برترین منطقه کردان کجاست؟

به گزارش مجله سلنا، کردان روستای ویلایی و ییلاقی در نزدیکی شهرهای تهران و کرج است. هر چند که این منطقه خوش آب و هوا روستا شناخته می گردد، اما محوطه وسیعی است که محله ها و شهرک های ویلایی زیادی را در خود جای داده است. برای کسانی که قصد دارند یک تعطیلات عالی را در ویلاهای کردان داشته باشند و افرادی که قصد خرید ویلا در این ناحیه را دارند، دانستن این که برترین منطقه کردان کجاست؟ خیلی اهمیت دارد.

برترین منطقه کردان کجاست؟

البته هر کدام از منطقه ها در کردان ویژگی های منحصر به فرد خودش را دارد و کلمه برترین یک موضوع نسبی است و اطلاق عنوان برترین منطقه، از نظر هر کس با سلیقه و احتیاجاتش فرق دارد. در اینجا منطقه ها مختلف در کردان را به شما معرفی می کنیم تا خودتان برترین منطقه از نظرتان را انتخاب کنید.

کردان شمالی یا جنوبی؟

کردان دارای دو بخش شمالی و جنوبی است که این تقسیم بندی بر اساس قرار گرفتن در قسمت شمال یا جنوب اتوبان کرج قزوین اجرا شده است. بخش شمالی کردان یا کردان شمالی جایی است که به سمت کوهستان که در شمال واقع شده است، می رود. اینجا یک منطقه کوهستانی است که بسیاری از گردشگران تنها این منطقه را به نام کردان می شناسند و بر بخش جنوبی نام های تهراندشت، چهارباغ و سهیلیه را اطلاق می نمایند.

منطقه ها که در بخش کردان شمالی قرار دارند عبارتند از کردان، تالیان، برغان، آغشت، هرجاب، کوهسار، خورین،آجین دوجین، ورده، ولیان و کوهسار. در بخش شمالی کردان می توان ویلاهای استخردار جاباما در کردان برای اجاره و رزرو یافت که همگی برای سرگرمیات و تعطیلات بسیار مناسب هستند. کردان جنوبی شامل چهار باغ، سهیلیه و تهراندشت یک منطقه وسیع است که روستاهای زیادی را در بر می گیرد. خروجی کمالشهر در کرج برترین مسیر برای رسیدن به تهراندشت است.

منطقه ها کردان شمالی را بشناسیم

آغشت یکی از برترین منطقه ها در کردان است که دارای منطقه ها ویلایی لاکچری و عالی است. این منطقه سرسبز دارای طبیعت بکری است که ویلاهای آن را بسیار دنج با منظره عالی نموده است. علاوه بر این قلعه آغشت یکی از تماشای هایی است که در منطقه کردان می توان از آن تماشا کرد. برغان یا باغبان کلاچی، یکی از زیباترین و برترین منطقه ها کردان است که منطقه ای خلوت، بسیار زیبا و تاریخی است که شما می توانید در آن خوراکی های خوشمزه نوش جان کنید و اوقات خوشی را بگذرانید.

بانو صحرا یک منطقه وسیع ویلایی است که به علت پل بانو صحرا نام آن بسیار شنیده شده است با اینهمه ویلاسازی در آن رشد فزاینده ای داشته و بسیاری از افراد اینجا را برای سرگرمی انتخاب می نمایند. پل بانو صحرا در دوران صفویه ساخته شده است و در نتیجه این منطقه از آن دوران رونق داشته است. در حال حاضر منطقه بانو صحرا دارای ویلاهای لوکس و زیبای زیادی است.

از دیگر منطقه ها شمالی کردان می توان به هرجاب اشاره نمود که منطقه ای زیبا و کم جمعیت است. هرجاب در واقع از خلوت ترین منطقه ها کردان به شمار می آید و محیطی دنج به همراه جاهای تماشای زیادی دارد. هرجاب دارای باغ های میوه فراوانی است و درختان در بهار با شکوفه هایشان در تابستان با میوه هایشان، در پاییز با برگ های رنگارنگ و در زمستان با رخت سفیدشان بسیار تماشای هستند. جلنگدار یک منطقه سرسبز در اطراف کردان است که همچون نامش، دارای انبوهی از درختان است و شبیه به جنگل به نظر می رسد. جلنگدار با درختان سر به فلک کشیده اش، در نزدیکی اغشت واقع شده است و درختان گردوی آن بسیار معروف هستند.

تهراندشت در کردان جنوبی

تهراندشت یکی از برترین منطقه ها کردان جنوبی است و یکی از گران ترین بخش های کردان نیز به شمار می آید. در تهراندشت چندین شهرک ویلایی وجود دارد. یکی از این شهرک ها دنیا ویلا نام دارد که این منطقه با کرج در حدود 25 کیلومتر و با تهران هم تقریبا 75 کیلومتر فاصله دارد. دنیا ویلا یا همان مسعودیه دارای طراحی بسیار زیبایی است و درختان چنار اطراف آن، بر زیبایی اش افزوده است.

یکی دیگر از محلات جالب توجه در تهراندشت، روستای سرخاب است که دارای ویلاهای زیادی است. از درون این روستا رود سرخاب جریان دارد و این منطقه را به یکی از برترین و گرانترین منطقه ها کردان تبدیل نموده است. در سرخاب چندین بسیاری از شهرک ویلایی ساخته شده که یکی از آنها شهرک ویلایی کارینا است.

شهرک کارینا یک محله بسیار خوش ساخت است. خیابان اصلی این منطقه تهران نام دارد و ویلاهای لاکچری دوبلکس و تریبلکس این شهرک دارای امکانات رفاهی مدرنی هستند که اینجا را به یکی از برترین شهرک های ویلایی سرخاب تبدیل نموده اند.

چه شهرک هایی در سهیلیه وجود دارد؟

منطقه خوش آب و هوای سهیلیه یکی دیگر از منطقه ها مرتبط با کردان است که شهرک های زعفرانیه، کوروش و اقبالیه در آنها ساخته شده اند. سهیلیه یک منطقه پرآب با خاک خوب است و از این رو بخش هایی از این به منطقه پرورش گل کاشت نهال اختصاص داده شده و این ناحیه را به جایی بسیار خوش آب و هوا و سرسبز تبدیل نموده است.

شهرک زعفرانیه یکی از شهرک های سهیلیه است که در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز واقع شده و دارای ویلاهای لوکس و استاندارد زیادی است. زعفرانیه نیز یکی از منطقه ها گران در کردان به شمار میرود که در فاصله بین کرج و هشتگرد قرار داشته و دسترسی خوبی به تهران دارد.

شهرک کوروش در همسایگی شهرک زعفرانیه است و که دارای آب و هوایی دلچسب و مطلوب بوده و طبیعت چهار فصل و ویلاهای آن شما را به خود جذب می نماید. شهرک اقبالیه نیز یک منطقه ویلایی است که شما در اتوبان کرج قزوین، با تماشا تابلوی سهیلیه باید به سمت راست رفته و بعد از پشت سر گذاشتن چند روستا به این شهرک زیبا می رسید.

روستاهای سهیلیه

سهیلیه دارای چند روستای تماشای نیز هست که یکی از آنها روستای لشگرآباد است. این روستا به علت داشتن خاک حاصلخیز، دارای باغ ها و باغچه های فراوانی است و به سبب آب و هوای عالی، هر سال افراد زیادی به آن مهاجرت می نمایند. در واقع بر خلاف بسیاری از روستاهای کشور که همیشه رشد منفی دارند، به جمعیت این روستا افزوده شده و ساکنین جدیدی پیدا می نماید.

از سایر روستاهای سهیلیه می توان به روستاهای خوش آب و هوای آغچه حصار، سنقرآباد و رامجین اشاره نمود که این سه روستا به علت دسترسی آسان به تهران و آب و هوای خوش و خاک خوب برای کشاورزی، مورد علاقه افراد بسیاری قرار گرفته اند.

سایر شهرک های ویلایی در کردان

طاووسیه، افشاریه و صفایه سه منطقه ویلایی دیگر در کردان هستند. طاووسیه در مسیر جاده قدیم کرج به سمت قزوین واقع شده است و دارای آب و هوای بسیار خوبی است. شهرک افشاریه در نزدیکی طاووسیه است که طبیعت و هوای معرکه ای داشته و بسیار دنج و در عین حال امن است. منطقه ویلایی صفاییه نیز با آب و هوای دلچسب کوهستانی دارد و معماری مدرن بسیار قابل توجه است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2295

به "برترین منطقه کردان کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین منطقه کردان کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید