عزیزی خادم: جهت فدراسیون بسته نیست و با نگاه موقت و فصلی بیگانه ایم، قنبرزاده کارش را انجام می دهد و مسئله ای هم نیست

به گزارش مجله سلنا، شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال با تأکید بر اینکه فدراسیون متبوعش با نگاه موقت و فصلی بیگانه است، گفت که راستا این فدراسیون بسته نیست.

عزیزی خادم: جهت فدراسیون بسته نیست و با نگاه موقت و فصلی بیگانه ایم، قنبرزاده کارش را انجام می دهد و مسئله ای هم نیست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال که در محل تمرین تیم ملی فوتبال بانوان حاضر شده بود در جمع خبرنگاران گفت: با همه مسائلی که گریبان فدراسیون را گرفته است، چه بحث میزبانی مقدماتی جام جهانی و چه بحث میزبانی باشگاه ها؛ اما چیزی که من را با همه نابسامانی و مسائل شاد نموده، همین بازگشت تیم ملی به رنکینگ بانوان است.

وی ادامه داد: رخ دادن این اتفاق بعد از یک سال و نیم تا دو سال وقفه، خیلی شاد نماینده است و این موضوع نقطه عطفی است برای ما. مسئله بعدی که برای ما و همکارانم خیلی حائز اهمیت است، کوشش در راستای فوتبال بانوان است و این موضوع جزو برنامه های ما خواهد بود و در این راه قدم خواهیم برداشت. این موضع را برای خود یک افتخار می دانیم و این موضوع به مشروعیت فوتبال و فدراسیون یاری خواهد نمود. قشر عظیمی از جامعه، بانوان هستند و از این حیث شادیم. در این مدت نسبت به فوتبال بانوان کم لطفی هایی بوده است و این را برای خود در فدراسیون وظیفه ای می دانیم که در این راستا برنامه ریزی کنیم. آرزوی بهترین ها را برای تیم ملی بزرگسالان و جوانان بانوان دارم.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه نمود: تا آنجایی که امکانات داشته باشیم در این راه قدم بر می داریم. یکی از برنامه هایی که در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون مصوب شد این بود که تیم های لیگ رجحان در حوزه پایه ها و بانوان تیمداری نمایند. بعد از انتها لیگ حتماً با دوستان مان صحبت خواهیم کرد. این به شکوفا شدن فوتبال بانوان یاری خواهد نمود. این هم یک مسئله توسعه ای برای فدراسیون است و هم یک مسئله ای برای مبانی عدالت است. شادم که بعد از دو سال اتفاقات میمون و مبارکی اتفاق افتاده است. فدراسیون فوتبال این را یک افتخار برای خودش می داند.

عزیزی خادم یادآور شد: تیم ملی خیلی اهمیت دارد و فکر می کنم فدراسیون های قبلی دغدغه شان رفتن به جام جهانی و برنامه ریزی در راستای جام جهانی بوده است، ولی چیزی که ما را شاد می نماید و تاریخ هم به قضاوت خواهد نشست این است که زمانی که بخواهند از این فدراسیون یاد نمایند، از فدراسیونی یاد نمایند که در راستای فوتبال بانوان قدم برداشته است. این نکته خیلی مهمی است.

وی خاطر نشان کرد: همکاران من، خانم موسوی و دیگر اعضای هیئت رئیسه مصمم هستند که در این راه قدم بردارند. ما هم از تمام امکانات استفاده می کنیم. هرچند خیلی از محدودیت ها برای ما قابل درک است، اما در این چارچوب با حفظ کرامت انسانی، شأن، صندلی و منزلت بانوان گرامی و همچنین در راستای نگاه حرفه ای به فوتبال سعی می کنیم که قدم های مهم و مؤثری برداریم که امروز نمونه های آن را می بینید. مطمئن باشید این فدراسیون هرآنچه که بضاعت داشته باشد برای توسعه فوتبال بانوان و هم نگاه عدالتی در این راستا قدم بر می دارد. این فدراسیون نوپاست و با مسائل عدیده ای روبه رو شده است، ولی شما می بینید بعد از دو ماه امروز تیم ملی فوتبال بزرگسالان با حضور خانم ایراندوست کار می نماید.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: از تمرین تیم جوانان بانوان هم که تحت راهنمایی خانم آزمون است، بازدید کردیم. برای من خیلی حائز اهمیت بود که از همه جای ایران در تیم جوانان حضور دارند و در اردوی تیم ملی هستند. امروز نیز به دوستان اعلام کردیم که تیم جوانان را به دو تیم الف و ب تقسیم نمایند. این کار نیز خیلی مهم است. فدراسیون سعی می نماید با محدودیت های اقتصادی که دارد در بخش توسعه فوتبال بانوان کاری مهم انجام دهد. امیدوارم خداوند ما را در این راستا یاری کند و باعث شادی قشر بزرگی از جامعه و خانواده ها شویم. از خانم موسوی هم خواستم کنگره ای برگزار گردد و با همه ذی نفعان فوتبال بانوان نشست داشته باشند تا فوتبال را در استان ها و شهرها به دل خانواده ها ببریم.

عزیزی خادم همچنین توضیح داد: من مطمئنم همان قدر که فوتبال در حوزه بانوان گسترش پیدا کند، قطعاً این موضوع به گسترش و شکوفایی در فوتبال آقایان نیز یاری خواهد نمود. این نکته مقفول مانده و به فوتبال بانوان توجه نشده است، ولی ما کاملاً آگاهانه و با مطالعه در این راستا قدم برداشتیم و این رسالت ماست.

وی در خصوص اینکه قرار شده است بازی محبت آمیز ای برای تیم بانوان در استادیوم آزادی پیش بینی گردد، اشاره نمود: دیدم خانم ایراندوست راجع به شارلوا صحبت کرد، ولی این بحث ها در حد گفتمان و صحبت بود. امیدوارم توافق اولیه انجام گردد و این اتفاقات رخ بدهد تا فوتبال بانوان بتواند هم از فضای بین المللی بهره مند گردد و هم اینکه از تمام زیرساخت ها استفاده کند. استادیوم آزادی فقط متعلق به آقایان نیست و همه می توانند از آن استفاده نمایند. استادیوم آزادی برای شرکت توسعه و تجهیز است و اگر برنامه ای باشد که با سایر برنامه ها منافات نداشته باشد می تواند این کار صورت بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال راجع به سؤالی درباره حضور برانکو در تیم ملی فوتبال گفت: احتمالاً این حرف ها را خودتان درست می کنید، چون همگرایی و وحدت خیلی خوبی در تیم ملی وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قراردادهای مربیان بانوان همانند فدراسیون گذشته به صورت موقت امضا می گردد یا خیر، بیان نمود: اینکه فرایند قبل چگونه بوده است، ارتباطی به ما ندارد. ما با نگاه موقت و فصلی کاملاً بیگانه هستیم و معتقدیم هر مربی در هر صندلیی باید شرایطی شفاف داشته و زمان فعالیت او هم تعیین باشد.

عزیزی خادم در ادامه گفت: وقتی مربی صلاحیت دارد و فدراسیون فوتبال هم این موضوع را تأیید می نماید، هر چقدر که مدت قرارداد با این مربی طولانی تر باشد، به فدراسیون یاری می نماید و انگیزه خود مربی هم بالا می رود. شاخصه اصلی فوتبال بانوان، مربیان این حوزه هستند و باید دیده شوند. باید استانداردسازی در چارچوب عُرف رخ دهد. ما در این راستا قدم برمی داریم و این موضوع، قدم جدیدی در فدراسیون جدید خواهد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه تیم ملی فوتبال بانوان ایران چه زمانی واکسن کرونا دریافت خواهد نمود، گفت: امروز این پیشنهاد شد و حتماً موضوع را پیگیری می کنیم. هم خانم موسوی و هم کادر فنی پیگیر این مسئله هستند و ما هم پیگیری ویژه انجام خواهیم داد تا ان شاءالله بانوان هم پیش از مسابقات شان از واکسن بهره مند شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که ملاکش برای انتخاب کادر فنی تیم های ملی بانوان و دختران جوان کشورمان چه بوده است، گفت: قطعاً سوابقی داشتند. پیشنهاد به هیئت رئیسه آمده، درباره آن بحث شده و سوابق مورد آنالیز قرار گرفته است و هیئت رئیسه نیز به تصویب رساند. همه این مربیان هم باتجربه هستند و سوابق شان بالاست. هر کسی را ببینیم که می تواند به تیم ملی بانوان یاری کند، به وسیله کمیته بانوان اقدام صورت می گیرد. راستا فدراسیون فوتبال بسته نیست. ما آمدیم این مسائل را در اولویت قرار دهیم. نگاه فدراسیون هم توسعه هست و هم باز کردن راستای که همه اقشار و گروه ها بتوانند از این فضای ایجاد شده استفاده نمایند و باز شدن فضا از نکات شاخص این فدراسیون است. از اقشار مختلف در تیم ملی هستند و اگر ببینید، از شهرستان ها نیز در تیم ملی و تیم جوانان حضور دارند. این ریل گذاری باید صورت بگیرد که همه از امکان جدید برای تیم های بانوان استفاده نمایند و این را باید به فال نیک گرفت.

وی در پاسخ به سؤالی درباره شرایط منصور قنبرزاده سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در این فدراسیون گفت: او کارش را انجام می دهد و مسئله ای هم نیست.

عزیزی خادم درباره شرایط پفراینده شستا نیز گفت: تیم حقوقی ما در این باره کامل صحبت کرد و من امیدوارم این موضوع طبق آنچه به نفع فوتبال است، پیش برود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره شرایط فوتسال بانوان نیز گفت: فوتسال بانوان هم جدا از فوتبال بانوان نیست. ما به همین دلیل قدم بر می داریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1780

به "عزیزی خادم: جهت فدراسیون بسته نیست و با نگاه موقت و فصلی بیگانه ایم، قنبرزاده کارش را انجام می دهد و مسئله ای هم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزیزی خادم: جهت فدراسیون بسته نیست و با نگاه موقت و فصلی بیگانه ایم، قنبرزاده کارش را انجام می دهد و مسئله ای هم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید