دانشجویان علوم پزشکی فسا خواهان رسیدگی به نحوه برگزاری امتحانات سرانجام ترم شدند

به گزارش مجله سلنا، انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا در نامه ای به معاونت آموزشی وزارت بهداشت، خواهان رسیدگی به عملکرد دانشگاه در نحوه برگزاری امتحانات سرانجام نیم سال دوم شد.

دانشجویان علوم پزشکی فسا خواهان رسیدگی به نحوه برگزاری امتحانات سرانجام ترم شدند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا در نامه ای به حقدوست معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهان رسیدگی به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی فسا در نحوه برگزاری امتحانات انتها نیم سال دوم شد.

متن نامه به توضیح زیر است:

جناب آقای دکتر حقدوست

معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام، ضمن قدردانی از زحمات شما و کادر محترمتان، با توجه به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی فسا در امتحانات انتها نیم سال دوم، لازم می دانیم که موارد زیر را به استحضار برسانیم:

1- مطابق تازه ترین آیین نامه ای که به منظور یکنواخت سازی شیوه آزمون سازی، طراحی و بارگذاری سوالات آزمون های انتها نیمسال دوم تحصیلی 1400-1399 در تمامی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است، باید حدبیشتر تا 50 ثانیه زمان توقف برای هر سوال در نظر گرفته گردد؛ این در حالی است که به جز چند آزمون معدود، در بیشتر آزمون ها مانند آزمون های آناتومی، فیزیولوژی، فارماکولوژی و .. که جزو دروس تخصصی هم هستند، شاهد زمان توقف صفر یا 10 ثانیه برای هر سوال هستیم که این زمان، در پی استرس و فشار روانی که برای دانشجویان دارد، باعث عدم مطالعه صحیح دروس و در نتیجه عدم ارزیابی صحیح از دانشجو و متضرر شدن دانشجویان با مطالعه مناسب و کافی می گردد؛ چرا که قدرت مدیریت آزمون را از دانشجو می گیرد. برای ایجاد فرصت مدیریت آزمون، پیشنهاد تمامی دانشجویان و صاحب نظران همچون سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور از جمله علوم پزشکی شیراز، زمان توقف 30 تا 50 ثانیه برای هر سوال است.

2- آنچه که از تصمیمات و عملکرد دانشگاه مشاهده می گردد، این است که هدف معاونت آموزش و اساتید از امتحانات انتها نیم سال دوم، چیزی به غیر از آموزش و تربیت دانشجو بوده و فقط تمایل به تحمیل نظر خود به دانشجو را دارد؛ چرا که با وجود نامه نگاری ها و جلسات متعددی که دانشجویان و شورای صنفی دانشگاه قبل از امتحانات با اساتید و مسئولین داشتند، در نهایت بدون توجه به خواست منطقی دانشجویان و عدم رعایت حال آنها، برخلاف سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور، دانشگاه علوم پزشکی فسا در ابتدای امتحانات، زمان توقف هر سوال مربوط به آزمون یکی از مهم ترین دروس تخصصی را تنها 10 ثانیه در نظر گرفت که منجر به اعتصاب دانشجویان و عدم شرکت در آزمون شد. بعلاوه شورای صنفی دانشگاه هم در پی عدم توجه مسئولین به مطالبات دانشجویان، استعفای خود را اعلام نموده است.

3- با وجود استعفای شورای صنفی و اعتراض گسترده دانشجویان، آموزش دانشگاه، نه تنها به سمت بهبود شرایط حرکت ننموده و توجهی به سایر دانشگاه های کشور ندارد، بلکه قبل از برگزاری آزمون ها، از اعلام زمان آزمون خود داری نموده و دانشجویان با زمان توقف صفر ثانیه در آزمون روبرو شده و مسئولین به جای کوشش برای رسیدگی به مطالبه دانشجویان مبنی بر برگزاری امتحانات با زمان توقف مناسب، دانشجویان را تهدید به ورود حراست و قرار دادن نمره صفر در کارنامه می نمایند. بهتر است که اولویت دانشگاه، رشد مناسب دانشجویان از لحاظ علمی باشد، نه صرفا برگزاری امتحانات به هر قیمتی و فقط برای برطرف تکلیف و به کرسی نشاندن نظر خود!

امیدواریم که با مساعدت شما، صدای دانشجویان این دانشگاه حداقل شنیده گردد و بستر غیر قابل رشد و تنش زایی که اکنون در برگزاری امتحانات موجود است، تعمیر یافته و به بستری مناسب جهت تربیت مناسب دانشجویان تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1841

به "دانشجویان علوم پزشکی فسا خواهان رسیدگی به نحوه برگزاری امتحانات سرانجام ترم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان علوم پزشکی فسا خواهان رسیدگی به نحوه برگزاری امتحانات سرانجام ترم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید