خبرنگاران بیش از143 میلیارد تومان پروژه گردشگری در کرمان به بهره برداری رسید

به گزارش مجله سلنا، کرمان - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: به مناسبت هفته دولت 17 پروژه در حوزه گردشگری این استان با اعتبار 143 میلیارد و 750 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

خبرنگاران بیش از143 میلیارد تومان پروژه گردشگری در کرمان به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگاران ، فریدون فعالی شامگاه سه شنبه در آیین بهره برداری از پروژه های متمرکز گردشگری استان کرمان در دهکده گردشگری و تفریحی ابیت اضافه کرد: سه هتل، 2 مجتمع گردشگری و 12 واحد برنگردی از جمله طرح های افتتاح شده هستند که برای 201 نفر اشتغالزایی ایجاد میکند.

وی اعلام کرد: همچنین در ایام پیش روی هفته دولت نیز 10 طرح بومگردی با اعتبار 6 میلیارد و 750 میلیون تومان نیز در حوزه گردشگری استان کرمان کلنگ زنی می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان توضیح داد: مجموعا یک هزار و 640 میلیون ریال در بخش گردشگری استان در دست اقدام است که هر کدام متفاوت و ویژگی های خاص خود را دارند.

وی با اشاره به ظرفیت های فراوان گردشگری استان کرمان اضافه کرد: پروژه های کاروانسرای وکیل، خانه های تاریخی و خانه حاج آفا علی رفسنجان بزودی وارد چرخه گردشگری استان می شوند.

فعالی اعلام کرد: استان کرمان در بحث پژوهش های باستان شناسی پایلوت انتخاب شده و تا به امروز سه فصل باستان شناسی در آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کلید توسعه استان کرمان بخش گردشگری است توضیح داد: با توجه به حمایت و توجه به این بخش در اسناد بالا دستی، استان زیبا و تاریخی کرمان به عنوان قطب و مقصد گردشگری زبانزد می گردد.

مدیر مجموعه و دهکده گردشگری ابیت کرمان هم گفت: برای احداث این مجموعه گردشگری تا به امروز اعتباری بالغ بر 36 میلیارد تومان هزینه شده است که فاز دوم آن نیز به زودی ساخته می گردد.

فرزاد شاهینی اضافه کرد: این مجموعه گردشگری در حال حاضر برای 44 نفر اشتغال ایجاد نموده است که با راه اندازی کامل آن حدود یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی دارد.

وی اعلام کرد: رستوران و مجموعه غذایی، تالار، آمفی تئاتر، دهکده گردشگری، اموزشگاه تخصصی گردشگری، آتلبه عکاسی و غیره از جمله قسمت های این مجموعه محسوب می گردد.

این آیین با حضور محمد رضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، معاون امور عمرانی استانداری کرمان و جمعی از مسئولان برگزار گردید.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1130

به "خبرنگاران بیش از143 میلیارد تومان پروژه گردشگری در کرمان به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از143 میلیارد تومان پروژه گردشگری در کرمان به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید