اولتیماتوم برخواه به وزنه برداران: فینال لیگ حکم انتخابی تیم ملی دارد

به گزارش مجله سلنا، سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: دور برگشت لیگ برتر وزنه برداری حکم انتخابی تیم ملی را دارد و وزنه برداران به گونه ای وزنه بزنند که بتوانند در ترکیب اصلی تیم ملی باشند.

اولتیماتوم برخواه به وزنه برداران: فینال لیگ حکم انتخابی تیم ملی دارد

محمد حسین برخواه در تبادل نظر با خبرنگاران درباره شروع اردوی تیم ملی وزنه برداری برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که آخرین مرحله گزینشی المپیک است، بیان نمود: برنامه ای که به فدراسیون دادیم این است که اردو از 19 دی به مدت 5 هفته شروع گردد. البته هنوز میزبان اردو نهایی نشده است. پیشنهاد ما این بود که اردو در یکی از شهر های جنوبی و جزیره کیش و یا قشم که آب و هوا و امکانات خوبی دارند، برگزار گردد و فدراسیون نیز در حال رایزنی است. فکر می کنم این پنج هفته اردو تاثیر زیادی در فرایند آماده سازی تیم برای قهرمانی آسیا و حتی المپیک داشته باشد.

فقط نفرات اصلی تیم ملی در اردوی آخر حضور دارند

برخواه در پاسخ به این پرسش که این انتظار را دارد که وزنه برداران با آمادگی خوبی وارد دومین مرحله اردو شوند، تاکید نمود: طبیعتا سطح آمادگی وزنه برداران نسبت به اردوی قبلی بهتر خواهد بود و امیدوارم در فینال لیگ برتر هم رکوردهای خوبی را ثبت نمایند. تا جایی هم که اطلاع دارم وزنه برداران تمرینات خود را به طور منظم پیگیری می نمایند. البته در اردوی اول هم بعد از شش هفته رکورد هایی که ثبت کردند نسبتا خوب بود و عملکرد بیشتر آنها نسبتا قابل قبول بود.

او ادامه داد: دو هفته بعد از لیگ ما باید لیست اصلی تیم برای حضور در قهرمانی آسیا را اعلام کنیم و در نظر داریم که در اردوی آخر فقط 10 نفر اصلی و حدبیشتر یک نفر ذخیره حضور داشته باشند. بیشتر تمرکزمان هم باید روی نفراتی باشد که دنبال دریافت سهمیه المپیک هستند و امیدوارم بتوانند حدبیشتر استفاده را از قهرمانی آسیا ببرندو پیروز شوند.

بهتر است وزنه برداران برای لیگ در اختیار باشگاه های خود باشند

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در خصوص اینکه روی تصمیم خود مبنی براینکه وزنه برداران ملی پوش در دور برگشت لیگ در اختیار تیم های خود باشند، همچنان پافشاری مب کند یا خیر، توضیح داد: بله، اردوی تیم ملی 24 بهمن به سرانجام می رسد و پس از آن وزنه برداران در اختیار باشگاه های خود هستند و در دور برگشت هم مربیانشان، وزنه انتخاب می نمایند. البته من باید از حمید رشیدی، بهداد سلیمی و فراز رامهرمزی مربیان باشگاهای فولاد خوزستان، گهر زمین سیرجان و ملی حفاری تشکر کنم که برای دور رفت لیگ، در رکوردگیری تیم ملی همکاری خوبی با ما داشتند. اما برای دور برگشت چون رقابت سه تیم نزدیک است بهتر است وزنه برداران در اختیار باشگاه ها باشند تا مربیانشان هر طور که صلاح می دانند برایشان برنامه ریزی نمایند. البته این مسابقه لیگ حکم انتخابی تیم ملی را هم برای قهرمانی آسیا دارد و وزنه برداران حواسشان باشد و طوری وزنه بزنند که بتوانند در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرند.

سهراب مرادی محتاط تمرین می کرد تا دچار مصدومیت دوباره نگردد

برخواه در پاسخ به این پرسش که فکر می نماید کتف سهراب مرادی بتواند او را در هنگام زدن وزنه های سنگین کمک کند؟ گفت: سهراب مرادی در اردوی قبلی شرایط نسبتا مناسبی داشت. او در مسابقات غرب آسیا سال گذشته نشان داد همچنان با انگیزه است و امیدوارم دوباره سهراب را در اوج آمادگی ببینیم. هنوز زمان است و ان شاءالله با تمرینات منظم و جدیت و انگیزه ای که خودش دارد بتوانیم دوباره او را روی سکو قهرمانی ببینیم.

او ادامه داد: ما سعی کردیم خیلی محتاط کار کنیم تا خدای نکرده دوباره آسیب دیدگی برایش پیش نیاید چون ممکن است در صورتی که دوباره آسیب ببیند نتواند خودش را برساند. اما ازطرفی هم باید کم کم به رکوردهای مناسبی برسد تا بتواند در مسابقات با نتیجه خوبی که می گیرد سهمیه را کسب کند. سهراب مردی مقداری از لحاظ امتیاز عقب است که باید این را جبران کند. او در دوره دوم انتحابی المپیک نتوانست امتیاز قابل توجهی به دست بیاورد و اگر بقیه وزنه برداران با امتیازات چهار مسابقه سهمیه المپیک می گیرند، سهراب مرادی باید با سه مسابقه این کار را انجام دهد که این کار را سخت می نماید. در هر حال باید امیدوار باشیم که در نهایت سهراب مرادی بتواند سهمیه المپیک را بگیرد.

کنترل دوپینگ وزنه برداران انجام می گردد

برخواه در خصوص کنترل دوپینگ در اردوی تیم ملی وزنه برداری نیز تاکید نمود: ما روی کنترل دوپینگ نظارت داریم و در مسابقه اول لیگ از همه نفرات آزمایش دوپینگ گرفته شد. برای مسابقه دوم و قبل از اعزام تیم ملی به قهرمانی آسیا هم با نادو هماهنگ می کنیم تا تمام نفراتی که در اردوی تیم ملی هستند و همچنین نفراتی که در لیگ مدعی هستند آزمایش دوپینگ بدهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1500

به "اولتیماتوم برخواه به وزنه برداران: فینال لیگ حکم انتخابی تیم ملی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولتیماتوم برخواه به وزنه برداران: فینال لیگ حکم انتخابی تیم ملی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید