مراحل بازسازی ساختمان قدیمی

به گزارش مجله سلنا، بازسازی ساختمان شامل مراحلی است که قبل از آغاز بازسازی ساختمان قدیمی آغاز می گردد. این مقاله از صفر تا پایان مراحل بازسازی ساختمان قدیمی را برای شما شرح خواهد داد.

مراحل بازسازی ساختمان قدیمی

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مراحل بازسازی ساختمان

قبل از آغاز بازسازی ساختمان قدیمی، اولین مرحله حتی قبل از انتخاب طرح و آنالیز ساختمان، مرحله ای است که شما تصمیم به بازسازی ساختمان خود را میگیرید. در این مرحله شما باید در ذهن خود معین کنید که هدف از بازسازی ساختمان چیست؟ از ساختمان جدید خود چه کاربردی را انتظار دارید؟ به چه متریالی علاقه بیشتری دارید؟ هزینه و بودجه ای که به آن اختصاص میدهید چه مقدار است؟

با پاسخ درست به این سوالات تقریبا نیمه ای از راه را طی کرده اید. جواب دادن به این سوالات سبب می گردد که راستا درست را انتخاب کنید و در طول راستا بازسازی ساختمان گیج نشوید.

بازسازی ساختمان

طراحی ساختمان

پیشنهاد ما به شما این است که اگر به جز زیبایی و تغییر کاربری، عمر طولانی از اهداف بازسازی ساختمان مد نظر شما است، کار طراحی بازسازی ساختمان خود را به تیم های حرفه ای بازسازی ساختمان و طراحان متخصص بسپارید. زیرا که آنها با داشتن دانش کافی، مهارت و تجربه کار در این زمینه بهترین نتایج را به شما تحویل خواهند داد. طراحان ساختمان علاوه بر داشتن دانش کافی درباره ساختمان و اصول طراحی آن به تمامی قوانین آن نیز آشنایی لازم و کافی را دارند.

بازسازی اسکلت

بازسازی اسکلت و دیواره های ساختمان

اولین مرحله قابل رویت و به اصطلاح فیزیکی مرحله بازسازی اسکلت و دیواره های ساختمان است. چنانچه که ساختمان شما فرسوده باشد یا ساختمان غیر مهندسی سازی ر ا بازسازی میکنید، به این مرحله احتیاج دارید. طراحان حرفه ای و تیم های بازسازی ساختمان قبل از آغاز بازسازی ساختمان، ساختمان را از این لحاظ آنالیز مینمایند تا لزوم وجود این مرحله را در ساختمان شما تشخیص بدهند.

چنانچه که ساختمان شما به تشخیص متخصصان به این مرحله احتیاج داشته باشد معمولاً از دیوارهای اصلی آغاز می نمایند. دیوارهای اصلی که دیوار حائل محسوب می شوند را تخریب نمی نمایند زیرا ستون های اصلی ساختمان که باعث سرپا ماندن ساختمان شما هستند روی آن دیوارها قرار گرفتند و در واقع وزن سازه ساختمان شما را تحمل می نمایند. این مرحله شامل روبرداری از دیوارها، سفیدکاری دیوارها از ابتدای گچ کاری تا سرانجام آن می گردد.

بازسازی تجهیزات ساختمان

مرحله بعدی پس از تعمیر دیوارها بازسازی تجهیزات ساختمان است. این تجهیزات می تواند شامل در و پنجره گرفته تا لوله کشی و تعویض شیرآلات قدیمی گردد. انتخاب تجهیزات جدید ساختمان براساس احتیاج ساختمان، سلیقه و بودجه کارفرما می باشد.

زیرا تنوع بسیاری در متریال، برند و طرح وجود دارد. با داشتن پلن و یا طرح قبلی، انتخاب شما را گیج نخواهد کرد. انتخاب را در این مرحله جدی بگیرید زیرا که شالوده های اصلی ساختمان شما در این مرحله شکل خواهد گرفت و تا سالها تعویض نخواهد شد.

مرحله بازسازی تجهیزات ساختمان مرحله ای است که در آن در و پنجره نیز تعویض خواهد شد. شما در این مرحله تصمیم خود را باید در انتخاب سبک مدرن، قدیمی، مینیمال،… گرفته باشید.

بازسازی تجهیزات

انتخاب کفپوش و دیوارپوش

مرحله نهایی در بازسازی ساختمان انتخاب کفپوش و دیوارپوش و پوششی برای سقف است. این مرحله نیز بسته به سلیقه کارفرما و بودجه هزینه شده او دارد. تنوع در بازار برای پوشش ها بسیار، بسیار زیاد است. برای انتخاب بهترین پوشش ها میتوانید از متخصصین یاری بگیرید تا انتخابی بهتر داشته باشید.

منبع: رویا مال
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 879

به "مراحل بازسازی ساختمان قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل بازسازی ساختمان قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید