تکمیل ظرفیت برای کنکور کارشناسی ارشد 1400 از امروز شروع شد

به گزارش مجله سلنا، شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی اجرای مرحله تکمیل ظرفیت برای رشته محل های خالی مانده را به همراه رشته محل های تازه در آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 مصوب کرد.

تکمیل ظرفیت برای کنکور کارشناسی ارشد 1400 از امروز شروع شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به مصوبه نوزدهمین جلسه تاریخ 11 دی ماه 1400 شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، مقرر شد مرحله تکمیل ظرفیت برای رشته محل هایی که ظرفیت آن ها خالی مانده، همراه با رشته محل های تازه در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 انجام گردد.

متقاضیانی که در آزمون مذکور شرکت نموده اند و مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند از امروز چهارشنبه 22 دی ماه تا روز دوشنبه 27 دی ماه 1400 بر اساس کارنامه نتایج اولیه آزمون، نسبت به انتخاب کدرشته محل های مورد علاقه خود که در سایت سازمان سنجش درج شده (حداکثر 100 کدرشته محل) از مجموعه های امتحانی مجاز منحصراً به وسیله سایت سنجش اقدام نمایند.

گزینش نهایی در هر یک از کدرشته محل های تحصیلی اعلام شده، مطابق شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه های راهنمای شماره 1 و 2 آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 انجام خواهد شد.

آن دسته از متقاضیانی که اسامی آنان به عنوان پذیرفته شده نهایی در یکی از کدرشته محل های تحصیلی بورسیه و یا دارای شرایط خاص اعلام شده است، حق انتخاب کدرشته محل های مندرج در این اطلاعیه را ندارند.

پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 در صورت تمایل می توانند در این مرحله از پذیرش شرکت نمایند. در صورت قبولی در این مرحله، قبولی قبلی آنان لغو و با آنان همچون دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و باید در رشته قبولی تازه ثبت نام و ادامه تحصیل نمایند لذا متقاضیان در این خصوص دقت لازم را به عمل آورند.

نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل های مندرج در این اطلاعیه با توجه به امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، در اولین نیمسال تحصیلی ممکن خواهد بود.

در آن دسته از کدرشته های امتحانی که ظرفیت اعلام شده تازه بیش از یک محل تحصیل باشد، متقاضیان در صورت تمایل می توانند تمامی کدرشته محل های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت، انتخاب نمایند.

هر متقاضی منحصراً مجاز به انتخاب کدرشته تحصیلی خواهد بود که در آزمون مجموعه امتحانی مربوط شرکت و مجاز به انتخاب رشته بوده باشد. لیست کدضریب های مجاز هر متقاضی در سامانه انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت برای وی نمایش داده خواهد شد.

کدرشته محل های مربوط به مجموعه های امتحانی دارای آزمون عملی و تشریحی این اطلاعیه را منحصراً متقاضیانی که قبلاً در آزمون های عملی و تشریحی شرکت نموده اند می توانند انتخاب نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2099

به "تکمیل ظرفیت برای کنکور کارشناسی ارشد 1400 از امروز شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل ظرفیت برای کنکور کارشناسی ارشد 1400 از امروز شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید