برخواه: مرادی و رستمی اگر ناراحتی داشتند باید با ما صحبت می کردند، پاداش مسابقات جهانی ورزشکاران را دلسرد می نماید

به گزارش مجله سلنا، سرمربی تیم ملی وزنه برداری با اشاره به اینکه در این رشته همدلی وجود ندارد گفت: پاداشی که برای ورزشکاران برای کسب مدال در مسابقات جهانی درنظر گرفته می گردد آنها را دلسرد می نماید.

برخواه: مرادی و رستمی اگر ناراحتی داشتند باید با ما صحبت می کردند، پاداش مسابقات جهانی ورزشکاران را دلسرد می نماید

به گزارش خبرنگاران، محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری در گفت و گو با برنامه دنیا ورزش رادیو ورزش درباره اردوی فعلی تیم بزرگسالان گفت: هفته گذشته بچه ها را به اردو دعوت کردیم. مقدمات کار در تهران انجام و تست کرونا هم گرفته شد. روز آدینه هم به بابلسر آمدیم. از مسئولان محترم این استان هم تشکر می کنم. اردوی خوبی برای بازیکنان برگزار گردید. اسامی 13 وزنه بردار که قرار است برای مسابقات دنیای ازبکستان اعزام شوند در فهرست وجود داشته و بعلاوه در اردو هم حضور دارند. از تعداد نفراتی که دعوت کردیم 5 نفر حضور پیدا نکردند.

وی درباره عدم حضور کیانوش رستمی و سهراب مرادی اعلام نمود: شانس حضور آنها را فدراسیون نگرفته و من فکر می کنم خودشان تمایلی برای حضور در این مسابقات نداشتند چرا که ما قبل از مسابقات اعلام کردیم نفراتی که تمایل دارند در مسابقات دنیای برای کشور وزنه بزنند از ابتدا در اردوها باشند و نظم و انضباط و قوانین را رعایت نمایند. برای مسابقات آسیایی هم به همین شکل است و همه ملزم هستند به قوانین پایبند باشند.

برخواه درباره دو غایب دیگر اردو توضیح داد: با کیا قدمی و علی هاشمی صحبت هایی داشتیم. کیا قدمی پدرش در بیمارستان بستری است. خانواده علی هاشمی هم متاسفانه درگیر بیماری کرونا شدند. به هر دو گفتم که اگر شرایط برایتان مهیا است و فرد دیگری برای رسیدگی به خانواده وجود دارد، شما در اردو حضور پیدا کنید که این دو نفر نیامدند. فکر می کنم این خط کش و مقررات باید برای همه یکسان باشد و این نفرات هم برای مسابقات آینده بمانند. علی داوودی هم در مصاحبه ای گفته که از لحاظ ذهنی خسته است. او در این سال ها به مسابقات زیادی اعزام شد. هم در مسابقات جوانان و هم در بزرگسالان شرکت نموده و یک مرحله خیلی سختی را پشت سر گذاشته است. طبیعی است که خسته شده باشد ولی من انتظار داشتم در اردو حاضر شود و فکر می کنم که یک ماه استراحت بعد از المپیک کافی بود. به هر حال اصرار ما بی فایده بود و عذرخواهی کرد و گفت برای بازی های آسیایی خودش را آماده می نماید.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در پاسخ به این سوال که عدم حضور سهراب مرادی و کیانوش رستمی به علت عدم کسب سهمیه در المپیک است؟ تاکید نمود: سهمیه المپیک ورزشکاران و سیستم انتخابی که فدراسیون دنیای در نظر داشت به صورت سهمیه انفرادی بود. خودشان سهمیه را کسب نموده و امتیازات را به دست می آوردند. اگر کسی سهمیه کسب ننموده به علت این است که آن امتیارات لازم را به دست نیاورده است. اگر ناراحتی از المپیک داشتند باید به صورت شفاف می آمدند و صحبت می کردند. هم من و هم فدراسیون آماده پاسخگویی هستیم.

برخواه گفت: فکر می کنم مسابقات دنیای انگیزه لازم را برای ورزشکاران ایجاد نمی نماید. پاداش ورزشکاری که روی سکو قرار می گیرد نتیجه سال ها کوشش اوست. این پاداش حدود 70 تا 80 میلیون است و اصلا با کوششی که پشت مدال است همخوانی ندارد. ورزشکاران خیلی راحت از آن مسابقه صرف نظر می نمایند و به سمت مسابقاتی کشیده می شوند که از لحاظ اقتصادی برایشان ارزان است. پاداشی از طرف ریاست جمهوری برای ورزشکاران درنظر گرفته می شود که انگیزه لازم را برای ورزشکاران ایجاد نمی نماید و حتی آنان را دلسرد هم می نماید. این مشکل مختص فدراسیون وزنه برداری نیست و همه رشته ها را دربرمی گیرد. فدراسیون هم باید در حد توان خود پیگیر این موضوع باشد ولی پاداش های ریاست جمهوری بیشتر به وزارت ورزش برمی شود و باید از طرف وزارت اصلاح شود.

وی در پاسخ به این موضوع که در بقیه رشته ها هم مثل کشتی به همین شکل است، گفت: بحث زندگی این افراد است. درمورد کشتی شاید این فدراسیون طوری عمل می نماید که انگیزه ورزشکارانش را حفظ می نماید. حدود دو سال گذشته رضا غیاثوند که مدال برنز گرفت مبلغ 50 میلیون به اسم پاداش دریافت کرد که خیلی هم اعتراض داشت ولی به جایی نرسید و از نظر من این موضوع یکی از علل غیبت ورزشکاران این رشته است. ورزشکاران باید ریسک نمایند چرا که در مسابقات دنیای احتمال باخت وجود دارد و در انتهای کار از لحاظ اقتصادی برای آنها نتیجه ای ندارد. غرور ملی و عشق به وطن به جای خود ولی ارزشی برای کار قهرمانان کشور قائل نمی شوند. خواهش من این است که رفاه و همدلی در وزنه برداری نسبت به سایر رشته ها بیشتر شود. قبل از المپیک من خیلی اذیت شدم ما یک جمله مثبت از پیشکسوتان نشنیدم. ورزشکار با وجود گرفتن مدال باز هم جملات تخریبی می شنید.

برخواه با ابراز امیدواری نسبت به کسب مدال در بعضی از اوزان اردوی تیم ملی گفت: استعدادهای خیلی خوبی در کشور داریم. وظیفه ما هم فرصت دادن و حمایت از آنان است. ورزشکاران ما در 6 وزن بالا یعنی از 81 کیلوگرم تا فوق سنگین هستند. در 4 وزن با دو شرکت نماینده و در 2 وزن با یک شرکت نماینده حضور پیدا خواهیم کرد. نفرات خوبی داریم. در فوق سنگین آیت شریفی که در مسابقات جوانان آسیایی 2020 قهرمان شد. علیرضا یوسفی که قهرمان المپیک 2018 نوجوانان است. در اوزان دیگر رسول معتمدی و میرمصطفی جوادی نفرات جوانی هستند که آینده وزنه برداری کشور دست این جوانان است. ما در اوزان سبک هم نماینده ای نداریم.

وی در مورد جایگزینی علی جباری به اسم مربی تیم اعلام نمود: حمید محمدی از قهرمانان سابق وزنه برداری کشور، صاحب اسم قهرمانی آسیا، مدرس دانشگاه و مدرس فدراسیون وزنه برداری کشور و از توانایی بالایی برخوردار است. فردی که از نظر من حضورش می تواند برای تیم ملی مثمر ثمر باشد. به هر حال این جا به جایی با همفکری من و فدراسیون رخ داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1922

به "برخواه: مرادی و رستمی اگر ناراحتی داشتند باید با ما صحبت می کردند، پاداش مسابقات جهانی ورزشکاران را دلسرد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخواه: مرادی و رستمی اگر ناراحتی داشتند باید با ما صحبت می کردند، پاداش مسابقات جهانی ورزشکاران را دلسرد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید