برای حفظ سلامتی تان سگ و گربه نگه دارید!

به گزارش مجله سلنا، آنها می توانند شما را شاد کنند و بخندانند، بدن تان را سر فرم نگه دارند و حتی فشار خون تان را پایین آورند. می خواهید بدانی سگ و گربه چه طور می توانند شما را سالم نگه دارند؟

برای حفظ سلامتی تان سگ و گربه نگه دارید!

1- آنها به کمک قلب تان می آیند

نگهداری از سگ و یا گربه فشار خون شما را پایین می آورد، البته نوازش کردن یک مار هم همین اثر را دارد! تحقیقی نشان داده در بغل گرفتن و یا نوازش حیوانات خانگی باعث ایجاد حالت آرامش در شما می شود. محققین می گویند این کار به شما کمک می کند به جای فکر و خیال درمورد آینده و خوردن افسوس گذشته، در لحظه زندگی زندگی کنید و الان را دریابید. بقل کردن دوست پشمالوتان باعث می شود سرحال آیید و حال تان خوب شود چرا که باعث ترشح هورمون دوپامین و سرتونین در مغز می شود. نگهدارندگان حیوانات خانگی سطح کلسترول و تری گلیسرید پایین تری هم دارند.

2- حیوانات خانگی سیستم ایمنی بدن را قوی می کنند

خیلی مریض می شوید؟ شاید زمانش رسیده که حیوانی خانگی بگیرید. نگهداری از یک حیوان خانگی، مثلا سگ می تواند تعداد سلول های دخیل در ایمنی بدن را بالا ببرد و تعداد آنتی بادی های بدن، که با بیماری های معمولی مانند سرما خوردگی مبارزه می کنند را هم زیاد کند. این تاثیر شاید به خاطر این باشد که حیوان خانگی تان به راستی مانند یکی از بهترین دوستان تان می شود. ما می دانیم که حمایت بیرونی و یا کمبود این حمایت مستقیما بر روی سیستم ایمنی بدن مان تاثیر می گذارد و نقش مهمی در مبارزه و مقاومت بدن در برابر بیماری ها و عفونت ها دارد. پس این رابطه دوستی که بین شما و حیوان تان برقرار می شود باعث ایجاد حس حمایت در شما شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. هر زمان که از بیرون به خانه می آیید سگ و یا گربه تان جوری به استقبال تان می آید که انگار زمان زیادی است شما را ندیده است! چه حمایتی بهتر از این؟!

3- آنها به کودکتان آموزش می دهند با دیگر افراد مهربان تر باشند

دختران و پسرانی که به همراه یک حیوان خانگی بزرگ می شوند با دیگر انسان ها مهربانانه تر رفتار می کنند و اجتماعی تر هستند. اینکه به پسرتان اجازه دهید مقداری از مسئولیت های نگهداری سگ تان را بر عهده گیرد، او را به گردش ببرد، به او غذا دهد و با او بازی کند، باعث می شود او در آینده مسئولیت پذیر تر شده و انسان بهتری شود.

4- تنفس تان آسان تر می شود

بعضی افراد به حیوانات حساسیت داشته و در صورت مواجهه با آنها دچار عطسه های پی در پی می شوند. اما افرادی که با حیوانات بزرگ می شوند در آینده کمتر مبتلا به حساسیت و حتی آسم می شوند! تحقیقات زیادی این مسئله را ثابت کرده است. دلیلش؟ اگر از ابتدا در معرض عوامل حساسیت زا مانند گرد و خاک، گرده گل و یا پرزها و موهای حیوانات باشید، سیستم ایمنی بدن خود را قوی تر می کند و دیگر در مواجهه با این عوامل دچار حساسیت نمی شوید.

5- مجبورید که بدنی روی فرم داشته باشید

داشتن یک سگ به این معنی است که نمی توانید از قدم زدن هر روزه طفره روید! صاحبان سگ ها، نسبت به افرادی که حیوان ندارند، بدن روی فرم تری دارند چرا که مجبورند هر روز سگ شان را برای قدم زدن بیرون ببرند. چه باران باشد و چه برف، آفتاب و یا باد، شما مجبورید سگ تان را بیرون ببرید وگرنه سگ زیبا تان دمغ می شود.

6- سگ تان از شما محافظت می کند

سگ ها حتی در برابر ترسناک ترین اتفاقات هم آرام هستند. وقتی سگ تان با شما است لازم نیست دیگر از چیزی بترسید حتی حمله دزد. اینکه سگ تان کوچک باشد یا بزرگ فرقی ندارند. حتی کوچکترین سگ ها هم با استفاده از حس بویایی و شنوایی فوق العاده خود می فهمند یک جای کار می لنگد و با واق واق کردن به شما اخطار می دهند!

7- حیوانات باعث می شوند کمتر احساس تنهایی کنید

آیا شما هم یکی از افرادی هستید که مسائل تان را به گربه تان می گویید و با او درد دل می کنید؟ نگران نباشید این کار کاملا طبیعی است. تحقیقات نشان می دهد 50 درصد بزرگسالان و 70 درصد بچه ها این کار را می کنند. مطالعات حاکی از آن است که داشتن یک حیوان خانگی به بچه ها کمک می کند با مرگ والدین بهتر کنار آیند. در این حالت فرقی ندارد حیوان تان سگ، گربه، ماهی و یا پرنده است. این کار کمک می کند کمتر احساس تنهایی کنید و شاد تر بمانید.

8- ممکن است دوستان تازه پیدا کنید

هر گونه حیوانی که داشته باشید باعث شروع یک صحبت بین شما و همسایگانی می شود که شاید تا به حال نمی شناختیدشان. اما داشتن سگ می توانند این دوستی ها را یک قدم جلوتر هم ببرد. چون سگ ها مانند ما کمرو و خجالتی نیستند و شروع به بازی با دوست تازهتان می کنند و همین باعث پیشرفت رابطه می شود، به خصوص اگر آن فرد هم سگ داشته باشد.

منبع: فوت و فن / bhg.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2246

به "برای حفظ سلامتی تان سگ و گربه نگه دارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای حفظ سلامتی تان سگ و گربه نگه دارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید