چراغ سبز دولت اسپانیا به آزادی موقت یکی از رهبران کاتالونیا

به گزارش مجله سلنا، یک مقام حقوقی دولت اسپانیا خواهان آزادی موقت یکی از رهبران منطقه جدایی طلب کاتالونیا شد که به 13 سال زندان محکوم شده است.

چراغ سبز دولت اسپانیا به آزادی موقت یکی از رهبران کاتالونیا

با تور اسپانیا خرداد 99 از سرزمین جشن و موسیقی دیدن کنید. به بارسلون و مادرید سری بزنیم و از جزایر قناری و ایبیزا دیدن کنیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مشاور حقوقی دولت اسپانیا روز دوشنبه به آزادی موقت اوریول جانکراس یکی از رهبران منطقه کاتالونیا رأی داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این اقدام در حالی انجام شده است که حزب سوسیالیست برای تشکیل دولت نیازمند حمایت گسترده است.

جانکراس که به دلیل ایفای نقش در پیشبرد همه پرسی استقلال کاتالونیا بازداشت شده بود، دو ماه پیش به 13 سال حبس محکوم شده بود. مادرید وی را به فتنه گری و سوء استفاده از منابع عمومی متهم نموده است.

28 آذرماه، دادگاه اروپا بیان داشت جانکراس در حالی در سال 2017 بازداشت شده که عضو مجلس اروپا بوده و از مصونیت مجلسی بهره می برده است.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در حکم خود تأکید نموده است که اگر مقام های اسپانیایی قصد بازداشت این رهبر کاتالان ها را داشتند، باید ابتدا از مجلس اروپا می خواستند که لغو مصونیت مجلسی او را آنالیز و تصویب کند.

حکم دیوان اروپا در شرایطی صادر شده است که تنش در منطقه استقلال طلب کاتالونیا بار دیگر بالا گرفته و تظاهرات هایی علیه ادامه بازداشت سران این منطقه برگزار شده است.

دو سال پیش دولت محلی مادرید با وجود مخالفت دولت مرکزی همه پرسی استقلال برگزار کرد. هرچند بیش از 90 درصد شرکت کنندگان در این همه پرسی به استقلال رأی مثبت دادند، اما مادرید نه تنها نتیجه همه پرسی را نپذیرفت، بلکه مقام های ارشد دولت محلی را نیز برکنار و بازداشت کرد. سران این منطقه مجموعا به بیش از 100 سال زندان محکوم شده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 612

به "چراغ سبز دولت اسپانیا به آزادی موقت یکی از رهبران کاتالونیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ سبز دولت اسپانیا به آزادی موقت یکی از رهبران کاتالونیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید