زنی که هیچ وقت چانه نداشته است!

به گزارش مجله سلنا، سونیا گوپتا تنها 25 کیلو وزن دارد و به علت بیماری نادرش هیچ وقت چانه نداشته است.

زنی که هیچ وقت چانه نداشته است!

به گزارش روزیاتو، سونیا گوپتا تنها 25 کیلو وزن دارد و به علت بیماری نادرش هیچ وقت چانه نداشته است. این دختر 20 ساله به خاطر ظاهرش آنقدر مورد آزار و اذیت دیگران نهاده شد که مجبور شد سال ها خود را از جهان پنهان کند. اما در سال های اخیر، او برای به اشتراک گذاشتن داستان زندگی خود، از رسانه های اجتماعی استفاده می نماید و اکنون بیش از 28,000 دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

او مرتباً ویدیوهایی از خود در حال آواز خواندن و رقصیدن با موسیقی برای الهام بخشیدن به دیگران آپلود می نماید. سونیا که در کلکته به جهان آمده می گوید: وقتی خانواده ام من را به پزشکان نشان دادند، پیشنهاد جراحی صورت را دادند. اما خانواده من توانایی پرداخت هزینه عمل را ندارند، بنابراین من هنوز تحت عمل جراحی قرار نگرفته ام.

نام شرایط سونیا تعیین نیست. اما نوزادانی که با چانه کوچک تا تقریباً بدون چانه متولد می شوند، اغلب میکروگناتیا یا هیپوپلازی فک پایین تشخیص داده می شوند؛ شرایطی که در آن کودک فک پایین بسیار کوچکی دارد.

بچه ها ممکن است با این مشکل به جهان بیایند، یا ممکن است در مراحل بعدی زندگی این شرایط برایشان به وجود بیاید و عمدتاً در بچه های رخ می دهد که با شرایط ژنتیکی خاصی مانند تریزومی 13 و پروگریا متولد می شوند و یا شرایطشان می تواند نتیجه سندرم جنین الکلی نیز باشد.

در بعضی موارد، این مشکل با رشد فک کودک با افزایش سن رفع می گردد.

با این حال، در موارد شدید، میکروگناتیا می تواند باعث مسائل تغذیه یا تنفس و منجر به انحراف دندان ها گردد، که در نتیجه آن، دندان ها به درستی روی هم قرار نمی گیرند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2337

به "زنی که هیچ وقت چانه نداشته است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنی که هیچ وقت چانه نداشته است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید