نحوه جلوگیری از حواس پرتی و انجام دادن کار ها

به گزارش مجله سلنا، دنیا ما خالی از حواس پرتی ها نیست، اما با وجود این مسائل باید تمرکز خود را برای انجام دادن کار ها از دست ندهیم.

نحوه جلوگیری از حواس پرتی و انجام دادن کار ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، ما در جهانی زندگی می کنیم که یک چیز در آن مسلم است؛ اینکه جهان خالی از حواس پرتی نیست و جلوگیری از حواس پرتی تقریباً غیرممکن است.

از فناوری که ما را به همه چیز و همه متصل می نماید تا منابع سرگرم نماینده بی خاتمه در اطراف ما، زندگی مدرن یک زمین خاکی پر از حواس پرتی است که می تواند هر روز شما را از پیشرفت باز دارد.

می دانیم که این یک مسئله اصلی است، زیرا سؤالات زیادی هم در این زمینه به وجود می آید.

چند سؤال معمول عبارتند از:

چگونه می توانم از حواس پرتی در محل کار جلوگیری کنم؟

چگونه می توانم از حواس پرتی جلوگیری کنم؟

درمورد اینکه حواس من توسط تلفنم پرت شده است، چه کاری می توانم انجام دهم؟

بنابراین، اگر می خواهید از موفقیت شغلی و شخصی خود اطمینان حاصل کنید، مهم است که تا حد ممکن از این عوامل حواس پرتی جلوگیری کنید. اگر به دنبال راهی برای جلوگیری از حواس پرتی و بهره وری بیشتر به صورت روزانه هستید، در اینجا 4 نکته عالی برای آنالیز وجود دارد.

از یک شب قبل برای روز خود برنامه ریزی کنید

برای ارزش داشتن یک برنامه زمانی، چیزی برای گفتن وجود دارد.

هنگامی که از شب قبل برای هر روز خود برنامه ریزی می کنید، حواس پرتی را بیشتر از آنچه در آن ها وجود دارد، مشاهده خواهید کرد. چیزی که پیشرفت شما را متوقف می نماید و شما را به برنامه ای که از قبل برای آن برنامه ریزی نموده اید، نمی رساند.

آنچه که من انجام می دهم: هر روز بعد از ظهر، قبل از اینکه روزتان به اتمام برسد، وقت بگذارید و برای برنامه هایی که می خواهید روز بعد به طور کامل انجام دهید و برنامه ای را که می خواهید در آن روز رعایت کنید، برنامه ریزی کنید و برای این منظور، آن ها را در یک سررسید یا در یک سند اکسل در رایانه خود بنویسید.

این ها می تواند وظایف مربوط به کار باشد که می خواهید انجام دهید و همچنین زمان استراحتی که می خواهید در آن برنامه ریزی کنید.

اگر بتوانید روز خود را از قبل برنامه ریزی کنید، به احتمال زیاد به آن برنامه پایبند هستید و از حواس پرتی که می تواند آن را از بین ببرد، جلوگیری می کنید.

اینترنت خود را قطع کنید

اینترنت و همه چیز هایی که دسترسی به آن را فراهم می نماید، حواس پرتی شماره یک دوران مدرن است.

در حالی که بسیاری از افراد به صورت آنلاین کار می نمایند و بنابراین قادر به جلوگیری استفاده از اینترنت در حین کار نیستند، اما در حین انجام کار های روزمره، آفلاین شدن راهی عالی برای جلوگیری از هرگونه حواس پرتی است.

حداقل، گوشی هوشمند خود را کنار بگذارید و فقط گاه گاهی در زمان تعطیلات آن را چک کنید.

نوتیفیکیشن های یک تلفن همراه حواس پرتی بزرگتری نسبت به رایانه متصل به اینترنت محسوب می شوند.

علاوه بر این، درست است که آفلاین بودن باعث افزایش بهره وری شما حین کار کردن می گردد، اما همین مسئله می تواند در زمان خارج از محل کار نیز برای شما بسیار سودمند باشد.

کمی وقت بگذارید تا از اینترنت جدا شوید و واقعاً از جهان و افراد اطراف خود لذت ببرید. به انجام این کار عادت کنید و بدانید که اگر این کار را انجام دهید، به احتمال زیاد، اوقات فراغت خود بسیار تازه و لذت بخش خواهد بود.

زود از خواب بیدار شوید

صبح ها زودتر روز خود را آغاز کنید. ساعت های اولیه صبح باارزش ترین ساعت های کل روز هستند.

با آغاز روز نه تنها انگیزه و عزم شما بیشتر خواهد شد، بکه با گذشت روز عوامل حواس پرتی معمولاً بیشتر می شوند.

سعی کنید در ساعات اولیه صبح به پروژه هایی بپردازید که بیشترین تمرکز شما را احتیاج دارند.

اگر شما قادر به بیدار شدن و آغاز به کار در ساعات آرام و ساکت صبح زود باشید، قبل از اینکه بیشتر مردم روز خود را آغاز نمایند و قبل از اینکه بیشتر حواس پرتی آغاز گردد، برایتان خیلی بهتر است.

هرچه بیشتر از ساعات بدون حواس پرتی صبح زود بهره ببرید، بهره وری بیشتری خواهید داشت. تنظیم روال صبحگاهی به شما در انجام این کار یاری می نماید.

محل کار خود را خلوت کنید

بی نظمی و حواس پرتی دست به دست هم می دهند.

هر تکه از وسایل نامرتب موجود در فضای شما یک منبع انحراف فردی است و به طور کلی، درهم ریختگی حتی بیشتر از هر مسئله ای می تواند باعث حواس پرتی گردد. تمرکز حواس، هنگامی که در اطراف شما بی نظمی و هرج و مرج وجود دارد، بدون شک سخت خواهد بود.

شلوغی همچنین شما را مجبور می نماید تا برای جستجوی موارد مورد احتیاج خود وقت بگذارید، که به نوبه خود پنجره ای برای جدا شدن از آنچه باید تمرکز کنید را ایجاد می نماید.

کافی است برای مرتب کردن فضای خود وقت بگذارید و یک فضای کاری و زندگی را منظم و بدون سر و صدا ایجاد کنید. وقتی کارتان تمام شد، احتمالاً محیطی خواهید داشت که تمرکز در آن بهتر از گذشته باشد.

اصلاح متداول ترین عوامل حواس پرتی کوشش کمی را می طلبد، اما زمان زیادی را در بهره وری می خواهد. به همین دلیل، مهم است که وقتی راهی برای بهینه سازی روال خود پیدا می کنید، حواستان به تمرکز باشد و سریع اقدام کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1614

به "نحوه جلوگیری از حواس پرتی و انجام دادن کار ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه جلوگیری از حواس پرتی و انجام دادن کار ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید