینید.

دوست نو پیدا کنید

وقتی به مدرسه می رفتیم پیدا کردن دوست اصلا کار سختی نبود اما وقتی بزرگ شده ایم و به شهر نوی رفته ایم شاید این کار کمی سخت باشد. برای این کار می توانید به کلاس های نو بروید و یا در گروه هایی عضو شوید که فعالیت های یکسان دارند.

شغل پیدا کنید

اگر تا به حال شغلی پیدا نکردید برترین کاری که با رفتن به شهر نو می توانید انجام دهید این است که دست به کار شوید و در پی شغل بگردید. به فروشگاه ها و شرکت ها بروید و از آن ها بپرسید که آیا برای کار نیاز به کسی دارند یا نه. یک رزومه درست کنید تا اگر کسی از شما اطلاعات شغلی تان را خواست آماده باشید و خیلی زود آن را بفرستید.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2168

به "چگونه به شهر تازه عادت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه به شهر تازه عادت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید