حمایت از دانشجویان بین المللی در دوران کرونا رونق می گیرد خبرنگاران

به گزارش مجله سلنا، بر اساس گزارش جدید، دولت کانادا باید برای حمایت از دانشجویان بین المللی که تحت تأثیر شیوع کرونا آسیب دیده اند، اقدامی انجام دهد.

حمایت از دانشجویان بین المللی در دوران کرونا رونق می گیرد خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ بر اساس گزارش جدید، دولت کانادا باید برای حمایت از دانشجویان بین المللی که تحت تأثیر شیوع کرونا آسیب دیده اند، اقدامی انجام دهد.

گزارشی تحلیلی که به بررسی ابعاد گوناگون سیاستی و آموزشی می پردازد، نمای کلی از ساختار مهاجرتی کانادا قبل از همه گیری کرونا را ارائه داد. این گزارش آسیب پذیری های سیستم را که توسط همه گیری آشکار شده است، معین کرد و نشان داد که ایالت های فدرال باید چه کار هایی را برای بهینه سازی شرایط مهاجرتی کانادا انجام دهند.

در این گزارش اشاره شده است که دانشجویان بین المللی در اقتصاد کانادا نقشی حیاتی دارند و نیروی کار مورد نیاز کشور را تأمین می کنند.

چالش هایی که پیش روی دانشجویان بین المللی است

با این حال، دانشجویان با چالش های زیادی از جمله تأخیر در پردازش ویزا و سطح بالای استرس، اضطراب و عدم اطمینان روبرو شده اند. در این گزارش همچنین تأکید شده است که برخی از افراد واجد شرایط کمک های اضطراری اجتماعی و اقتصادی نبوده اند.

در این گزارش آمده است: یک دلیل عمده علاقه دولت کانادا به جذب دانشجویان بین المللی این است که این دانشجویان به عنوان یک منبع جذاب نیروی انسانی متخصص ماهر دیده می شوند و بسکمک از دانشجویان بین المللی در مقطع پس از تحصیل به مشاغل روی می آورند.

از آن جایی که دانشجویان بین المللی نسبتاً جوان هستند، حداقل به یک زبان رسمی تسلط دارند، مدارک تحصیلی کانادا را دارند و می توانند به نیاز های فعلی و معوق بازار کار این کشور کمک کنند بنابراین به عنوان سرمایه ای ارزشمند برای اقتصاد این کشور در نظر گرفته می شوند.

توانایی جذب و ماندگاری دانشجویان بین المللی به عنوان نیروی انسانی ماهر و ساکنان دائمی، امری بسیار مهم تلقی می شود.

در این گزارش آمده است که با حفظ دانشجویان بین المللی، کانادا می تواند به منبع جدیدی از نیروی کار بسیار ماهر متکی باشد که می تواند در رشد و رونق این کشور نقش بیافریند. از دسامبر سال 2019، بیش از 642 هزار دانشجوی بین المللی در کانادا وجود دارد که از سال 2010 این تعداد، 185 درصد افزایش داشته است.

ضرورت هایی برای بهبود شرایط دانشجویان بین المللی

در این گزارش توضیح داده شد که این تعداد دانشجو، کانادا را به عنوان سومین مقصد تحصیلی در جهان برای جذب دانشجویان بین المللی مطرح کرده و دولت کانادا با تعهد خود به جذب دانشجویان بین المللی بیش تر از آن پشتیبانی کرده است.

با این حال، اختلال ناشی از همه گیری کرونا به این معنی است که دانشجویان بین المللی در کانادا و کسانی که برای تحصیل به این کشور می فرایند با چالش های زیادی روبرو شده اند.

یک نظرسنجی در ژوئن 2020 که توسط خدمات آموزش جهانی انجام شد نشان داد که 26 درصد از دانشجویان بین المللی از دست دادن منبع اصلی درآمد خود و 34 درصد از آن ها ناتوانی در تأمین هزینه اجاره یا آب و برق را گزارش کرده اند.

همچنین در این گزارش آمده است: برای کسانی که هنوز برای شروع تحصیل به کانادا سفر نکرده بودند، بسته شدن مرز ها و تأخیر در پردازش درخواست جواز به معنای این است که توانایی آن ها برای ورود به کشور برای شروع تحصیلات مختل شده است.

همه گیری ویروس کرونا نشان داد که بخش آموزش پس از دوره متوسطه کشور چقدر به شهریه های دانشجویان بین المللی وابسته است. طبق آمار کانادا، 58 درصد از مجوز های تحصیل جدید برای دانشجویان خارجی در ژوئن تا آگوست 2020 در مقایسه با مدت مشابه سال 2019 کاهش یافته است.

اگرچه برخی از دانشگاه ها انتظار کاهش ثبت نام در سال 2020 و 2021 را نداشته اند، به طور کلی، کالج ها و دانشگاه ها به دلیل کاهش در جذب دانشجوی بین المللی، هزینه های اقامت و سایر درآمد ها، منتظر خسارات اقتصادی زیادی هستند.

این گزارش همچنین اشاره کرد که مطالعه اخیر آماری کانادا ضرر 377 تا 3/4 میلیارد دلاری دانشگاه ها را در طول سال تحصیلی جاری، بسته به میزان کاهش ثبت نام دانشجویان بین المللی، پیش بینی کرده است.

برای مقابله با این مسائل، این تحقیق توصیه می کند که دولت باید به دانشجویان بین المللی اجازه دهد مجوز های کار پس از فارغ التحصیلی را در دوره بهبود اقتصادی پس از کووید 19 تمدید کنند.

این گزارش به دولت توصیه می کند که صلاحیت برخی از خدمات تسویه حساب با بودجه فدرال را شامل دانشجویان بین المللی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1703

به "حمایت از دانشجویان بین المللی در دوران کرونا رونق می گیرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از دانشجویان بین المللی در دوران کرونا رونق می گیرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید