راه چاره های رفع کردن کاهش عمدی سرعت اینترنت

به گزارش مجله سلنا، اگر سرعت وای فای شما پایین است و همه راه های ممکن را برای برطرف آن در خانه امتحان نموده اید، ممکن است با یک مورد شکل دهی پهنای باند روبرو باشید.

راه چاره های رفع کردن کاهش عمدی سرعت اینترنت

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روزنامه سان، شکل دهی پهنای باند تکنیکی است که ارائه دهندگان اینترنت از آن برای کاهش عمدی سرعت وای فای شما استفاده می نمایند. این ممکن است در صورتی اتفاق بیفتد که از محدودیت ماهانه استفاده از داده تجاوز کنید.

این اتفاق اغلب بدون اطلاع مشتری اتفاق می افتد و ممکن است لازم باشد با سرویس دهنده اینترنت خود تماس بگیرید تا متوجه شوید که برای شما رخ داده است یا خیر. شکل دهی پهنای باند اتفاق رایجی نیست و فقط برای کاربرانی که از داده های زیادی استفاده می نمایند، اتفاق می افتد.

به گزارش میک آف یوز، اگر تامین نماینده اینترنت شما متوجه گردد که از برنامه های اشتراک گذاری فایل استفاده می کنید، ممکن است شما را در معرض کاهش عمدی سرعت وای فای قرار دهد. برترین کار این است که به سرعت استاندارد روتر وای فای خود توجه داشته باشید.

اگر متوجه شدید که سرعت آن بسیار کندتر از حد انتظار است، از ارائه دهنده اینترنت خود در خصوص شکل دهی پهنای باند احتمالی یا کاهش سرعت آن بپرسید. برای جلوگیری از کاهش سرعت اینترنت یا محدودیت عمدی پهنای باند دو راه چاره وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

  • شکسته شدن رکورد سرعت اینترنت با فیبر نوری 19 هسته ای

ابتدا سعی کنید مصرف داده خود را کاهش دهید. یک راه خوب برای انجام این کار این است که وقتی از برنامه های پخش و موسیقی استفاده نمی کنید، آنها را ببندید. بعلاوه باید از استفاده همزمان بیش از حد دستگاه ها در شبکه خود اجتناب کنید. افزودن رمز عبور و ایجاد امنیت بیشتر ایده خوب دیگری است، از این طریق می توانید مانع سرقت وای فای خود از سوی غریبه ها و کاربران ناآشنا شوید. ثانیا، می توانید به ارائه دهنده خدمات اینترنتی دیگری بروید. امکان دارد بتوانید سرویس دهنده اینترنتی را پیدا کنید که از نظر محدودیت داده برای شما مناسب تر باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2391

به "راه چاره های رفع کردن کاهش عمدی سرعت اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره های رفع کردن کاهش عمدی سرعت اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید