اروپایی های سازمان ملل آزمایش های موشکی کره شمالی را محکوم کردند

به گزارش مجله سلنا، اعضای اروپایی شورای امنیت سازمان ملل کره شمالی را به دلیل13 آزمایش موشک های بالستیک از ماه مه تاکنون به انجام اقدامات تحریک آمیز متهم نموده و خواهان برچیده شدن برنامه های هسته ای و تسلیحاتی این کشور شدند.

اروپایی های سازمان ملل آزمایش های موشکی کره شمالی را محکوم کردند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه فرانسوی فیگارو، در بیانیه کشورهای انگلیس، فرانسه، بلژیک، لهستان، آلمان و استونی نسبت به آزمایش های ادامه دار موشکی کره شمالی به شدت ابراز نگرانی و تاکید شده که تحریم های وضع شده علیه پیونگ یانگ باید حفظ شوند.

در بیانیه کشورهای اروپایی آمده است ما این اقدامات تحریک آمیز را محکوم می کنیم. این اقدامات امنیت و ثبات منطقه و صلح و امنیت بین المللی را تضعیف نموده و نقض آشکار قطعنامه های تصویب شده شورای امنیت سازمان ملل است.

اروپایی ها از پیونگ یانگ خواسته اند با شرکت در مذاکراتی مفید با آمریکا بر سر خلع سلاح هسته ای، حسن نیت خود را نشان دهد و به انواع تسلیحات کشتار جمعی و موشک های بالستیک نه بگوید.

در این بیانیه تاکید شده است، هیچ راه دیگری برای دستیابی به امنیت و ثبات در شبه جزیره کره وجود ندارد. ادامه این اقدامات تحریک آمیز خطر تضعیف مذاکرات را به دنبال دارد.

طبق قطعنامه های سازمان ملل، کره شمالی حق شلیک موشک های بالستیک را ندارد. پیونگ یانگ هم به واشنگتن تا آخر ماه میلادی دسامبر فرصت داده پیشنهاد جدیدی ارائه کند و تهدید به خروج از مذاکرات دو کشور نموده است.

نشست شورای امنیت درباره کره شمالی پشت درهای بسته و با گزارشی از رزماری دیکارلو، رئیس امور سیاسی سازمان ملل انجام شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 495

به "اروپایی های سازمان ملل آزمایش های موشکی کره شمالی را محکوم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپایی های سازمان ملل آزمایش های موشکی کره شمالی را محکوم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید