اتصال 78 درصدی دستگاه ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، جواد موحد، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران در برنامه تهران 20 که به طور زنده از شبکه 5 سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شد با تبیین خاستگاه قانونی شکل گیری پنجره واحد خدمات هوشمند گفت: در مصوبه قانونی پنجره واحد خدمات هوشمند، دو تکلیف برای دستگاه های اجرایی تعیین شده است.

اتصال 78 درصدی دستگاه ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

وی اضافه کرد: یکی این که تا سرانجام شهریورماه، پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی نمایند و دیگری، وزارت ارتباطات نیز تا سرانجام دی ماه، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را ایجاد نماید. طی این بازه زمانی، دستگاه های پیشرو در مهلت قانونی خود به پنجره متصل شدند. لذا با توجه به این که وزارت ارتباطات از کمی قبل تر، مقدمات انجام این مهم را فراهم نموده بود در دی ماه سال گذشته پیروز به راه اندازی نسخه آزمایشی پنجره ملی خدمات شدیم.

موحد در مورد آخرین شرایط اتصال دستگاه ها به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند بیان داشت: تا این لحظه، 78 درصد دستگاه ها متصل شدند و شش درصد نیز در حال اتصال هستند. مابقی نیز با ارائه زمان بندی قرار است تا سرانجام آذر ماه متصل شوند. به گفته وی، سه قالب برای اتصال خدمات دستگاه ها وجود دارد که عبارتند از دستگاه هایی که خدمات محدودی داشتند که به طور مستقیم آنها را در پنجره ملی ارائه کردند. دسته دیگری که متولی سامانه های ملی بودند که آنها نیزمتصل شدند و در نهایت سایر دستگاه ها که اقدام به راه اندازی پنجره واحد خدمات نموده اند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران خواهان جدیت اتصال دستگاه هایی شد که خدمات آن ها دارای گستردگی فراوانی است، اما تا کنون به این پنجره متصل نشده اند واظهار داشت: در بین دستگاه های که هنوز متصل نشده اند چند گروه داریم؛ دانشگاه ها به عنوان زیرمجموعه وزارت علوم، دانشگاه های علوم پزشکی، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی، استانداری ها، شهرداری ها و سازمان هدفمندی یارانه ها از جمله دستگاه هایی است که تا به امروز به پنجره واحد خدمات وصل نشده اند.

در این برنامه علاوه بر معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران، طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن و نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2293

به "اتصال 78 درصدی دستگاه ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال 78 درصدی دستگاه ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید