سال جاری هیچ دستگاهی در سطح دانشگاه آزاد بلااستفاده نخواهد ماند ، اجرای فاز دوم ساماندهی آزمایشگاه ها

به گزارش مجله سلنا، معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: بازبینی و اصلاح فهرست تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی ثبت شده در سامانه سا ها در دستور کار نهاده شد.

سال جاری هیچ دستگاهی در سطح دانشگاه آزاد بلااستفاده نخواهد ماند ، اجرای فاز دوم ساماندهی آزمایشگاه ها

بابک نگاهداری، معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران بیان نمود: بازبینی و اصلاح فهرست تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی ثبت شده در سامانه سا ها در دستور کار نهاده شد و طی آن حدود 110 هزار رکورد ثبتی بازبینی شده است.

نگاهداری ادامه داد: فاز دوم غربال لیست تجهیزات توسط کارگروه های تخصصی متشکل از اعضای هیات علمی و کارشناسان خبره آزمایشگاه ها درحال انجام است.

وی گفت: ادامه ارزیابی آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای شناسایی تجهیزات بلااستفاده و استفاده از توان بخشنامه تعاون تجهیزات قویا در حال اجرا است که با توجه به ماهیت کار برکات آن در سال 99 بروز پیدا کرده و اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: سال جاری هیچ دستگاهی در سطح دانشگاه بلااستفاده نخواهد ماند و اگر واحدی نتواند بهره برداری کند به واحد های دیگر واگذار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در اقدامی دیگر در راستای ساماندهی آزمایشگاه های دانشگاه و پیرو عقد تفاهم نامه با شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کلیه استان ها موظف شدند که حداکثر تا خرداد ماه سال 99 آزمایشگاه های خود را عضو شبکه کنند.

نگاهداری گفت: در این دوره بستر ها فراهم شده و 15 آزمایشگاه عضو و 16 آزمایشگاه اقدامات لازم را انجام داده و مستعد عضویت شده اند. امیدوارم در اولین گزارش سال جاری 266 آزمایشگاه در اقصی نقاط کشور عضو فعال این شبکه شوند.

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد عنوان نمود: علاوه بر اقدامات ذکر شده تعداد 9 دوره آموزشی در راستای توانمندسازی کارشناسان و اعضای هیات علمی هماهنگ شده است. خروجی این دوره ها افراد توانمندی است که قادر خواهند بود تجهیزات موجود را راه اندازی کرده و در راستای ارایه خدمات دستگاه های آزمایشگاهی عملیاتی کنند. این اقدام در سال 99 نیز با قوت بیش از گذشته و با همکاری واحد های دانشگاهی توانمند ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 836

به "سال جاری هیچ دستگاهی در سطح دانشگاه آزاد بلااستفاده نخواهد ماند ، اجرای فاز دوم ساماندهی آزمایشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری هیچ دستگاهی در سطح دانشگاه آزاد بلااستفاده نخواهد ماند ، اجرای فاز دوم ساماندهی آزمایشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید