در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ سامانه گردشگری ایران از 26 اسفند فعال می گردد

به گزارش مجله سلنا، رئیس هیأت مدیره کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور از افتتاح و فعال شدن سامانه گردشگری ایران در آستانه فرارسیدن تعطیلات نوروزی اطلاع داد.

در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ سامانه گردشگری ایران از 26 اسفند فعال می گردد

اویس کیانی رئیس هیأت مدیره کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، در مصاحبه با خبرنگار ، گفت: کانون راهنمایان گردشگری کشور و شرکت های بخش خصوصی برای نوروز شماره ای را برای تماس مسافران در نظر گرفته اند. مسافران با تماس با شماره 99221717 می توانند مسائل، مسائل و سؤالات خود را از راهنمایان گردشگری بپرسند. البته فقط با خطوط همراه اول می توان با این سیستم تماس گرفت. سیستم سامانه گردشگری ایران از 26 اسفند ماه امسال فعال خواهد بود.

وی اضافه نمود: دغدغه ما در آستانه نوروز این است که هر ساله بعضی از استان ها به خاطر این که پول کمتری خرج نمایند، در برابر استفاده از راهنمایان گردشگری در سایت های و جاذبه های گردشگری خود مقاومت می نمایند و به جای این کار از افراد غیر خبره و راهنما استفاده می نمایند. امسال نیز احتمالاً نوروز شلوغی خواهیم داشت و مسئولان می توانند با کنترل بعضی از زیرساخت ها گام های خوبی در جهت بهبود کیفیت گردشگری نوروزی بردارند.

رئیس هیأت مدیره کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور توضیح داد: استفاده از افراد غیر خبره در سایت ها و جاذبه های گردشگری موجب کاهش ماندگاری گردشگران در استان ها و به تبع آن کاهش میزان درآمدزایی ورودی می گردد. پس حضور راهنما در جاذبه های گردشگری منجر به افزایش ماندگاری گردشگران در استان ها و معرفی کامل و مناسب جذابیت های گردشگری استان ها به گردشگران می گردد.

لازم به ذکر است سامانه گردشگری ایران روز 2 اسفندماه امسال در حاشیه برگزاری مراسم روز جهانی راهنمایان گردشگری افتتاح می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 117

به "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ سامانه گردشگری ایران از 26 اسفند فعال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ سامانه گردشگری ایران از 26 اسفند فعال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید