10 قلعه باشکوه و رویایی در کشور آلمان

به گزارش مجله سلنا، لوکیشن اصلی بسیار از داستان های حماسی قدیمی، قلعه های سنگی باشکوه، مستحکم و نفوذ ناپذیری است که منزلگاه شوالیه های دلاور، جادوگران قدرتمند و البته شاهان و ملکه های شجاع دل و زیبا روی است. صرفنظر از بُعد داستانی ماجرا، قلعه های بسیاری هنوز هم در گوشه و کنار دنیا قرار گرفته اند که تاریخچه ای جالب داشته و صحنه رویدادهای مهم تاریخی بوده اند. این بار در خبرنگاران به سراغ 10 قلعه باشکوه آلمان رفته و از نزدیک با آنها آشنا خواهیم شد.

10 قلعه باشکوه و رویایی در کشور آلمان

با سفر به آلمان در بهار از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

آلمان کشوری است که به مناسبت تاریخچه خود، از این دست کاخ و قلعه های باشکوه بسیار دارد. عمارت های سنگی زیبایی که در گوشه و کنار کشور پراکنده شده اند. از کوهستان آلپ گرفته تا قلب دریاچه در دل یک شهر، می توان شاهد تنوع گسترده ای از قلعه و قصرهایی بود که روزگاری زندگی، پرجنب و جوش و پر هیاهو در آنها جریان داشت. اغلب آنها در میان چشم اندازهایی بدیع و دلنواز نهاده شده اند. دورنمایی وسوسه نماینده که بازدید نماینده را وامی دارد قدم به قدم به آنها نزدیک شده و گشتی در پیچ و خم دالان های سنگی شان بزند، از راه پله های مرمری عبور نموده و از میان پنجره ها به چشم اندازی خیره شود که برای قرن های متوالی در این قاب های مجلل، محصور شده اند. در این مجال قصد داریم همراه با شما خوانندگان عزیز، گشتی در این قلعه های بینظیر زده و از نزدیک جادوی تنیده شده در تار و پود سنگی شان را لمس کنیم. پس همراه ما باشید.

قلعه ویشرینگ ()

ساختمان این قلعه، یک نمونه زیبا و شکیل از بناهای این چنینی است. در واقع قلعه ویشرینگ یکی از نمونه های کامل قلاعی است که در میان خندق یا خاکریز ساخته شده اند، به ویژه در منطقه مانستر () کشور آلمان، که به نوعی پایگاه قلعه ها، استحکامات دفاعی و کاخ های مجلل و باشکوه این کشور است. این قلعه که درست در میانه یک خندق پر آب نهاده شده، در سال 1271 و به دستور اسقف گِرهارد فن دِر مارک () ساخته شد. کل این مجموعه شامل یک قلعه ماسه سنگی، دیوارها و استحکامات دفاعی، پل متحرک و یک کلیسای کوچک است. درختانی که گرداگرد این خندق کاشته شده و سر به آسمان ساییده اند، به زیبایی هر چه بیشتر چشم انداز خاص این قلعه کمکی شایان نموده و محیطی رویایی و دلپذیر را به وجود آورده اند. امروز یک موزه و یک رستوران نیز در این منطقه افتتاح شده که مقدم بازدید نمایندگانی را که برای گردش و آشنایی بیشتر با این بنای تاریخی به این ناحیه سفر می نمایند، گرامی می دارند.

هایدِلبرگ ()

این شهر قرون وسطایی، خود یک جاذبه کامل و انکارناپذیر گردشگری است. هایدلبرگ شهر زیبایی است که در مجاورت رودخانه نِکا (Neckar) در جنوب غربی آلمان واقع شده و پنجمین شهر بزرگ ناحیه بادِن- وُتِمبرگ () است. اما آن چه بیش از پیش بر زیبایی دورنمای این شهر خوش منظره افزوده، بقایای قلعه ای قدیمی، معروف و باشکوه، متعلق به عصر رنسانس است که بر فراز تپّه ای در مجاورت شهر به خودنمایی مشغول بوده و شهر را تحت سیطره خود دارد. ساختمان اصلی قلعه در قرن سیزدهم ساخته شد، اما در جریان جنگ سی ساله به سختی آسیب دیده و تخریب شد. متسفانه قلعه بعد از بازسازی و مرمت های صورت گرفته، مجدداً در قرن 18 مورد اصابت صاعقه نهاده شده و در جریان آتش سوزی آسیب دید، هر چند این بار دیگر بازسازی نشد. شاید این قلعه آن زیبایی خاص کاخ های مجلل دیگر را نداشته باشد، اما از افسون و جادوی خاص خود بهره برده است. این قلعه چشم اندازی تماشایی از سبک های مختلف معماری آن دوران را نمایش گذارده و کل مجموعه از دورنمایی خص و رویایی برخوردار است.

قلعه زیگمارینِن ()

این قلعه از دیرباز به عنوان کاخ نشین شاهزاده های هوهِن سولِن- زیگمارینِن شناخته شده که در فاصله قرن 16 تا 19 حکمرانان این ناحیه بودند. سازه اصلی قلعه در قرن یازدهم بنیان نهاده شد، بعدها بر ابعاد آن افزوده شده و مجدداً مورد بازسازی نهاده شد. اکنون مدت هاست که این قلعه جزء لاینفک دورنما و خط افق شهر زیگمارینِن است. این قلعه در شمار قلعه های قدیمی است که همچون نمایشگاهی باشکوه، آثار دوران های مختلف هنر و معماری را به نمایش گذارده است.

قلعه لیختنِشتاین ()

این قلعه زیبا روی یک صخره در منطقه کوهستانی سوبیان آلپ () ساخته شده است. در واقع قلعه لیختنِشتاین اولین قلعه ای بود که در قرن سیزدهم در این منطقه بنا شد. هر چند این قلعه نیز چندین بار شکل عوض نموده و ساختار فعلی آن، در قرن نوزدهم بنا شده است. این قلعه هم اکنون شامل شکارگاه فردریک اول، شاه وُتمبِرگ و قلعه یکی از اقوام اوست. این مورد آخر با الهام از رمان قابل تحسین لیختنشتاین اثر ویلهم هوف ()، شاعر و رمان نویس آلمانی ساخته شده است. امروزه این قلعه هنوز هم در مالکیت است، نوادگان فردریش ویلهلم الکساندر فردیناند، کنت وُتمبرگ()، اما درهای آن برای بازدید به روی عموم باز است. در بازدید از این قلعه راهنمایان بازدید نمایندگان را در سفری حیرت انگیز از میان اتاق های مجللی عبور می دهند که با آثار ارزشمند تاریخی و هنری آراسته شده است. آثاری قابل توجه که شامل نقاشی های قدیمی، اسلحه، بلورجات و پنجره های باشکوهی است که با نقوش رنگارنگ پوشیده شده اند. این قلعه به طور کامل مبله شده و کلیه وسایل و مبلمان آن متعلق به قرون وسطی است. همچنین باید به چشم انداز زیبا و تحسین برانگیز این قلعه نیز به عنوان دیگر حُسن و ویژگی چشمگیر آن اشاره نمود. دورنمایی که رو به کوهستان زیبا و سرسبز سوبیان گسترده شده است.

بورگ اِلتز ()

این قلعه در میان منظره ای خاص و تماشایی نهاده شده، تابلویی باشکوه از پوشش متراکم گیاهی که در هم نوایی با رودخانه موزِل (Moselle)، رنگ و رویی دیگر یافته است. قلعه اِلتز در قرن دوازدهم ساخته شده و هنوز هم می توان تعدادی از مبلمان و اثاثیه قدیمی را در این بنای سنگی باشکوه مشاهده کرد. همچنین 33 نسل متوالی است که این قلعه در اختیار خانواده های قدیمی این منطقه واقع شده است. از سوی دیگر خوشبختانه قلعه التز درگیر هیچ کدام از جنگ ها و آشوب های دوران گذشته نبوده و از این رو تقریباً تا به امروز سالم و دست نخورده باقی مانده است. علاوه بر جذابیت و زیبایی بنا و نیز چشم انداز تحسین برانگیز و رویایی که این قلعه را در برگرفته، مجموعه های باشکوهی نیز در قلعه التز یافت می شوند که آن را تبدیل به یک گالری هنری متفاوت نموده اند. جواهرات، ظروف چینی، اسلحه و تجهیزات جنگی باستانی از جمله کلکسیون های قابل توجه این قلعه هستند.

قلعه وِرنیگه روده ()

این قلعه نیز همچون موارد پیشین این فهرست، از چشم اندازی قابل توجه و مبهوت نماینده بهره برده است. این قلعه رو به شهری بر فراز کوهستان هارز () نهاده شده است. همچنین در مقایسه با بناهای سنگی و باستانی این فهرست، قلعه ورنیگه روده نسبتا جوان و کم سن و سال است. در واقع ساخت این سازه در قرن نوزدهم به سرانجام رسیده، اما به لطف نمای رمانتیک و خاطره انگیزش، شناخته شده و مورد توجه است. بنای این قلعه یکی از جاذبه های گردشگری مطرح به ویژه در منطقه زاکسِن- آنهالت () است. همچنین بازدید نمایندگان می توانند ضمن گشت و گذار درون این سازه، سری هم به موزه ای بزنند که داخل قلعه نهاده شده است.

کاخ سَن سوسی ()

باغی که در کنار این کاخ نهاده شده، به دلیل شکل ظاهری جالب توجهش بسیار معروف وشناخته شده است. کل این مجموعه به عنوان کاخ و اقامتگاه تابستانی فردریک کبیر، شاه پروس طراحی و اجرا شد. این کاخ زیبا جایی مناسب برای گشت و گذار و لذت بردن از یک پیاده روی مفرّح و خاطره انگیز است. اگر دوست دارید قدری بیشتر با این کاخ آشنا شوید بد نیست این مطلب را نیز مطالعه کنید.

قلعه هوهِنزولارِنز ()

این قلعه بر فراز کوهی به همین نام و در ارتفاع 855 متری از سطح دریا ساخته شده است و در فهرست زیباترین قلعه های این کشور، جایگاهی خاص دارد. قلعه هوهِنزولارنز میراث دار تاریخی درخشان بوده و اولین نشانه های قدرت دریافت امپراتوری آلمان در قرون وسطی را می توان در همین ناحیه مشاهده نمود. در طول قرن نوزدهم، فردریک ویلیام چهارم () شاه پروس، ویرانه های برجا مانده از این قلعه را مجددا مورد مرمت و بازسازی قرار داد. امروزه این قلعه به عنوان مقصد گردشگری پرطرفدار، شناخته می شود. در کنار چشم انداز زیبا و جادویی و البته معماری باستانی و شکوهمندش، بازدیدنمایندگان می توانند از معماری داخلی هنرمندانه و سلطنتی آن نیز لذت برده و از موزه ای که درون قلعه برپاست، دیدن نمایند. در این موزه می توان از مکاتبات افراد مشهوری همچون جرج واشنگتن و همچنین اسنادی از دوران سلطنت شاهان پروس، بازدید کرد.

قلعه نوش وانِشتاین ()

جواهر واقعی باواریا، قلعه ای مجلل، زیبا، رویایی و افسون نماینده است که در میان منظره ای به همان اندازه مسحور نماینده و تأثیر گذار، جای گرفته است. این قلعه طی قرن نوزدهم توسط لودویگ دوم () بنا نهاده شد. زیبایی ظاهری آن در حدی است که گویی درست از میان داستان های جن و پری به دنیای ما وارد شده است. معماری نئو رومانسِک این قلعه به همراه طراحی داخلی خاص و تماشایی آن، همگی از اپراهای واگنر الهام گرفته شده اند. و همان گونه که گفتیم پس زمینه و دورنمای کلی طبیعت پیرامون آن با نمایی از شکوه کوهستان آلپ، دره هوئِن شوانگو () و وسعت سبز جنگلی انبوه، به مراتب بر این حال و هوای جادویی افزوده است. همان گونه که این قلعه با الهام از اثری هنری پا به عرصه وجود گذاشته، خود نیز برای دنیایی جادویی و شگفت انگیز، الهام بخش بوده است. گفته می شود کاخ زیبای دیزنی نیز با نگاهی به این قلعه باشکوه به تصویر کشیده شد. باید گفت که این عمارت سنگی مسحور نماینده، یکی از جاذبه های انکار ناپذیر این کشور است که هر ساله میزبان بازدید نمایندگان فراوانی از اقصی نقاط دنیا می باشد.

کاخ شوِرین ()

این عمارت نفیس و باشکوه، به شکلی خاص و در مکانی ویژه نهاده شده است، روی یک جزیره کوچک و در قلب یک دریاچه تماشایی، دریاچه زیبا و اصلی شهر که See نامیده می شود. این قلعه زیبا برای قرن ها منزلگاه دوک ها و گرند دوک های میکلِنبورگ () بوده است. امروزه این قلعه در مقام یک موزه ، درهایش را به روی عموم باز نموده است. البته شماری از ساختمان های دولتی محلی و پارلمانی نیز بخش هایی از این قلعه را در اشغال خود دارند. معماری این قلعه در نوع خود بدیع و مجذوب نماینده است. همچنین گفته می شود که این قلعه میزبان یک روح انتقامجو است. از این رو بازدید نمایندگان نترس، می توانند ضمن بازدید از این قلعه، شانس خود را نیز برای دیدار با این روح تنها بیازمایند. شاید برای تان جالب باشد که بدانید این قلعه یک اسم مستعار جالب توجه هم دارد، بله این قلعه به عنوان نوش وانشتاین شمال نیز شناخته می شود. قلعه در شکل فعلی خود در فاصله سال های 1845 تا 1857 ساخته شده است، اما تاریخ اصلی تاسیس آن به سال 973 بعد از میلاد برمی شود. گفته می شود که در آن موقع قلعه به عنوان بخشی از استحکامات دفاعی شهر شوِرین یا شوِقین Schwerin ساخته شده است. در سرانجام امیدوارم شما نیز از این گشت و گذار لذت برده باشید. همچنان مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم. منبع placestoseeمنبع: کجارو
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 715

به "10 قلعه باشکوه و رویایی در کشور آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 قلعه باشکوه و رویایی در کشور آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید