چمستان ،طبیعتی زیبا در دل مازندران

به گزارش مجله سلنا، چَمِستان که در گویش بومی و محلی چَماسِّن یا چَمِسْتون نامیده می گردد، یکی از شهرهای استان مازندران ومرکز بخش چمستان از شهرستان نور است . جاده ای به شکل نیم دایره چمستان را به نور و آمل وصل می نماید.

چمستان ،طبیعتی زیبا در دل مازندران

چمستان یکی از بخشهای شهرستان نور باچشم انداز بسیار زیبا درحاشیه جنگلهای انبوه وسرسبز شمال ،در فاصله 180کیلومتری تهران واقع شده است.

چمستان طبیعتی بسیار زیبا و بکر و دست نخورده دارد که امروزه در کمتر جایی یافت می گردد. روستای ییلاقی لاویج دارای آب گرم طبیعی در 25 کیلومتری جنوب چمستان، پارک جنگلی کشپل، بخش قدیمی آبادی هلاپون و شهر فراموش شدهٔ واتاشان از نقاط دیدنی پیرامون چمستان هستند.

جاذبه های گردشگری

پارک جنگلی کشپل: این پارک در ابتدای ورودی چمستان در قسمت غرب و در محور جاده لاویج قرار گرفته است، پارکی در حاشیهٔ زیبای لاویج رود، با چشمه های پرآب و زلال، امکانات نسبی اقامتی و محل بازی بچه ها که این پارک را تفریگحاه مردم منطقه و مسافران غیر بومی نموده است.

آب گرم معدنی لاویج : روستای ییلاقی لاویج در 18 کیلومتری جنوب چمستان در میان دره های جنگلی و زیبای البرز قرار گرفته است. در ابتدای ورودی چمستان از نقطه غربی ،جهت زیبای آسفالته به طرف جنوب که از جاده اصلی منشعب می گردد ، پارک جنگلی کشپل را به لاویج می رساند . روستای ییلاقی لاویج ، از نقاط ذیذنی و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری چمستان است که هر سال مسافران زیادی را به این منطقه می کشاند.

آب های گرم لاویج به سبب فواید بسیاربرای درمان دردهای استخوان و مفاصل و بیماری های پوستی همیشه گردشگرانی بسیار را در تمام فصل های سال به سوی خود می کشاند ، امکاناتی مناسب نیز در آن منطقه برای اقامت و استفاده از آب معدنی فراهم شده است.

فیل سنگی : در مرکز روستای لاویج قطعه سنگ بزرگی وجود دارد که بر اثر عوامل و فرسایش طبیعی به شکل فیل نشسته بر زمین خودنمایی می نماید که مسافران از این روستای خوش آب و هوا با این منظره طبیعی و منحصر بفرد دیدن می نمایند.

سفربه مناطق کوهستانی یاجنگلی به خصوص در روزها گرم بهاری و تابستانی را دلپذیر تر می نماید

اگر دریاچه ای زیبا دردل جنگلی سرسبز راانتظار می کشید ، دریاچه سد الیمالات در 8 کیلومتری جاده نور به چمستان به انتظار شما انتها می دهد . دریاچه ای زیبا در میان جنگلی سرسبز که برای رسیدن به آن، پس ازگذشتن از جاده ای پر پیچ وخم همراه با مناظر زیبایی از طبیعت و با پیمودن جهت 5 دقیقه ای، به دریاچه می رسید . با توقفی کوتاه در این مکان به سمت پایین دریاچه رفته تا با منظره ای زیبا تر رو به رو شوید. این جهت با طی کردن چند پله سنگی به رودخانه ای می رسد که در بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری است.

باتوجه به استقبال خوب گردشگران از این منطقه ،امکانات مناسب رفاهی برای گذران اوقات فراغت در نظر گرفته شده است.

هتل آپارتمان لاویج در 25 کیلومتری جنوب چمستان از توابع شهرستان نور در روستای ییلاقی لاویج در میان دره های جنگلی البرز قرار گرفته است.

این هتل آپارتمان که در مجموعه مجتمع آب گرم اصلی این منطقه واقع شده است دارای واحد های زیبا و مجهز در کنار چشم انداز فوق العاده زیبای منطقه لاویج شرایط مساعدی را برای استراحت و تفریح مسافران فراهم می نماید.

خبرنگاران

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 663

به "چمستان ،طبیعتی زیبا در دل مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمستان ،طبیعتی زیبا در دل مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید