همه آنچه از Halo Infinite می دانیم

به گزارش مجله سلنا، جدیدترین ماجرای مسترچیف و ششمین نسخه اصلی از سری بازی هیلو با نام Halo Infinite در E3 سال 2018 معرفی گشت؛ اثری که قرار است به گفته سازندگانش به ریشه های این سری پرآوازه و محبوب بازشود. علیرغم اینکه شماره 6 در نام بازی دیده نمی شود، اما هیلو اینفینیت دقیقاً همان حکم را ایفا می کند و ماجرایش پس از بازی هیلو 5 رخ می دهد. تا به امروز چندین نمایش سینمایی و یک نمایش گیمپلی جنجال برانگیز از بازی مشاهده کرده ایم و با توجه به اطلاعات منتشرشده، بعضی از جزییات آن را می دانیم.

همه آنچه از Halo Infinite می دانیم

هیلو اینفینیت از آن دسته بازی هایی است که فرایند ساخت آن با حواشی زیادی روبه رو شد و خود بازی هم جنجال های زیادی را به وجود آورد. اگر مسائل بازی - به ویژه مسائل گرافیکی - و حاشیه های دور آن نبود، به احتمال زیاد بازی را تا به امروز تجربه کرده بودیم؛ زیرا در ابتدا برنامه مایکروسافت این بود که هیلو اینفینیت هم زمان با عرضه کنسول نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس و سری اس منتشر گردد. بااین حال، اکنون با توجه به اعلام رسمی استودیو 343 Industries بازی هیلو قرار است یک سال پس از تاریخ اولیه، در پاییز سال 2021 منتشر گردد.

  • هیلو اینفینیت در پاییز 2021 عرضه خواهد شد

اولین نمایش بازی هیلو اینفینیت که در جریان نمایشگاه E3 به نمایش درآمد، تریلر سینمایی بازی را به مخاطبان نشان داد. اگرچه در آن تریلر خبری از گیمپلی بازی نبود، اما مشاهده جهان بزرگ هیلو و به ویژه قهرمان دوست داشتنی اش یعنی مسترچیف، کافی بود تا طرفداران ذوق زده شوند و در انتظار بازی لحظه شماری کنند. همچنین پس از آن نمایش بود که طرفداران متوجه شدند این اثر با Slipspace، موتور بازی سازی جدید استودیو 343، که وقت نسبتاً زیادی را هم از این استودیو گرفته، ساخته شده است. تریلر بعدی که در سال بعد نشان داده شد، تمرکز بیش تری روی مستر چیف و ماجرای آینده اش داشت و ارجاعات داستانی و مهمی را می توانستیم از آن به دست آوریم.

هرچند ممکن است که برخی از تصمیم ها پس از تأخیر عرضه بازی تغییر کرده باشد اما این احتمال وجود دارد که هیلو اینفینیت پایان دهنده شیوه سنتی و شماره دار عرضه سری بازی هیلو باشد. این قضیه که در گذشته گفته شده، اهمیت بازی هیلو اینفینیت را پررنگ تر می کند. کریس لی، کارگردان بازی، که البته در حال حاضر دیگر روی هیلو اینفینیت کار نمی کند، مدتی پیش اعلام کرده بود که اینفینیت می تواند در دهه آینده، حکم پلتفرمی را برای بازی هیلو ایفا کند و در طی این سال ها بزرگ تر گردد این تقریباً فرایندی است که بیشتر بازی های سرویس محور یا حتی برخی از آثار MMO آن را دنبال می کنند. بااین حال، باید صبر کنیم تا ببینیم دقیقاً منظور استودیو چه بوده و قرار است تا چه حدی این راستا دنبال گردد. حتی شاید در حال حاضر این تصمیم تغییر کرده باشد.

بازگشت قهرمان دوست داشتنی - داستان

اگرچه هنوز بسکمک از جزییات داستانی هیلو اینفینیت را نمی دانیم، اما مایکروسافت تائید کرده که داستان این قسمت قرار است بیش از نسخه پنجم این سری روی شخصیت مستر چیف تمرکز داشته باشد. تمرکز بیشتر روی مستر چیف حرکت هوشمندانه ای است که در این نسخه توسط سازندگان اجرا شده است. به هر حال؛ مسترچیف شخصیتی است که علاوه بر محبوبیتش نزد مخاطبان، تأثیر بسزایی در داستان دارد و تکیه بر آن می تواند وزن داستانی بازی و توانایی اش در برقراری ارتباط با مخاطب را بیفزاید. این نشان می دهد که استودیو سازنده بازی قصد دارد تعهد بالاتری را نسبت به داستان بازی نشان دهد. مسئله ای که در نسخه قبل انتقاداتی به آن وارد شده بود و اکنون به نظر می رسد بسیار جدی روی برطرف کردن آن کار شده است. مایکروسافت متوجه شده است که داستان هیلو 5 بسکمک از طرفداران را ناامید کرده و به همین خاطر قصد دارد در این نسخه جدید داستان را بهبود و گسترش دهد. حتی برای اطمینان، چندین بار تأکید شده که مخاطبان این بازی را همان هیلو 6 در نظر بگیرند و نباید تصور کنند که با نسخه ای فرعی روبرو هستند یا داستان قرار است صرفاً بخش ناگفته ای را روایت کند؛ بلکه این بازی ادامه مستقیم و کاملی بر داستان اصلی سری خواهد بود. حتی بانی راس، رئیس استودیو 343، در گذشته اعلام کرده بود که بازی هیلو اینفینیت همانند یک ریبوت معنوی برای این سری خواهد بود و چیزهای تازه ای را به این مجموعه اضافه خواهد کرد.

فراتر از این ها، از گذشته می دانیم که وقایع این نسخه در حلقه Zeta (زتا) رخ می دهد که مکان مهمی در جهان و داستان سری بازی هیلو است. هیلو زتا که با نام Installation 07 هم شناخته می گردد، عملکرد متفاوتی با دیگر حلقه ها دارد و به همین خاطر شاید بتوانیم انتظار داشته باشیم که ساختار جدیدی را مشاهده کنیم و همچنین در کنار کاوش در این جهان، جزییات بیشتری را از پس زمینه داستان Forerunner ها و نژاد پیش از آن ها یعنی Precursor ها به دست آوریم.

گروه The Banished تبعیدشدگان که در بازی Halo Wars 2 با آن ها آشنا شده بودیم، دوباره بازگشته اند و در بازی هیلو اینفینیت هم حضور دارند. اتفاقی که می تواند در نوع خود برای طرفداران بازی هیجان انگیز باشد. به نظر می رسد که افرادی از این فرقه که در حلقه زتا حضور دارند، توسط یک بروت به نام فرمانده Escharum هدایت می شوند. با توجه چیزی که در پایانی تریلر گیمپلی بازی دیدیم، به احتمال زیاد Escharum آنتاگونیست اصلی این نسخه است و نقش مهمی در داستان این نسخه خواهد داشت.

طعم نسخه های کلاسیک - گیمپلی

بازی هیلو اینفینیت از جهات فراوانی بازی را به روزها و نسخه های آغازین خود بازمی گرداند. همچون نسخه اول، وقایع روی حلقه جدیدی رخ می دهد (حلقه زتا که به آن اشاره شد) و این یعنی شما با جهانی روبه رو هستید که می توانید برای اولین بار آن را کاوش کنید و در آن به جستجوی چیزهای فراوانی بپردازید. طبق گفته ها، کاوش کردن در این نسخه نقش پررنگ تری خواهد داشت و در واقع شاهد محیطی هستیم که تا به امروز در سری هیلو دیده ایم. همان طور که در نمایش ها هم دیدیم، محیط بزرگ تر است و بازیکنان آزادی بیشتری برای جستجو در آن پیدا می کنند. همچنین سازندگان در این نسخه چرخه شبانه روز و همین طور حیات وحش را هم اضافه کرده اند تا جهان بازی نسبت به نسخه های قبلی زنده تر و واقعی تر گردد.

بااین حال، بر اساس گفته های استودیو سازنده بازی، این اثر قرار نیست یک بازی کاملاً غیرخطی باشد. همچنان فرایند عادی و معمول سری هیلو و تأکید بر شیوه سنتی داستان گویی آن، بخش بزرگی از اثر را تشکیل می دهد پس قرار نیست در جستجوی محیط یا کاوش در آن همیشه آزادی کامل داشته باشید اما نقشه بسیار بزرگ تر خواهد بود و در بخش هایی به شما فرصت کاوش در محیط داده خواهد شد. همچنین در نمایش های بازی تیراندازی و فرایند سریع و هیجان انگیز بازی را مشاهده کردیم که شباهت های زیادی با سیستم هیلو های کلاسیک دارد. البته، درباره این مورد باید صبر کنیم و ببینم که چگونه پیاده سازی شده است.

برخلاف هیلو 4 و هیلو 5 که در آن ها Promethean ها دشمنان اصلی شما بودند، در هیلو اینفینیت Covenant به عنوان دشمن اصلی شما بازگشته اند. هرچند، آن ها اکنون دیگر همان افرادی نیستند که مستر چیف در سه گانه اصلی هیلو با آن ها جنگیده بود. همان طور که در قبل هم گفته شد، گروه The Banished از هیلو وارز 2 هم در این نسخه حضور دارند و در واقع افراد فرقه Covenant غالباً شامل همین گروه The Banished (تبعیدشدگان) می شوند. البته، در میان آن ها، نژادهای آشنایی همچون بروت ها، گرانت ها، الیت ها و… هم در این نسخه حضور دارند و در میان این گروه دیده می شوند.

مسترچیف هم در این نسخه از ویژگی ها و امکانات جدیدی برخوردار خواهد بود. یکی از این امکانات جدید، قلابی به نام Grappleshot است که به شما در حرکتتان در محیط کمک خواهد کرد و باعث می گردد تا بتوانید به برخی از نقاط خاص پیمایش کنید. بااین حال، استودیو 343 می گوید که نباید انتظار داشته باشید که با این قلاب بتوانید از هر ارتفاعی بالا بروید و قرار نیست مسترچیف به مرد عنکبوتی تبدیل گردد. بااین وجود، این قلاب در حرکت در محیط و همین طور در مبارزات به مستر چیف کمک خواهد کرد. علاوه بر این، قهرمان دوست داشتنی مجموعه هیلو در این نسخه چند زره اسپارتان جدید خواهد داشت که در طرح های هنری بازی هم آن ها را دیده بودیم. همچنین بازی دارای چند سلاح جدید و جذاب است که هر کدام از آن ها ویژگی های منحصربه فرد و کارایی خاصی دارند.

استودیو 343 در گذشته اعلام کرده که بخش و حالت Forge هم در این نسخه گنجانده شده است تا طرفداران بتوانند با این بخش جذاب که با موضوع ساخت نقشه تولید شده است، سرگرم شوند. بااین حال، این حالت به صورت مستقیم توسط 343 ساخته نمی گردد بلکه قرار است توسط Skybox Labs ساخته و به هیلو اینفینیت آورده گردد.

از بخش چندنفره چه می دانیم؟ - حالت چندنفره

بخش داستانی هیلو همیشه جایگاه خاصی نزد طرفداران این مجموعه داشته و لحظات فوق العاده ای را برای آن ها رقم زده اما پس از عرضه هیلو 2، با اضافه شدن بخش چندنفره ابعاد جدیدی به مجموعه بازی هیلو اضافه شد. به ویژه با فرایند چند سال اخیر، شاید بتوان گفت که هیلو بیش از همیشه با بخش چندنفره خود شناخته می گردد؛ بخشی که قرار است در این نسخه هم نقش بسیار مهمی را ایفا کند. از مدت ها قبل می دانیم که حالت اسپلیت- اسکرین محلی در هیلو اینفینیت وجود خواهد داشت. همچنین مایکروسافت قبلاً اعلام کرده که موتور بازی سازی جدید استودیو 343 یعنی Slipspace، توانایی پشتیبانی و ساخت حالت های متنوعی را در این بخش دارد. حتی گفته شده این موتور بازی سازی می تواند حالت بتل رویال را هم پشتیبانی کند. اگرچه، در حال حاضر این حالت برای هیلو اینفینیت توسعه داده نشده است.

طبیعی است که همان تجربه کلاسیک تیم محور هیجان انگیزی که از بخش چندنفره مجموعه هیلو انتظار داریم، در این نسخه هم مشاهده کنیم. بااین حال، این روزها تأثیرگذاری و محبوبیت مجموعه هیلو کمی کاهش یافته و به اندازه قبل حس نمی گردد. از همین رو، باید منتظر ماند و دید که مایکروسافت قصد دارد بازیکنان را با چه سورپرایزهایی به بخش چندنفره هیلو بکشاند. یکی از بزرگ ترین نکاتی که تا به امروز مشخص شده و می تواند در جذب بسکمک از گیمرها تأثیرگذار باشد، رایگان بودن این بخش است. استودیو 343 چند ماه پیش به صورت رسمی گفت که حالت چندنفره به صورت رایگان برای همه مخاطبان در دسترس قرار خواهد گرفت. این شاید یکی از بهترین تصمیم هایی بوده که مایکروسافت درباره بخش چندنفره هیلو اینفینیت گرفته است. همچنین تائید شده که بازی از قابلیت کراس پلی (بازی بین پلتفرمی) هم پشتیبانی می کند. یعنی اهمیت ندارد که بازی را روی چه پلتفرمی ایجاد کرده باشید و بازیکنان پلتفرم های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/ اس یا کامپیوترهای شخصی می توانند در کنار هم به تجربه بازی بپردازند. این دیگر تصمیم مهم مایکروسافت برای این بخش بوده که قطعاً می تواند باعث گردد که جامعه بزرگ تری در سرورهای بازی هیلو اینفینیت تشکیل گردد. البته، تفاوت هایی هم وجود خواهد داشت و بازی روی کنسول نسل نهمی مایکروسافت از نرخ 120 فریم بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد.

  • بخش چند نفره Halo Infinite رایگان عرضه می گردد

بااین حال، رایگان بودن یک بازی یا بخشی از آن علاوه بر وجه مشخصش که باعث می گردد بدون هزینه پایه آن را تجربه کرد، وجه دیگری هم دارد و آن وجه، وجود مایکروترنزکشن یا همان پرداخت های درون برنامه ای است. به هر حال، این چیز عجیبی برای چنین آثاری نیست اما نکته مهم این است که چنین المان هایی تا چه اندازه ای پررنگ باشند. استودیو سازنده بازی تائید کرده که مایکروترنزکشن در بازی وجود دارد اما مربوط به برخی آیتم های خاص است و بازی به صورت کلی لوت باکس ندارد. همچنین یکی از طراحان ارشد بازی درباره این موضوع گفته که علیرغم وجود مایکروترنزکشن در برخی آیتم های خاص، همچنان بازیکنان می توانند بسکمک از این تجهیزات یا سفارشی سازی ها را با انجام بخش کمپین یا فعالیت های دیگر انجام دهند و از طریق پاداش آن ها بتوانند چنین چیزهایی را تهیه کنند. یعنی برای دریافت یک زره اسپارتان خاص، لزوماً مجبور نیستید از پرداخت درون برنامه ای استفاده کنید. تحقق این امر، می تواند برای علاقه مندان بخش چندنفره بازی بسیار راضی کننده باشد.

همچنین در سال 2019 اعلام شده بود که هیلو اینفینیت دارای یک بتا خواهد بود که ابتدا برای ایکس باکس و بعد برای کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد. هرچند شما می توانید برای آن از طریق سایت رسمی بازی ثبت نام کنید، اما مدتی زیادی است که جزییات جدیدی از آن اعلام نشده و نمی دانیم دقیقاً شامل چه بخش هایی است یا چه زمانی منتشر خواهد شد.

نوای باشکوه هیلو - موسیقی

مجموعه بازی هیلو همیشه در میان آن آثاری بوده که از موسیقی متن آن به عنوان یکی از حماسی ترین و به یادماندنی ترین ها یاد می کنند. با توجه به نمایش های بازی و چند قطعه ای که از بازی منتشر شده، می توان گفت عظمت موسیقی های هیلو دوباره در این نسخه حس می گردد. یکی از نکاتی که می تواند امیدواری و هیجان ما را برای موسیقی هیلو اینفینیت بیفزاید، حضور گرت کوکر، آهنگساز سری بازی Ori، است. او با دو نسخه منتشرشده از مجموعه اوری، به خوبی توانایی های خودش را به گیمرها نشان داده است. علاوه بر او، کورتیس شوایتزر و جوئل کورلیتز هم دیگر آهنگسازان بازی هستند و در واقع موسیقی متن بازی معجونی از کار آن ها خواهد بود.

حواشی بی کران، تصمیم برای احیا

پس از اینکه گیمپلی بازی بعد از مدت ها انتظار طرفداران برای اولین بار نمایش داده شد، به یک باره بسکمک از هیجان ها فرونشست و تعداد زیادی از طرفداران از شرایط بازی به ویژه وضع گرافیکی آن ناراضی بودند و اعتراض های شدیدی را به سوی مایکروسافت و استودیو 343 روانه کردند. بعد از همین قضیه بود که تصویر یکی از دشمنان درون بازی که از نژاد بروت بود، به صورت گسترده در اینترنت پخش و به یک میم (Meme) معروف برای تمسخر بازی تبدیل شد. حتی این موضوع تا جایی ادامه پیدا کرد که سازندگان هم آن شوخی و تصویر بامزه آن بروت را به رسمیت شناختند و نام کریگ را به او دادند.

نگرانی از این بابت و همین طور خروج برخی از اعضای کلیدی و اصلی تیم سازنده از جمله کریس لی (کارگردان بازی)، این شبهه را در میان طرفداران ایجاد کرد که وضع بازی بدتر از چیزی است که تصور می کردند و این وضع بد گرافیکی بازی هم نشان از چنین چیزی دارد. از آنجایی که استودیو 343 مدت زیادی است که پس از عرضه هیلو 5 مشغول ساخت این اثر بوده و بودجه زیادی هم صرف ساخت آن و موتور جدید استودیو کرده، ناامیدی طرفداران بیشتر شد.

اگرچه هنوز هم نگرانی طرفداران وجود دارد، اما مایکروسافت عرضه بازی را یک سال با تأخیر روبرو کرد تا استودیو 343 بیش تر بتواند روی بهینه سازی بازی کار کند و تجربه مطلوب تری را خلق کند. از همین رو برخی از افراد باتجربه ای که روی نخستین قسمت های هیلو ساخته شده توسط بانجی کار کرده بودند، به تیم اضافه شدند تا بتوانند تجربیات خود را به این اثر وارد کنند. در جدیدترین اخبار رسمی بازی هم اعلام شده که وضع گرافیکی بازی بهبود پیدا کرده و همچنان آن ها در حال بهتر کردن جلوه های بصری و فنی بازی هیلو اینفینیت هستند. در واقع آن ها اعلام کرده اند که زیبایی و جنبه بصری بازی برای آن ها اهمیت زیادی دارد و می خواهند علاوه بر وام گیری از طراحی هنری هیلو 1 و 2، بتوانند تجربه نسل بعدی بهینه ای را ارائه دهند.

پلتفرم های بازی

هیلو اینفینیت برای کنسول های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/ سری اس منتشر خواهد شد و این نکته عجیبی نیست اما علاوه بر این کنسول ها، جدیدترین نسخه هیلو قرار است برای کامپیوترهای شخصی هم عرضه گردد. آخرین باری که یک نسخه اصلی از سری هیلو هم زمان با عرضه اصلی اش برای کامپیوتر هم منتشر شده بود، به سال 2004 و بازی هیلو 2 بازی می گردد از آن پس آثار مجموعه هیلو فقط روی کنسول های خانواده هیلو منتشر شدند تا بالاخره بازی مستر چیف کالکشن این فرایند را پایان داد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1516

به "همه آنچه از Halo Infinite می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه از Halo Infinite می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید