وقتی پرتاب اوت یک بازیکن تیم ها را عاصی می نماید!

به گزارش مجله سلنا، لیگ بیستم فوتبال ایران با یک تاکتیک خاص برای پیکانی ها همراه شده است و حریفان را عاصی نموده است.

وقتی پرتاب اوت یک بازیکن تیم ها را عاصی می نماید!

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، اواخر لیگ نوزدهم فوتبال یک پدیده در فوتبال ایران معرفی گردید و نگاه ها را به سمت خود کشاند؛ بازیکنی جوان که با پرتاب های اوت خود کار را برای حریفان سخت می کرد.

نادر محمدی، مدافع پیکان به شکل خاصی این پرتاب ها را روی دروازه ارسال و هم تیمی هایش را صاحب موقعیت می نماید.

این پرتاب ها تبدیل به تاکتیک پیکانی ها برای فصل جدید شده و آن ها با حضور نادر محمدی حتی از وسط زمین و در نیمه خود هم اقدام به پرتاب و ارسال روی دروازه حریف می نمایند.

این در حالی است که پرتاب های این مدافع در بازی گذشته این تیم مقابل سپاهان به 50 متر هم رسید. او چند موقعیت خطرناک را روی دروازه حریف ایجاد کرد و پیکانی ها را در آستانه گلزنی هم قرار داد.

شکل پرتاب های نادر محمدی کار را برای حریفان سخت نموده و کاری از دست لیگ فزونی ها برای مقابله با آن بر نمی آید. در تمام جهان بعضی بازیکنان هستند که در پرتاب های اوت بلند مهارت دارند اما ایرانی ها در این کار بسیار ماهر عمل می نمایند و شیوه خاصی برای سانتر از جناحین و بعضی کارهای تاکتیکی ارائه می دهند.

محمدی در این رابطه می گوید بعضی مواقع در تمرینات روی جایگیری مهاجمان برای پرتاب اوت کار می کنیم.

او می گوید ابتدا ژیمناستیک کار می کرد و 10 سال در این رشته فعالیت داشت. محمدی معتقد است پشتک زدن پیش از پرتاب اوت باعث می گردد سرعت و مسافت توپ بیشتر گردد.

در دهه های اخیر بازیکنان ایرانی زیادی از این پرتاب ها استفاده و به تیم های خود یاری می کردند. در میان بازیکنانی که در پرتاب اوت دست های بلند نامی برای خود دست و پا نموده بودند، باید از اکبر میثاقیان نام برد.

او خود از مسیح مسیح نیا بازیکن وقت ابومسلم این پرتاب ها را آموخت اما میثاقیان از این مهارت آنقدر خوب استفاده کرد تا به او لقب اکبر اوتی هم دادند. میثاقیان در سال های فوتبالی اش بسیار یاری حال تیم هایش بود.

15 سال بعد از اکبر میثاقیان بازیکنی به فوتبال معرفی گردید که با پرتاب های بلندش همه را انگشت به دهان نموده بود.

علی علیزاده، مهاجمی که در مس کرمان و فجر سپاسی شیراز مطرح شد و سپس در تیم های مختلفی از جمله پرسپولیس و استقلال بازی کرد.

طول پرتاب های این بازیکن کم از پرتاب های اکبر میثاقیان و نادر محمدی نداشت و در مواقع مختلف تاکتیک راهگشای تیم هایش بود. از دیگر بازیکنانی که در این کار ماهر هستند می توان از حسین ماهینی و وحید امیری نام برد.

اکنون در لیگ بیستم شاهد ماجراجویی بازیکنی هستیم که تفاوت ها را در زمین فوتبال رقم زده است و با پرتاب هایش، پیکانی ها خیال آسوده ای از خلق موقعیت دارند. این بازیکن جوان فرصت زیادی برای پیشرفت و بیشتر دیده شدن دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1569

به "وقتی پرتاب اوت یک بازیکن تیم ها را عاصی می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی پرتاب اوت یک بازیکن تیم ها را عاصی می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید