مرگ دانشمند بی نوا با نیش مار کوچک ترسناک، عکس

به گزارش مجله سلنا، نامش را کمتر شنیده اید چرا که بومسلنگ مار گوشه گیری است که رفتار تهاجمی ندارد. این مار در آفریقای سیاه یا آفریقای جنوب صحرا زندگی می نماید و مرگبارترین گونه از تیره قمچه ماران است.

مرگ دانشمند بی نوا با نیش مار کوچک ترسناک، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، آرواره شگفت انگیز بومسلنگ تا 180 درجه باز می گردد و با این توانایی خارق العاده مار قادر است به راحتی دندان های نیشش را در بدن هر جانداری فرو ببرد.

  • با تمام لیتیوم دنیا چند خودروی برقی می توان ساخت؟

البته که تا سال 1957 این مارهای زیبای کوچک همانند دیگر قمچه ماران در رده مارهای غیرکشنده دسته بندی می شدند تا اینکه در آن سال خزنده شناس مشهوری به نام کارل اشمیت گزیده شد و هر چند که گزش کوچک به نظر می رسید و فقط یکی از دندان های مار در انگشت دست اشمیت فرو رفته بود اما او را به کام مرگ کشاند.

این حادثه سبب شد تا زهر بومسلنگ با دقت مورد آنالیز قرار گیرد و آنجا بود که معین شد بومسلنگ سمی مهلک بر پایه هموتوکسین دارد که گلبول های قرمز را از بین می برد و لخته شدن خون را مختل می نماید.

در این میان یکی از خطرناک ترین ویژگی های سم بومسلنگ زمان ظاهر شدن علائم آن است که چند ساعت پس از گزش شروع می گردد. از آنجا که سم سریع عمل نمی نماید شاید قربانی متوجه نگردد که در معرض خطر جدی مرگ است و احتیاج به یاری فوری پزشکی دارد.

در نیش مرگبار مار فریبکار بیشتر درباره بومسلنگ بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 مهر 1402 بروزرسانی: 9 مهر 1402 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2426

به "مرگ دانشمند بی نوا با نیش مار کوچک ترسناک، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ دانشمند بی نوا با نیش مار کوچک ترسناک، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید