سوکا غذای خیابانی لذیذی که باید در خیابان های فرانسه امتحان کنید!

به گزارش مجله سلنا، سوکا یکی از خشومزه ترین غذاهای خیابانی فرانسه است. فرانسه یکی از کشورهای زیبا در اروپا است که هر ساله میزبان گردشگران بسیار زیادی بوده و گردشگر های بسیار زیادی از سراسر جهان به این کشور سفر نموده و از آن بازدید می نمایند.

سوکا غذای خیابانی لذیذی که باید در خیابان های فرانسه امتحان کنید!

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

یکی از فعالیت های جذابی که می توانید در طول سفر به کشورهای مختلف انجام دهید، رستوران گردی و خوردن غذاهای مختلف آن منطقه است.

اگر به کشور زیبای فرانسه سفر کردید، پیشنهاد ما این است که حتماً به سراغ غذاهای جذاب و خاص این کشور رفته و آن ها را میل کنید.

با وجود این که در فرانسه رستوران های شیک و فوق العاده لاکچری وجود دارد، در این مطلب قصد داریم تا غذایی را به شما معرفی کنیم که به راحتی می توانید در خیابان های این کشور آن را میل نموده و از خوردن آن حسابی لذت ببرید، پس با ما همراه باشید تا شما را با سوکا آشنا کنیم.

معرفی سوکا

سوکا نوعی غذای خیابانی است که به عنوان پنکیک نخود فرانسوی نیز شناخته می گردد. سوکا یکی از غذاهای اصیل فرانسوی بوده که شاهد تهیه آن در کشورهای دیگر نیز هستیم.

اگر بخواهیم نگاهی به ریشه این غذا بیاندازیم باید گفت که سوکا در اصل از شهر زیبای نیس فرانسه و خط ساحلی مجاور این شهر پدیدار شد.

سوکا در واقع یک غذای فست فود محلی بوده که سالم تر از پنکیک های معمولی است، چرا که از نخود تهیه می گردد. نکته مهمی که باید بدانید این است که سوکا یک خوراکی ارزان قیمت نیز است.

علاوه بر کشور فرانسه شاهد تهیه سوکا در کشورهای دیگر مثل ایتالیا نیز هستیم. ایتالیایی ها این غذا را با استفاده از آرد به وجود آورده و آن را فریناتا نامیده اند.

به منظور پخت سوکا، ترکیبات آرد، روغن زیتون و آب را با هم مخلوط نموده و در نهایت خمیری به دست می آید. این خمیر را با ضخامت بسیار کم در سینی قرار داده و آن را در فر قرار می دهند.

سوکا را در خانه نپزید!

نکته مهمی که باید بدانید این است که تهیه و پختن سوکا در خانه ممکن است کمی سخت و سخت باشد زیرا بر اساس دستور پخت این غذا ضروری است تا این خمیر را در حرارت آتش بسیار زیاد قرار داده و برای ماهی تابه از یک تابه چدنی خیلی داغ بهره ببرید.

در طول سال های متمادی که از اختراع این خوراکی خوشمزه می گذرد، شاهد دستور پخت های جذاب و متنوعی برای سوکا از سوی آشپزان عظیمی بودیم.

به عنوان مثال یوتام اوتولنگی به عنوان یکی از آشپزهای عظیم پیشنهاد می دهد تا سوکا را در هنگام پخت تکان داده و زیر و رو کنید. یوتام می گوید که انجام این کار باعث می گردد که سوکا فرانسوی شما ترد تر و بامزه تر گردد. شما می توانید با توجه به ذائقه خود به سراغ روش های پخت مختلف تهیه سوکا رفته و آن را مطابق با ذائقه غذایی خود درست کنید.

تاریخچه این غذای خیابانی

برای اولین بار خمیر سوکا در سال 1540 و در زمانی که مهمات ارتش نیس استفاده شده بود. در هنگام جنگ با ترک ها به عنوان یک سلاح جنگی برای ریختن بر سر دشمن استفده می شد.

کمی بعد زن های این منطقه با امتحان کردن این خمیر متوجه مزه خوشمزه آن شدند. از اوایل قرن بیستم شاهد تهیه سوکاهای مختلف در نیس به عنوان یک غذای محلی خوشمزه بودیم. افراد می توانستند این غذای ارزان قیمت اما فوق العاده لذیذ و مشهور را در تمامی خیابان های نیس پیدا نمایند.

هر چه زمان جلوتر رفت، این غذا به سایر نقاط فرانسه نیز وارد شد. حالا از آن به عنوان یک غذای خیابانی خوشمزه فرانسوی نام می برند.

با رزرو آنلاین هتل فرانسه خبرنگاران همین حالا سفر خود را آغاز کنید.

این غذا را در خیابان های فرانسه میل کنید

امروز سوکا به مهم ترین غذای خیابانی فرانسه تبدیل شده است. شما می توانید سوکاهای داغ و تازه را از فروشنده هایی که با دوچرخه آن را به کنار خیابان ها می آوردند و می فروشند، خریداری کنید.

از دهه 1920 بود که فروشندگان در کنار خیابان های فرانسه آغاز به فروختن سوکا کردند. این فرهنگ تا به امروز نیز ادامه پیدا نموده است.

اگر به کشور زیبای فرانسه سری زدید، حتماً در خیابان های فرانسه سوکا را میل کنید. چرا که از یک سو سوکا یک غذای ارزان قیمت است. از سوی دیگر شما می توانید مزه و طعم جدیدی را تجربه کنید. بسیاری از افراد پس از آن که برای اولین بار سوکا را امتحان کردند، عاشق این غذای خوشمزه شدند.

سوکا در سایر نقاط دنیا

علاوه بر کشور فرانسه همان طور که اشاره کردیم سوکا در کشورهای دیگر نیز پخت می گردد. نکته مهم این است که سوکا یک غذای بسیار آسان است. همین موضوع باعث شده تا دستور پخت آن در نقاط مختلف دنیا نیز تقریباً مشابه باشد. شما می توانید سوکاهای مختلف را در خط ساحلی ایتالیا به خصوص در جنوا، پیزا، چچینا و… پیدا کنید.

غذا مشابه دیگری مثل سوکا به نام دال در هند وجود دارد. معمولاً در آن گیشنیز و سایر سبزیجات نیز مورد استفاده قرار می گیرد. قاره آفریقا به خصوص کشور الجزایر که تا مدت ها تحت سلطه امپراطوری فرانسه بود. در این کشور غذایی به نام کرانتیتا وجود دارد که دستور پخت آن مشابه سوکا است.

با رزرو آنلاین تور فرانسه خبرنگاران همین حالا سفر خود را برنامه ریزی کنید و تعطیلات خود را در این کشور رویایی سپری کنید.

نکته جالب این است که قاره آفریقا سوکاهای مختلف دارد. هر منطقه با توجه به سبزیجات و ادویه های بومی خود سوکاهای مختلفی را به وجود می آورند. پس از ورود امپراطوری فرانسه به قاره آفریقا، شاهد ورود فرهنگ غذایی فرانسوی ها به این منطقه نیز بودیم. سوکا از آن موقع وارد قاره آفریقا شد.

در کشور جبل الطارق نیز دستور پخت دیگری از سوکا وجود دارد که معمولاً آن را سرخ می نمایند. این غذا به عنوان غذای ملی این کشور نیز شناخته می گردد. نکته مهمی که باید بدانید این است که سوکا یک فست فود خیابانی فوق العاده خوشمزه و ارزان قیمت است. می توانید آن را در کشور فرانسه امتحان کنید.

شکم گردیفرانسه

منبع: الی گشت
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1370

به "سوکا غذای خیابانی لذیذی که باید در خیابان های فرانسه امتحان کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوکا غذای خیابانی لذیذی که باید در خیابان های فرانسه امتحان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید