رونمایی از پرده سوم، صحنه چهارم در سنگاپور

به گزارش مجله سلنا، اشکان خیل نژاد نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیت های اخیرش به خبرنگاران گفت: قرار است نمایش پرده سوم، صحنه چهارم را که بر اساس پرده سوم، صحنه چهارم نمایشنامه هملت شکسپیر کار شده است در جشنواره تئاتر سنگاپور به صحنه ببریم.

رونمایی از پرده سوم، صحنه چهارم در سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

وی اضافه کرد: پرده سوم، صحنه چهارم هملت بخشی از نمایشنامه است که هملت به دیدن مادرش در اتاق وی می رود و با او درباره اتفاقاتی که افتاده و تصوری که نسبت به وی دارد، صحبت می نماید. البته پلات نمایشی که ما قرار است به صحنه ببریم درباره یک زوج بازیگر و آرتیست است که تصمیم می گیرند این صحنه را روبه روی هم بازی نمایند. این دو با وجود بازیگر بودن و همبازی شدن در آثار مختلف هنوز در یک صحنه مشترک روبه روی هم بازی نداشته اند بنابراین تصمیم می گیرند این صحنه را بازی نمایند اما در نهایت هرچه کوشش می نمایند می بینند قادر به این کار نیستند و نمی توانند با وجود توانمندی هایی که دارند به عنوان یک زوج بازیگر مقابل هم بازی نمایند و تفکیکی بین زندگی خصوصی و نمایش قائل شوند.

این کارگردان تئاتر متذکر شد: تمام دیالوگ های این صحنه از خود نمایشنامه هملت گرفته شده است. پرده سوم، صحنه چهارم نمایش کم دیالوگی است و در آن از مدیای تصویر نیز استفاده شده است. این اثر نمایشی جدیدترین کار گروه تئاتر تازه است که به نویسندگی و کارگردانی من و یوسف باپیری و بازی هوتن صبور و ستاره پسیانی در جشنواره سنگاپور به صحنه خواهد رفت.

کارگردان نمایش بالاخره این زندگی مال کیه؟ درباره این جشنواره شرح داد: انستیتو جهانی تئاتر یونسکو (ITI) در ایران دفتری به نام آسیاپاسفیک دارد که در پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران دایر است و این نمایش به عنوان نماینده ایران از این دفتر به جشنواره تئاتر سنگاپور اعزام می گردد. ویژگی این جشنواره غیررقابتی بودن آن است و در این دوره از آن 19 گروه نمایشی از کشورهای مختلف استرالیا، نیوزلند، چین، هند، تایوان، تایلند و ... حضور خواهند داشت.

وی متذکر شد: یکی دیگر از ویژگی های این جشنواره علمی - پژوهشی بودن آن است که در حاشیه آن جلسات نقد و آنالیز، کارگاه های آموزشی و سمینارهای مختلفی برپا می گردد. در این برنامه ها دانشجویانی که از کشورهای مختلف در جشنواره حضور دارند درباره ویژگی های کارشان شرحاتی ارائه می دهند.

کارگردان پچپچه های پشت خط نبرد ادامه داد: البته ما این نمایش را در قالب یک پروژه نمایشی برای اجرا در تالار قشقایی به مجموعه تئاتر شهر هم ارائه داده ایم و دوست داریم که برنامه دوم این کار در ایران باشد چون این نمایش برای اجرا در جشنواره های خارجی فراوری نشده و علاقمندیم در ایران اجرای عمومی داشته باشیم.

خیل نژاد در خاتمه صحبت هایش یادآور شد: این نمایش پنجمین اجرای گروه تئاتر تازه بعد از اجرای آثاری چون ویران، کامنت، پچپچه های پشت خط نبرد و بالاخره این زندگی مال کیه؟ خواهد بود که البته اولین کاری است که به عنوان کارگردانی مشترک با یوسف باپیری اجرا خواهیم کرد که امیدوارم شرایط اجرا برای روی صحنه بردن این اثر نمایشی در ایران نیز فراهم گردد. این جشنواره از 5 تا 12 ژوئن مصادف با 15 تا 22 خرداد ماه در سنگاپور برگزار می گردد که نمایش پرده سوم، صحنه چهارم یکشنبه 7 ژوئن اجرا خواهد داشت.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از نویسنده: یوسف باپیری و اشکان خیل نژاد، طراح لباس: سمانه حسینی، گرافیک: آرمان کوچکی، آهنگساز: علی شهبازی، ویدئو: سعید روستایی، دراماتورژ: نازنین مهرآیین، تهیه نماینده: گروه تئاتر تازه و محمد قدس.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 461

به "رونمایی از پرده سوم، صحنه چهارم در سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از پرده سوم، صحنه چهارم در سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید