شروع فصل دوم کاوش باستان شناسی در قلعه شهر تاریخی اوجان

به گزارش مجله سلنا، فصل دوم کاوش باستان شناسی قلعه شهر تاریخی اوجان با استناد به آنالیز های باستان شناختی انجام گرفته در شهرستان بستان آباد شروع شد.

شروع فصل دوم کاوش باستان شناسی در قلعه شهر تاریخی اوجان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، رحیم ولایتی سرپرست هیأت کاوش امروز سه شنبه 6 آذر 97 با اعلام این خبر گفت: کاوش باستان شناسی قلعه شهر تاریخی اوجان که باعث شناسایی و مستندنگاری شهر تاریخی اوجان در راستای برنامه پژوهشی معین عرصه و حریم شهر تاریخی اوجان آغازشده در حال اجرا است.

او اظهار کرد: شهر اوجان یکی از شهرهای آذربایجان در دوره سلجوقیان و ایلخانان مغول بوده که در حیات اجتماعی، سیاسی و مالی آن نقش بسیار مهمی را ایفا نموده ،به طوری که غازان خان، پادشاه مغول در دوره ایلخانی در این شهر ساخت و سازهایی انجام داده و آن را دارالاسلام نامیده است.

این استاد دانشگاه تهران اضافه کرد: در این پروژه هیئت باستان شناسی به منظور آزادسازی بخشی از معماری شهر تاریخی اوجان اقدام به کاوش قلعه حکو متی نموده که در فصل نخست برج شرقی قلعه تاریخی شهر اوجان طی کاوش های متخصصان باستانشناسی به طور کامل کشف شد.

او عمده هدف هیات کاوش در این فصل را آسیب شناسی آثار تاریخی شهر اوجان و نیز مطالعه و تبیین قابلیت های گردشگری در این منطقه اظهار داشت.

او توضیح داد: در فصل دوم کاوش برج غربی و همینطور پیداکردن دیواره سنگی اطراف قلعه در تپه های مجاور انجام خواهد شد.

به گفته این باستان شناس ، محوطه بزرگ تاریخی اوجان در جنوب شهر بستان آباد فعلی و در غرب روستای اشرف آباد و در ساحل شرقی رودخانه اوجان چای و در مرکز چمن اوجان واقع شده بود که در پی حوادث مختلف از جمله زلزله و جنگ های مختلف در حال حاضر از این شهر مهم آثار اندکی به جای مانده است.

فصل دوم کاوش باستان شناسی قلعه شهر تاریخی اوجان با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 238

به "شروع فصل دوم کاوش باستان شناسی در قلعه شهر تاریخی اوجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فصل دوم کاوش باستان شناسی در قلعه شهر تاریخی اوجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید