نگرانی مسئولان بنادر اروپایی پس از بازگشایی کانال سوئز

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، در پی بازگشایی کانال سوئز برای عبور کشتی هایی که طی یک هفته اخیر در این کانال متوقف شده بودند، اکنون ده ها کشتی باری یکباره به سوی بنادراروپایی روان شده اند و مسئولان این بنادر نگران ترافیک شدید هستند.

نگرانی مسئولان بنادر اروپایی پس از بازگشایی کانال سوئز

با ما سفر کنید و با تور ارزان نوروزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

تارنمای شبکه دویچه وله به نقل از یک مقام مسئول در روتردام، بزرگترین بندر شمال اروپا گفت که این بندر نسبت به امکانات ناکافی برای پذیرفتن کشتی های بیشتر نگران است. به گفته وی حدود 60 کشتی که در کانال سوئز متوقف بودند، اکنون به سوی روتردام در حرکت هستند.

یک سخنگوی بندر هامبورگ گفته است که این بندر نیز با باز شدن راستا کانال سوئز و ورود یکباره کشتی های کانتینری در زمانی کوتاه روبرو خواهد شد و در این صورت حجم فشارها از امکانات و تجهیزات این بندر بیشتر خواهد بود. احتمال می رود که برای بار زدن بارکش های صادراتی، بندر هامبورگ به حدود 100 هزار متر مربع فضای بیشتر احتیاجمند باشد.

مقام های بندر هامبورگ گفته اند در صورت احتیاج بعضی از کشتی ها را به طرف بندرهای دیگر راهنمایی می نمایند؛ این امر اما به تصمیم سایر بندرها و همچنین مسئولان کشتی ها وابسته است.

کشتی بزرگ باربری اور گیون که یک هفته راستا آبی کانال سوئز را بند آورده بود، پایان ظهر دوشنبه به حرکت درآمد. به گفته مقام های مصری در دو سر کانال حدود 370 کشتی برای عبور صف بسته بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1688

به "نگرانی مسئولان بنادر اروپایی پس از بازگشایی کانال سوئز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی مسئولان بنادر اروپایی پس از بازگشایی کانال سوئز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید