مسئولان در تامین آهن پل قدس یاری کار شورا و شهرداری باشند

به گزارش مجله سلنا، خبرنگاران/اردبیل رئیس شورای شهر اردبیل گفت: برای تکمیل پل قدس اردبیل نیازمند خرید آهن به ارزش 20 میلیارد تومان هستیم که امیدواریم مسئولان استانی و کشوری در خرید آهن آلات برای تکمیل این پروژه یاری کار شورا و شهرداری باشند.

مسئولان در تامین آهن پل قدس یاری کار شورا و شهرداری باشند

علیرضا پوستی در تبادل نظر با خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد اولیه این پروژه 48 میلیارد تومان بوده که تا به امروز 50 درصد پل قدس عملیاتی شده و نیمی از این منابع نیز به پیمانکار پرداخت شده است.

رئیس شورای شهر اردبیل با بیان اینکه بیش از 22 میلیارد تومان برای این پروژه پرداخت شده و پرداخت دو میلیارد تومان سند نیز در دست پرداخت است، گفت: به دنبال راه حلی هستیم تا تکلیف این پروژه تعیین گردد و پیمانکار بتواند تکمیل پروژه را در اولویت قرار دهد.

پوستی بیان نمود: در زمان عقد قرارداد مبلغ خرید آهن کیلویی 1250 تومان بوده که با افزایش چهاربرابری این مبلغ به 5 هزار تومان رسیده که با این افزایش سرسام آور قیمت آهن دیگر توان خرید برای پیمانکار و حتی شهرداری وجود ندارد و در سفر اخیر رییس جمهور درخواست تامین 35 میلیارد تومان اعتبار دادیم که قرار است به وسیله اوراق این تامین منابع انجام گردد.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم در قبال خرید آهن به صورت نقد اوراق پرداخت کنیم و تنها راه ما فروش املاک شهرداری است که این راه حل نیز با مشکل روبرو شده است.

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: اگر بخواهیم املاک را با مزایده به فروش برسانیم هیچ آهن فروشی حاضر نیست در قبال فروش آهن از ما ملک بخرد و در کنار آن حدود اختیار شورا در ترک تشریفات 3.5 میلیارد تومان است.

پوستی اظهار کرد: 20 میلیارد تومان آهن برای پل قدس احتیاج است و برای انتشار آگهی مزایده و خرید این میزان آهن با ترک تشریفات احتیاج داریم تا شورا و نهادهای نظارتی بر این فرآیند نظارت نمایند تا به صورت شفاف و روشن این خرید انجام گردد.

وی گفت: باید به شورا و شهرداری اختیارات قانونی داده گردد تا نسبت به فروش املاک بدون ترک تشریفات اقدام نموده و امکان خرید آهن مورد احتیاج فراهم آید که در این زمینه از استانداری اردبیل و رئیس سازمان بازرسی درخواست مساعدت داریم.

رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: در صورت تامین آهن مورد احتیاج که اصلی ترین مواد در تکمیل پل قدس است، این پروژه در نیمه اول سال آینده تکمیل شده و آماده بهره برداری خواهد شد.

پوستی در سرانجام گفت: شورا و شهرداری آمادگی فروش دو ملک خود را به ارزش 20 میلیارد تومان برای خرید آهن آلات دارد اما انتظار می رود مسئولان امر برای گره گشایی در تکمیل پل قدس کمر همت بسته و شورا و شهرداری را کمک نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 669

به "مسئولان در تامین آهن پل قدس یاری کار شورا و شهرداری باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان در تامین آهن پل قدس یاری کار شورا و شهرداری باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید