ایران نایب رییس شورای تایید صلاحیت سمیک شد

به گزارش مجله سلنا، در هجدهمین اجلاسیه هیأت مدیره مؤسسه استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (سمیک) با رأی مثبت تمام اعضا، محمد حسین شجاعی به نمایندگی از سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان نایب رئیس شورای تأیید صلاحیت سمیک برای یک دوره سه ساله برگزیده شد.

ایران نایب رییس شورای تایید صلاحیت سمیک شد

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان ملی استاندارد ایران، در این اجلاس، رولا مادانتا از اردن نیز به عنوان رئیس شورای تأیید صلاحیت سمیک انتخاب و معرفی گردید.

هجدهمین اجلاس هیئت مدیره مؤسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی در استانبول ترکیه برگزار گردید که در آن موضوعاتی همچون تدوین استانداردهای هماهنگ با هدف تسریع در تبادل کالا و خدمات در میان اعضا، یکپارچه سازی اندازه شناسی و خدمات آزمایشگاهی، انطباق فعالیت ها و صدور گواهی استاندارد در راستای رشد مالی پایدار، مورد بحث و گفتگو اعضا نهاده شد.

همچنین تسهیل تجارت حلال و جلوگیری از ورود کالاهای غیرمنطبق با موازین شرعی به ایران و ترویج محصولات و خدمات حلال در سطح منطقه ای و بین المللی از مهمترین موضوعاتی بود که از طرف سازمان ملی استاندارد ایران در این اجلاس مطرح شد.

مؤسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (سمیک) زیرمجموعه سازمان کنفرانس اسلامی فعالیت خود را از سال 1985، با تشکیل گروه کارشناسی و نمایندگان بعضی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شروع کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 139

به "ایران نایب رییس شورای تایید صلاحیت سمیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران نایب رییس شورای تایید صلاحیت سمیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید