معجزه زیاد ایستادن!

به گزارش مجله سلنا، مطالعه های اخیر نشان می دهد حتی اگر به طور کلی کم تحرک هستید، ایستادن می تواند تنظیم قند خون شما را بهبود بخشد.

معجزه زیاد ایستادن!

به گزارش خبرنگاران، بهبود تنظیم قند خون ازنظر سلامتی اثر دامنه دار دارد زیرا بهبود حساسیت به انسولین به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 یاری می نماید. افراد مبتلا به سندرم متابولیک، شرایطی که خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد، می توانند با صرف زمان برای ایستادن در طول روز شاهد فواید متعددی برای سلامتی شان خواهند بود.

پیشگیری از دیابت نوع 2 که یکی از شایع ترین بیماری های مربوط به سبک زندگی در سراسر دنیا محسوب می شود، می تواند با راهکارهای ترکیبی برای تنظیم قند خون شامل غذاهای سالم و ورزش منظم ممکن شود. مطالعه ای که اخیراً در مجله علوم و پزشکی در ورزش صورت گرفته است، به یک تاکتیک برای رسیدن به این هدف اشاره می نماید که کوشش زیادی نمی طلبد؛ ایستادن.

همه شرکت نمایندگان در این مطالعه در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 بودند. به گفته تارو گارثوایت، یکی از محققان حاضر در این پروژه، وقتی شرکت نمایندگان طی این مطالعه زمان بیشتری صرف ایستادن نموده اند، حساسیت به انسولین در آن ها بهبودیافته، نتیجه ای که قبلاً در این جمعیت نشان داده نشده بود.

او می گوید: این یافته ها باید افراد را تشویق کند تا بخشی از زمان نشستن روزانه خود را با ایستادن بیشتر جایگزین نمایند.این مسئله به ویژه در خصوص کسانی که توصیه های فعالیت بدنی را رعایت نمی نمایند صادق است.

محققان 64 مرد و زن کم تحرک و مبتلا به سندرم متابولیک را موردبررسی قراردادند، گروهی که دارای فشارخون بالا و دور کمر بزرگ تر بودند؛ عواملی که افراد را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و همچنین بیماری قلبی و سکته قرار می دهد.

حساسیت به انسولین آن ها در حالت نشسته، ایستاده و هنگام فعالیت بدنی میزان گیری شد. این میزان گیری ها ازاین جهت مهم است که انسولین یک هورمون کلیدی در متابولیسم انرژی و تنظیم قند خون به شمار می رود و هنگامی که حساسیت مختل شود، می تواند منجر به مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2 شود. شرکت نمایندگان در هنگام ایستادن بهبودهایی را در حساسیت کل بدن به انسولین مشاهده کردند که احتمالاً به علت استفاده از ماهیچه های مورداحتیاج برای ایستادن بود.

اگرچه ایستادن به تنهایی فواید شگفت آوری را نشان می دهد، دکتر گارتویت تأکید می نماید که با ورزش منظم مزایای بیشتری کسب خواهید کرد. افرادی که در این مطالعه ورزش میانه تا شدید انجام دادند، حساسیت فوری به انسولین نداشتند، اما طبق گفته محققان این اتفاق می تواند در طول زمان و با تغییر ترکیب بدن رخ دهد. این بدان معناست که ورزش در مقایسه با ایستادن تأثیر غیرمستقیم بیشتری بر روی حساسیت به انسولین دارد حال آنکه اثرگذاری ایستادن به طور مستقیم بیشتر است. به عنوان مثال کاهش وزن می تواند به متابولیسم، ازجمله تنظیم قند خون یاری کند و ورزش می تواند نقش مهمی در مدیریت وزن داشته باشد.

تحقیقات قبلی نشان می دهد که حتی اگر دیابت دارید، ورزش می تواند در مدیریت بهتر شرایط نقش داشته باشد. بیانیه انجمن دیابت آمریکا اشاره می نماید که فعالیت بدنی نه تنها کنترل گلوکز خون را برای مبتلایان به دیابت نوع 2 بهبود می بخشد، بلکه عوامل خطرزای قلبی عروقی را کاهش می دهد و احساس کلی سلامت را در فرد بهبود می بخشد.

همچنین عنوان می شود که این عملکرد در خصوص طیف وسیعی از تمرینات ازجمله پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و شنا صادق است. همچنین تمرینات قدرتی، تای چی، تمرینات تعادلی و یوگا نیز فواید مشابهی به همراه دارند.

اگرچه مطالعه اخیر بر روی افراد مبتلا به سندرم متابولیک متمرکزشده، اما تعداد افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند قابل توجه است. طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها از هر 3 نفر، یک نفر در معرض ابتلا به دیابت است، به این معنی که آزمایش های مربوط به تنظیم قند خون آن ها شرایط نگران نماینده ای دارد که بدون تغییر سبک زندگی، محتمل است طی 5 تا 10 سال پس از بروز علائم بیماری در بدن آن ها به شکل مزمن درآید.

تغییرات سبک زندگی که به بهبود علائم هشداردهنده ابتلا به دیابت می انجامد برای سلامت کلی بسیار مهم است.

هین تران، متخصص غدد می گوید همان طور که مطالعه اخیر اشاره دارد ازجمله تغییرات در سبک زندگی ایستادن بیشتر است. همچنین ایجاد تغییرات در رژیم غذایی بر اساس میزان کربوهیدرات مناسب برای بدن نیز می تواند تأثیر بسیاری داشته باشد.

این متخصص می گوید: وقتی درگیر علائم پیش دیابت هستید، احتمال پیشرفت به دیابت بسیار زیاد است و اگر اختلالات دیگری نیز داشته باشید، شرایط سلامتی تان می تواند به یک مسئله پیچیده تبدیل شود. وجود علائمی که نشان دهنده احتمال ابتلا به دیابت هستند، می توانند خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و بیماری های کلیوی را افزایش دهند.

دکتر تران همچنین به بیمارانش توصیه می نماید که با مراجعه به یک متخصص تغذیه مطمئن شوند در خصوص غذاهایی که قند خون را افزایش نمی دهند دانش پایه خوبی دارند. این غذاها ممکن است مانند میوه سالم باشد، اما ممکن است بسته به شرایط شما احتیاج به اصلاح داشته باشد.

او اضافه می نماید که تا حد امکان فعال ماندن نیز یک عامل کلیدی است و معتقد است حتی ورزش های غیر ساختاری مانند کار در حیاط یا پیاده روی می تواند اثرات قابل توجهی داشته باشد و ممکن است به تأخیر یا حتی برطرف احتیاج به دارو یاری کند.

منبع: verywellfit

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2230

به "معجزه زیاد ایستادن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معجزه زیاد ایستادن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید