خبرنگاران نماینده مجلس:طرح 70 ماده ای جمعیت و خانواده آماده شده است

به گزارش مجله سلنا، شهرکرد- خبرنگاران-عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری طرحهای مهم گفت: مجلس یازدهم طرح 70 ماده ای جمعیت و خانواده را آماده نموده است.

خبرنگاران نماینده مجلس:طرح 70 ماده ای جمعیت و خانواده آماده شده است

احمد راستینه هفشجانی شامگاه شنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد تاکید نمود: این طرح با کوشش شبانه روزی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تهیه و تدوین شد.

وی اضافه کرد: تصویب این طرح به عنوان سند انقلاب اسلامی در دفاع از خانواده به شمار می رود.

راستینه توضیح داد: تصویب و اجرای این طرح، دولت را به سبک زندگی جدید راهنمایی و برای 25 سال آینده نوزادان کشور، زمین، مسکن، اشتغال، ازدواج و تسهیلات را پیش بینی خواهد نمود.

وی یادآور شد: در این طرح صندوق سرمایه گذاری برای مادران دارای سه فرزند به بالا در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در چاله جمعیتی قرار گرفته است و در صورت ادامه این فرایند تا 10 سال دیگر به کشوری پیر تبدیل می گردد.

وی گفت: ولادت های سال گذشته 170 هزار نفر نسبت به سال 1397 کاهش داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با توجه به سکونت شهفرایندان اقوام مختلف در مرکز چهارمحال و بختیاری باید رفاه نسبی برای ساکنان شهرکرد فراهم گردد.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در این راستا سه شورای پیشرفت و تعالی برای مرکز، ناحیه غرب و منظریه در شهرکرد تشکیل و فعال شده است.

وی یادآور شد: بازی های سیاسی عظیم ترین مشکل موجود بر سر راه توسعه چهارمحال و بختیاری است که پرهیز از آن لازم است.

راستینه گفت: هلدینگ بانک شهر به تازگی یک هزار دستگاه نردبان بلند برای شهرداری های کشور از روسیه خریداری نموده است که به شهرداری شهرکرد نیز اختصاص می یابد.

وی گفت: تیم رصد وعده های مسوولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری در دفتر نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده که این مهم را به صورت میدانی آنالیز می نمایند.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: استفاده از تمامی ظرفیت های دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای مسوولیت در قبال شهرکرد به عنوان مرکز استان ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: شهرداری شهرکرد احداث شهرک پسماند در مرکز چهارمحال و بختیاری را سریع تر اجرایی کند.

راستینه توضیح داد: یک سرمایه گذار با تولد 10 هزار میلیارد ریال برای سرمایه گذاری در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرکرد، سامان و بن اعلام آمادگی نموده است.

وی یادآور شد: شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط در استان مطالعه، تهیه و تدوین طرح جامع آبخوان داری دشت شهرکرد را در دستور کار قرار دهد.

راستینه طرح انتقال آب آشامیدنی بن به بروجن را اولویت نخست نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: هم اکنون 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح تزریق شده و تا خاتمه امسال 2 هزار و 500 میلیارد ریال دیگر تزریق و این پروژه تا خردادماه سال آینده بهره برداری می گردد.

وی گفت: هم اینک چهار هزار و 500 میلیارد ریال برای طرح راه آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد تزریق شده و تا خردادماه سال آینده برای تکمیل زیرساخت های این پروژه 2 هزار میلیارد ریال دیگر اختصاص می یابد.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: مجتمع سه هزار راسی گاو شیری با چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان شهرکرد احداث می گردد.

وی اضافه کرد: جذب سرمایه گذاران، توسعه مشاغل خانگی و کوشش برای توسعه چهارمحال و بختیاری در بخش های مختلف در دستور کار نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

راستینه توضیح داد: افزایش تقسیمات سیاسی باعث ارتقای کمی و کیفی بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری می گردد.

به گزارش خبرنگاران، در این نشست اعضای شورای اسلامی شهرکرد دیدگاه ها، نظریه ها و پیشنهادهای خود پیرامون مسایل مختلف مرکز چهارمحال و بختیاری را ارایه کردند.

شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری 200 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1200

به "خبرنگاران نماینده مجلس:طرح 70 ماده ای جمعیت و خانواده آماده شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس:طرح 70 ماده ای جمعیت و خانواده آماده شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید