راهنمای سفر به لیسبون؛ پرتغال

به گزارش مجله سلنا، لیسبون پایتخت بسیار زیبای کشور پرتغال که به زبان پرتغالی lisboa نامیده می گردد، در سواحل اقیانوس اطلس واقع شده است. در این شهر راه های زیادی برای لذت بردن از لحظاتتان وجود خواهد داشت از جمله بازدید از موزه ها، پارک ها، گالری های هنری، سواحل زیبا و رستوران ها و کافه های بی نظیر. با خبرنگاران همراه باشید تا در این مقاله این شهر زیبا را هرچه بیشتر به شما معرفی کنیم:

راهنمای سفر به لیسبون؛ پرتغال

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تضمینی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

اطلاعات کلی

  • پایتخت پرتغال: لیسبون
  • واحد پول: یورو
  • زبان رسمی کشور: پرتغالی

آب و هوا

مانند شمار زیادی از پایتخت های اروپایی، لیسبون نیز در تمامی فصول زیباست. اما در ادامه در خصوص هر فصل در این شهر زیبا شرحاتی می دهیم تا شما بنا به سلیقه خودتان یک فصل را انتخاب کنید: بهار و تابستان دو فصل ایده آل برای بازدید از این شهر زیبا هستند. اما بازهم به سلیقه خود شما بستگی دارد. بهار در اینجا به گونه ای است که شما شاهد مناظر سرسبز و طبیعی بی نظیری خواهید بود و با داشتن دمایی در حدود 17 درجه واقعا یک مکان فوق العاده برای تعطیلات بهاری خواهد بود . جالب توجه است که حتما در این فصل یک چتر همواره به همراه داشته باشید تا رگبارهای بهاری شما را غافلگیر ننمایند. اما این باران ها اصلا باعث نمی شوند که تعطیلات شما خراب گردد یا لذت کافی از بودن در این مکان نبرید، شکوفه های درختان و طبیعت بکر این آب و هوای غیر قابل پیش بینی را جبران می نماید. و اما نکته ی آخر اینکه بهار خیلی زود به لیسبون می آید پس اگر قصد سفر در این فصل را دارید خیلی زود بلیط های خود را رزرو کنید. اما تابستان های لیسبون یکی از بهترین زمان ها برای گذراندن تعطیلات در این کشور است. شما در اینجا در روز 13 ژوئن شاهد جشن بزرگداشت بسیار شاد و زیبا خواهید بود که هرساله در پایتخت پرتغال برگزار می گردد به نام سنت آنتونی که نام یک قدیس قدیمی است و می گویند صاحب لیسبون است. بعلاوه، تابستان نیز یکی از فصل های شلوغ این شهر محسوب می گردد و می توایند از سواحل زیبای این شهر دیدن کنید و از آفتاب تابستانی لذت ببرید اما اگر هتل خاصی مد نظر شماست باید خیلی زودتر برای رزرو آن اقدام کنید. در خصوص پاییز باید گفت که به دلیل بارش های فراوان ترجیحا این شهر را انتخاب نکنید. مطمئنا مقاصد بهتری برای این فصل وجود خواهند داشت مانند فرانسه و هاوایی. زمستان های لیسبون نیز سرد است و حتی اگر شما به هوای سرد و ورزش های زمستانی علاقه دارید که برای آنها نیز به برف زیادی احتیاج است لیسبون خیلی مقصد مناسبی نیست.

معمول

هزینه اسکان

لیسبون رنج وسیعی از محل های اسکان را به مسافران پیشنهاد می دهد که هرکدام با توجه به بودجه خود یک مکان مناسب را انتخاب نمایند. در این شهر شما هم می توانید محل های ساده و مقرون به صرفه ای را پیدا کنید که دارای امکانات معقولی نیز هستند و یا اینکه اگر علاقه دارید در هتل های خیلی مجهز اقامت داشته باشید بهتر در فصل هایی که مسافران کمتری به این شهر می آیند یا اصطلاحا در off-season به اینجا بیاید تا از تخفیف های عالی برخوردار باشید. اما در حالت کلی بهتر است محل اقامتتان جایی باشد که خیلی از مکان های دیدنی لیسبون دور نباشد. قیمت یک شب اقامت در اتاق های هاستل ها (که به صورت اتاق های خوابگاه ها هستند) در حدود 10تا 25 یورو است. و هزینه یک اتاق خصوصی برای دونفر با حمام مشترک در حدود 50 تا 60 یورو. یکی از هاستل های خوب در این شهر Goodnight هاستل است که در مرکز شهر واقع شده است.

قیمت هتل های مقرون به صرفه نیز از حدود 30 یورو برای یک اتاق دو تخته در مسافرخانه های مقرون به صرفه ای به نام Pensão شروع می گردد. و البته در بیشتر هتل ها این قیمت از 50 یورو است. چند هتل مقرون به صرفه لیسبون: هتل Botanico ، هتل Travel Park ، هتل vip Zurique هستند.

هزینه غذا

شما می توانید در این شهر در شیرینی فروشی ها یا نانوایی میان وعده های کوچکی در حد 2 یورو پیدا کنید. غذاهای سبک و ساندویچ ها نیز در حدود 7 یورو قیمت دارند بعلاوه فست فود را هم می توانید با همین قیمت ها خریداری کنید. اما اگر تمایل دارید که در یک رستوران و به همراه نوشیدنی غذای خود را میل کنید باید در حدود 18 یورو پرداخت کنید، خصوصا در مناطق توریستی مرکز شهر. در لیسبون شما می توانید در رستوران های محلی یک وعده غذایی همراه با نوشیدنی را با پرداخت 14 یورو داشته باشید. هزینه خواروبار برای یک هفته نیزچیزی نزدیک به 37 یورو خواهد بود.

هزینه حمل و نقل

یک بلیط تمام روز(یا یک روزه) برای مترو 4.60 یورو است. کرایه تاکسی در لیسبون گران است و برای راستا فرودگاه تا مرکز شهر باید 25 یورو پرداخت کنید. در سرانجام باید بگوییم که اتوبوس مقرون به صرفه ترین وسیله نقلیه خواهد بود با هزینه ای در حدود1.80 یورو برای هر بلیط.

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

  • تاکسی را فراموش کنید! همانطور که در هزینه های حمل و نقل گفتیم تاکسی ها در لیسبون بسیار وسایل نقلیه گرانی هستند پس از آنها برای جابه جایی استفاده نکنید. برای گردش در مرکز شهر لیسبون پیاده روی گزینه مناسبی است و برای رفتن به مکان های خارج از شهر نیز از مترو بهره ببرید. بعلاوه تاکسی هزینه اضافی را برای وسایل شما و همچنین رفتن به فرودگاه دریافت می نمایند.
  • به نان ها نه بگویید! زمانی که شما غذا سفارش می دهید قبل از سرو آن انواع مختلف نان و زیتون را برای شما می آورند که اینها به هیچ وجه رایگان نیستند و به هزینه وعده غذایی شما می افزایند پس بهتر است آنها را رد کنید.
  • یک لیسبون کارت تهیه کنید. اگر شما قصد دارید که از جاذبه های زیادی دین کنید ایده خوبی است که یک لیسبون کارت تهیه کنید که شامل تخفیفات و همچنین بازدیدهای رایگان از مکان های دیدنی است. قیمت این کارت ها از 18.5 یورو شروع می گردد و در صرفه جویی پولتان بسیار یاری می نماید.
  • درPensão اقامت داشته باشید: این کاروان هایی که توسط خانواده ها راه اندازی شده مسافرخانه های بسیار خوبی را با قیمت بسیار کم به شما پیشنهاد می دهد.

بهترین تفریحات و جاذبه ها در لیسبون

درابتدا لازم به شرح است که شما می توانید از موزه هایی نظیر Gulbenkian ، Maritime ، موزه هنرهای باستانی و موزه کاشی ملی (national tile) که هر یکشنبه به مدت چند ساعت بازدید از آنها رایگان است بهره ببرید.

آکواریوم بزرگ لیسبون

در این شهر از بزرگترین آکواریوم اروپا دیدن کنید. یک مکان فوق العاده زیبا و خیره نماینده با 16000 گیاه و جانور از بیش از 450 گونه مختلف که هم مردم محلی و هم گردشگران را به خود جذب می نماید. این آکواریم یا به عبارتی Oceanarium (یک آکواریم بسیار بزرگ از آب دریا که در آن از جانوران دریایی برای مطالعه و بازدید عمومی استفاده می گردد) که توسط معمار آمریکایی Peter Chermeyeff طراحی شده در سال 1998 به منظور جشن دریافت این امر که اقیانوس ، میراثی برای آینده ساخته شده و بازدید از این مکان تجربه ای لذت بخش مانند غواصی در اعماق دریا البته بدون ریسک هایی که در آن مناطق هست خواهد بود.

برج Belém

بدون شک زمانی که در لیسبون هستید یکی از مکان هایی که باید از آن دیدن کنید برج زیبای Belém است. این برج که از آن به عنوان قلب و روح تاریخی پرتغال نام می برند از چندین اتاق زیبا تشکیل شده است، اما نقطه اوج این داستان زمانی است که شما می توانید از اینجا به تماشای چشم اندازهای پانارومای قسمت غربی شهر و همچنین رودخانه تاقوس بپردازید. در سال 1983، این دژ محکم در لیست میراث جهانی یونسکو قرار داشت و امروزه از آن به عنوان یک موزه استفاده می نمایند.

باغ گیاه شناسی (Jardim Botânico)

این باغ 10 هکتاری یکی از زیباترین باغ های عمومی در لیسبون است. این بهشت زیبا که در قلب لیسبون واقع شده است به دور از شلوغی و فشارهای روزمره محل بسیار مناسبی برای یک پیک نیک ساده و لذت بردن از گیاهان بی نظیر است.

برج لیسبون (Castelo de São Jorge)

از این برج که در بالاترین تپه شهر واقع شده است و در میان مردم محلی با نام Castelo de São Jorge شناخته می گردد دیدن کنید ودر کنار اینکه از نمایشگاه هایی که مربوط به فرهنگ و تاریخ پرتغال هستند بازدید می کنید از تماشای نمای زیبای شهر از ارتفاعات لذت ببرید. در اینجا همچنین کافه ها و رستوران هایی هستند که بین مارچ تا اکتبر از ساعت 9 صبح تا 9 شب باز هستند و از نوامبر تا فوریه نیز ساعات کاریشان بین 9 صبح تا 6 بعدازظهر است.

سواحل لیسبون

لیسبون دارای سواحل بسیار زیبا و فوق العاده ای است که می توانید در آنجا از آفتاب تابستانی کمال استفاده را ببرید.

صومعه Jerónimos Monastery

ساخت این صومعه در سال 1502 شروع شد و از بهترین فضاهای معماری پرتغالی به نام مانولین است. اینجا یکی از مکان هایی است که در پایتخت پرتغال بیشترین بازدیدنماینده را دارد.

مراکز خرید

اگر شما به خرید علاقه زیادی دارید لیسبون سرشار از مراکز خرید شیک و مدرن است که هر آنچه می خواهید در آنها می یابید. لباس، جواهرات، کفش، عطرها، محصولات سنتی بسیار زیبا. از فروشگاه ها و مراکز خرید معروف لیسبون می توان مرکز خریدColombo ، Amoreiras ، El Corte Inglés ، Escada ، Louise Vuitton و Emporium Armani and D&G را نام برد. در بیشتر فروشگاه ها کارت های اعتباری و خصوصا ویزا کارت پذیرفته می گردد.

تراموا (واگن برقی)

جالب است بدانید که لیسبون هنوز تراموهای قدیمی خود را دارد، واگن هایی که این حس را به شما القا می نماید که در قرن 20 زندگی می کنید. در آنها بنشینید و به گردش در خیابانهای قدیمی و تاریخی این شهر بپردازید و از لحظات خود لذت ببرید.

تماشای پرندگان

سواحل رودخانه تاقوس در لیسبون پایتخت زیبای پرتغال محلی است که مردم محلی و گردشگران از سراسر جهان برای دیدن پرندگانی بی نظیر به آن می آیند. مخصوصا زمانی که در زمستان در این شهر هستید حتما به تماشای پرندگان زیبایی نظیر فلامینگوهای صورتی، لک لک های براق ، مرغ باتلاق بنفش و هزاران گونه دیگر از پرندگان بروید. تمامی جاذبه های لیسبون در موارد بالا خلاصه نمی گردد و شما قطعا برای بازدید از تمامی این مکان های زیبا به یک یا دو هفته احتیاج خواهید داشت.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com / travelvivi.com
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 635

به "راهنمای سفر به لیسبون؛ پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به لیسبون؛ پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید