استقبال مسافران و گردشگران از جام نوروزی اردبیل

به گزارش مجله سلنا، خبرنگاران: رئیس هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان اردبیل گفت: برای نخستین بار شاهد پخش بروشور بازی های بومی محلی استان برای مسافران نوروزی بودیم که این امر سبب شد تا مسابقات جام نوروزی با استقبال خوبی از سوی هموطنان رو به رو گردد.

استقبال مسافران و گردشگران از جام نوروزی اردبیل

اگر علاقمند به سفر با بهترین لیست قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

علیرضا احدی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران دراردبیلاظهار کرد: این بروشورها که با هدف معرفی آیین ها و بازی های بومی محلی از سوی ستاد خدمات سفر انجام شد زمینه ای را فراهم کرد تا مسافران و گردشگران با مطالعه آن رغبت و علاقمندی خاصی را برای مشاهده این بازی ها انجام دهند و به همین دلیل مسابقات جام نوروزی که در رشته های مختلف در سراسر استان در حال اجرا است با استقبال خوبی رو به رو شده است.

وی گفت: با توجه به نشست سالانه فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی و تأکید وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون مبنی بر برگزاری مسابقات مختلف بومی محلی در کلیه استان ها این مسابقات با عنوان جام نوروزی در اقصی نقاط استان اردبیل در حال اجرا است.

رئیس هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان اردبیل توضیح داد: این مسابقات درایام تعطیلات نوروزی با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی و پر کردن اوقات فراغت جوانان و میهمانان نوروزی در کلیه شهرستان های استان در حال برگزاری است.

احدی با اشاره به رشته های برگزاری این مسابقات بیان نمود: مسابقات جام نوروزی در رشته های مختلف فوتبال گل کوچک، فوتبال خاکی گل بزرگ، فوتسال، والیبال و رشته های متنوع بومی و محلی در روستاهای استان و در بخش آقایان و بانوان در حال برگزاری است.

وی از پخش بروشورهای بازی های بومی محلی در ایام نوروز با همکاری ستاد اجرایی خدمات سفر استان اطلاع داد و اضافه کرد: هدف از این کار شناساندن مراسم های ویژه و برنامه های ورزشی سنتی و مراسم های آیینی بومی است تا میهمانان نوروزی با این فرایند بیشتر آشنا شوند.

رئیس هیئت ورزش های روستایی استان اردبیل از تجلیل و تشویق هیئت های فعال شهرستانی در اجرای طرح نوروزی اطلاع داد و گفت: با هدف ترویج بازی های بومی محلی استان در بین میهمانان نوروزی هیئت های فعال در سرانجام برگزاری جام نوروزی مورد تشویق و تقدیر هیئت استان قرار می گیرند.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 651

به "استقبال مسافران و گردشگران از جام نوروزی اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال مسافران و گردشگران از جام نوروزی اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید