یک آیفون از هواپیما سقوط کرد و به طرزی معجزه آسا سالم ماند!

به گزارش مجله سلنا، وقتی نام گوشی و هواپیما را در یک جمله می شنویم، ناخوداگاه یاد داستان هایی نظیر منفجر شدن باتری و سقوط هواپیما می افتیم اما این بار داستان فرق می نماید. چرا که در رابطه با یک گوشی آیفون خواهیم گفت که از سقوط هواپیما جان سالم به در برد!

یک آیفون از هواپیما سقوط کرد و به طرزی معجزه آسا سالم ماند!

معمولا در رابطه با کیفیت ساخت گوشی های اپل حرف های زیادی می شنویم. خود اپل هم هر سال در مراسم رونمایی از گوشی های خود تعریف و تمجید زیادی از گوشی هایش می نماید و می گوید که از برترین و مقاوم ترین ماده در ساخت آن استفاده نموده است. این ادعاها همواره در تست های مربوط به این گوشی ثابت می گردد اما تا به امروز در هیچ تستی، گوشی های این شرکت از ارتفاع بیش از 10 متری رها نمی شدند. اما این بار این رخ داد و یک آیفون از هواپیما به بیرون پرت شد و در کمال تعجب سالم ماند!

آیفون خلبان یک هواپیمای سبک دو موتوره هنگام بلند شدن هواپیما از زمین، به طرف باند فرودگاه سقوط کرد. خوشبختانه خلبان با استفاده از برنامه Find My توانست مکان دقیق آیفون خود را پیدا کند و جست وجوگران را مستقیما به سمت آن ببرد. آیفون این خلبان در باند فرودگاه اورلاندو در فلوریدا افتاده بود که بیشتر برای جت های تجاری و سایر هواپیماهای کوچک استفاده می گردد. ویدیویی از این اتفاق و از نگاه برج مراقبت فرودگاه که فرایند پیدا کردن آیفون این خلبان را به تصویر می کشد، در یوتیوب قرار داده شده است.

کارکنان فرودگاه مقدار دقیق بودن مکان یابی برنامه Find My را تحسین می نمایند. این برنامه نشان داد که آیفون 1000 فوت پایین تر از باند فرودگاه در سمت راست خط مرکزی قرار گرفته است و دقیقا هم در همین مکان بود. شگفتی بعدی زمانی است که جست وجوگران به محل پرت شدن آیفون می رسند و با کمال تعجب می بینند که آیفون این خلبان کاملا سالم است. برای کارکنان برج مراقبت هم بسیار تعجب آور بود زیرا با این فاصله ای که گوشی از هواپیما پرت شد، حداقل می بایست نمایشگر آن ترک می خورد و می شکست که اینطور نشد.

از این گذشته، این آیفون با سرعتی در حدود 50 تا 60 مایل در ساعت در هنگام بلند شدن هواپیما از زمین سقوط کرد. مسؤول برج مراقبت فرودگاه شرح داد که در بیشتر مواقع، یک آیفون از سقوط از فاصله چند فوتی جان سالم به در نمی برد، چه برسد به هواپیمای در حال پرواز. متأسفانه هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه کدام مدل آیفون از سقوط جان سالم به در برده، وجود ندارد.

در دو سال گذشته، اپل کوشش نموده تا آیفون هایی را طراحی کند که در برابر ضربه و شکسته شدن از خود مقاومت بیشتری را نشان دهند. این قضیه درباره آیفون های 12 صدق می کرد زیرا اپل معتقد بود که این سری از گوشی ها نسبت به نسل قبلی خود 4 برابر مقاوم تر هستند. گفته می گردد که سری نو آیفون 13 مقاومت کمتری در مقابل سری آیفون 12 از خود نشان می دهند.

البته آنالیز های اجرا شده مقدار مقاومت آیفون 13 در مقابل خط و خش و ضربه، از مقاومت مناسب این گوشی خبر می دهند، اما در برابر پرت شدن از هواپیما درباره آیفون 13 واقعا نمی توان نظری داد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2141

به "یک آیفون از هواپیما سقوط کرد و به طرزی معجزه آسا سالم ماند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک آیفون از هواپیما سقوط کرد و به طرزی معجزه آسا سالم ماند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید