منصوری کابررا؛ سوپراتومبیل آلمانی-ایتالیایی

به گزارش مجله سلنا، وب سایت دیجیاتو -سعید علیپور: کمپانی منصوری روز های شلوغی را سپری نموده و در حال کار روی پروژه های متعددی است. هر چند تیونر صاحب نام دنیا خودرو نتوانست از پروژه های جدید و جذاب خود در نمایشگاه ژنو پرده برداری کند، اما مثل دیگر خودروسازان این شرکت نیز از اینترنت یاری گرفته و محصولات خود را به صورت آنلاین معرفی می نماید.

منصوری کابررا؛ سوپراتومبیل آلمانی-ایتالیایی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

تازه ترین محصولی که منصوری رونمایی نموده، کابررا (Cabrera) نامگذاری شده است. اگر از روی تصاویر احساس می کنید که کابررا شبیه یکی از ساخته های لامبورگینی دیده می گردد، کاملا حق دارید، چرا که این خودرو در حقیقت نسخه ای ارتقا یافته از اونتادور SVJ به شمار می رود.

کابررا یکی از چند نسخه ویژه ای است که منصوری به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس خود توسعه می دهد. مثل بیشتر محصولات لامبورگینی کابررا نیز ریشه در اسپانیا داشته و نام آن از نژاد خاصی از گاو های وحشی برگرفته شده است. منصوری این خودرو را گاو مبارزی که حالتی تهاجمی دارد توصیف می نماید.

برخلاف پروژه های پیشین، در این پروژه مهندسین منصوری دماغه خودرو را بازطراحی نموده اند. نتیجه اینکه کابررا در نمای جلو تفاوت هایی را با اونتادور SVJ پیدا نموده و چینش چراغ های LED اصلی به گونه ای است که بوگاتی شیرون را در ذهن تداعی می نماید.

شاید بدانید که منصوری علاقه زیادی به فیبرکربن دارد و در پروژه های خود به وفور از این ماده سبک وزن، اما گران قیمت استفاده می نماید. این امر در رابطه با کابررا نیز صادق بوده و اجزای بدنه آن از فیبرکربن ساخته شده است. این گاو خشمگین رنگی اختصاصی به اسم Vento Verde دارد که در زیر نور جلای خاصی به اتاق می بخشد.

در نمای روبرو، سپر استاندارد جای خود را به نمونه ای با ورودی های هوای متفاوت داده است. منصوری می گوید سپر جدید از لحاظ راهنمایی جریان هوا و ایرودینامیک شرایط بهتری دارد؛ همچنین بهره گیری از رکاب های جانبی اسپرت به همراه گلگیر های عریض هم عرض کلی خودرو را به اندازه 40 میلی متر افزایش داده است. در نمای عقب درپوش تماما فیبرکربنی موتور، باله عظیم، چهار خروجی گرد اگزوز و دیفیوزر جدید با طراحی دوگانه از جمله ویژگی های شاخص کابررا هستند.

داخل گلگیر های منصوری کابررا رینگ های آلیاژی سبک وزن با ابعاد 9X20 و 13×21 اینچ قرار دارند. این رینگ ها در جلو با تایر هایی به ابعاد 255/30 ZR20 و در عقب با تایر هایی به ابعاد 355/25 ZR21 احاطه شده اند. بد نیست اشاره کنیم تایر ها ساخت شرکت ایتالیایی پیرلی بوده و از سری P Zero هستند.

در داخل کابین، تیونر زبده آلمانی تا جایی که ممکن بوده قسمت های مختلف را با آلکانتارا پوشانده و به منظور هماهنگی با بدنه، از رنگی مشابه استفاده نموده است. فیبرکربن و اجزای تزئینی هم که روی آن ها المان هایی به شکل تیر وجود دارند، زیاد به چشم می خورند.

منصوری طبق عادت دیرینه خود به ارتقای موتور نیز پرداخته است. شاید بدانید که موتور 6.5 لیتری V12 و تنفس طبیعی اونتادور SVR در حالت استاندارد توانایی فراوری 759 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور را دارد. با بازنگری های متخصصین منصوری این ارقام به ترتیب به 799 و 780 واحد افزایش پیدا نموده اند.

با توجه به ارتقای خروجی موتور، شتاب کابررا 0.2 ثانیه و نهایت سرعت آن 5 کیلومتر در ساعت افزایش یافته است. به عبارت دیگر این سوپر اتومبیل آلمانی-ایتالیایی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 2.6 ثانیه زمان احتیاج داشته و قادر است حدبیشتر سرعت 335 کیلومتر در ساعت را ثبت کند. آنطور که منصوری اعلام نموده فقط سه دستگاه از کابررا ساخته خواهد شد.

منبع: carscoops

منبع: برترین ها
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 969

به "منصوری کابررا؛ سوپراتومبیل آلمانی-ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منصوری کابررا؛ سوپراتومبیل آلمانی-ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید