تور فیلیپین ارزان: طوفان مرگبار فیلیپین ده ها قربانی داد!

به گزارش مجله سلنا، طوفان استوایی در کشور فیلیپین

طوفانی سهمگین که در کشور فیلیپین رخ تا کنون 182 کشته و 153 مفقود داشته است. این کشور که به مجمع الجزایر معروف است به علت شرایط جغرافیایی که دارد طوفان هایی شدیدی را متحمل می گردد و مردم این کشور مجبور به دست و پنجه نرم کردن با آن می باشند. کشور فیلیپین دومین جزیره بزرگ دنیا می باشد. در طوفان اخیر دو شهر توبود و پیاگاپو به شدت آسیب دیده اند و نیروهای امدادگر با تمام قدرت برای نجات گرفتار شدگان در کوشش هستند. طوفانی تمبین در فیلیپین باعث بروز سیل و رانش در جزیره میندانائو شده است در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر در طوفان اخیر در کشور فیلیپین اطلاعاتی را ارائه دهیم.

تور فیلیپین ارزان: طوفان مرگبار فیلیپین ده ها قربانی داد!

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین ارزان همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در روز آدینه اول دی ماه 1396 در کشور فیلیپین طوفانی مرگبار رخ داد، که زندگی بسیار از افراد در این کشور تحت الشعاع قرار داده است. این طوفان در مجمع الجزایر فیلیپین باعث بروز رانش و سیل شد و شماری از مردم فیلیپین را از خانه های خود فراری داد. تا به امروز شمار 182 نفر کشته و 153 مفقودی از این حادثه طبیعی در کشور فیلیپین گزارش شده است.

طوفانی که در کشور فیلیپین روزهای اخیر به وقوع پیوست سبب شد تا یک دهکده به طور کامل از نقشه جغرافیایی این کشور حذف گردد. این طوفان سبب شده تا آب رودخانه بالا بیاید و همه خانه های این دهکده را از بین ببرد. تمامی نیروهای پلیس و ارتش به همراه داوطلبان این کشور در حال یاری رسانی به دهکده ناپدید شده هستند. امید است تا مقدار خسارات جانی کمی در این روستای که حدود 2000 نفر جمعیت داشته است به وقوع پیوسته باشد. شهر (توبود) و روستاهای حومه آن بیشتر از دیگر نقاط این کشور مورد آسیب های طوفان نهاده شدند. به گفته پلیس کشور فیلیپین: در شهر توبود سیل بسیاری از خانه ها را با خود برده است و رانش زمین در شهر پیاگاپو منازل مسکونی بسیاری را در انبوهی از گل و لای دفن نموده است. به گفته خبرگزاری های رسمی تعداد زیادی از روستایی به پناهگاه های موقت روی آورده اند و تعداد زیادی از افراد در پس ممنوعیت ترددهای دریایی و پروازهای هواپیما در فرودگاه ها و بنادر سرگردان شده اند.

شهردار شهر سیبکو در کشور فیلیپین، بونگ ادینگ گفت : (سیلاب با سرعت هرچه تمام تر از کوه سرازیر شد و مردم و خانه ها را با خود برد. این خبری غم انگیز است چرا که چند روز دیگر کریسمس از راه می رسد، ولی این اتفاقات خارج از اختیار ماست). او دلیل این حادثه را قطع درختانی که در پای کوه های اطرفا شهر آنونگان را دانسته است. او در این باره اضافه نموده است که در سال های اخیر این عمل خشن با طبیعت فیلیپن در حال اجرا است، و نتیجه آن بروز چنین حوادث مرگباری برای مردم این کشور است. او همچنین از مقام ها و سایر افراد مسئول در این کشور خواست که در این مورد فعالیت های بسزایی را انجام دهند تا مردم کشور فیلیپین از این حادثه طبیعی در امان باشند.

طبق گزارشی از منابع رسمی کشور فیلیپین، طوفان سهمگین اخیر در کشور فیلیپین شامل بادهایی با سرعت 95 کیلومتر بوده و در بامداد شنبه از جزیزه میندانائو که 20 میلیون نفر جمعیت داشت است خارج شده و به وسیله دریای زولو در جنوب غربی فیلیپین که دریای زولو واقع است به سمت جزایر پالاوان گسیل نموده است. احتمال این که بادهای شدید این طوفان به سمت جزیره پالاوان برود داده شده است. روز پنجشنبه یک کشتی بین جزیره ای از استان شمالی کوئزون در حال گذر بوده که ناگهان دچار جمله این طوفان سهمگین قرار می گیرد. این کشی مسافری پس از اینکه هدف بادهای شدید و امواج سهمگین نهاده شد غرق شد در پی این حادثه دست کم پنج نفر کشته شدند. و همچنین آماری که گزارش شده است به این صورت بوده که بیش از 250 مسافر و خدمه خوشبختانه توانسته اند از این کشتی جان سالم به در ببرند. طوفان های زیادی کشور فیلیپین را در بر گرفته است، یکی از آنها حدود چند هفته پیش به عنوان (کای تاک) اتفاق افتاده که با بارندگی سهمگینی که داشته است سبب کشته شدن 54 نفر و مفقود شدن 24 نفر شد. تقریبا یک هفته پیش طوفان کای تاک با بارندگی سهمگین فیلیپین را درنوردید که 54 کشته برجای گذاشت و 24 نفر نیز ناپدید شدند.

طوفان هایان یکی از سهمگین ترین طوفان های کشور فیلپین در سال 2013 بوده است. طوفانی که در کشور فیلیپین رخ داد به نام (هایان) در فیلیپین به طوفان یولاندا نیز شناخته می گردد، این بلای طبیعی که قدرت بسیاری داشت در بخش های از جنوب شرقی آسیا و بیشتر از همه کشور فیلیپین را مورد آسیب قرار داد. در اثر این طوفان مهیب کشور فیلیپین متحمل 5.670 کشته شد، که جزء مرگبارترین حادثه های طبیعی بشمار می رفت. همچنین طوفان هایان یکی از قوی ترین طوفان های بوده که به خشکی رسیده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2159

به "تور فیلیپین ارزان: طوفان مرگبار فیلیپین ده ها قربانی داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فیلیپین ارزان: طوفان مرگبار فیلیپین ده ها قربانی داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید