آنالیز مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی و مزایا و معایب آن

به گزارش مجله سلنا، ساخت فروشگاه اینترنتی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده همگانی از اینترنت ساخت فروشگاه اینترنتی اهمیت ویژه ای پیدا نموده است. و بیشتر مردم به جای خرید حضوری خرید اینترنتی را انتخاب می نمایند زیرا بدون صرف هزینه و وقت برای رفت و آمد می توانند به راحتی خرید خود را انجام دهند. همچنین بسیاری از افراد در فکر ایجاد یک فروشگاه اینترنتی هستند تا از این راه بتوانند کسب درآمد نمایند.

آنالیز مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی و مزایا و معایب آن

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی

درباره ایجاد فروشگاه و ساخت آن باید این نکته را بدانیم که ساخت یک فروشگاه اینترنتی همانند کسب و کار سنتی قواعد و قانون های مخصوص به خود را دارد و برای ساخت آن باید مراحلی را طی کرد.

نخستین مرحله برای ساخت فروشگاه اینترنتی انتخاب محل مناسب برای ساخت آن است. همان طور که برای ایجاد کسب و کار سنتی محل مورد نظر برای ایجاد یک مغازه بسیار مهم است درباره ایجاد یک فروشگاه اینترنتی نیز باید این نکته را در نظر گرفت تا آن مکان یا سایت از امنیت بالا، سرعت لود خوب، قابلیت پشتیبانی از بازدید های بالا و مواردی از این قبیل را دارا باشد.

گام بعد برای ساخت فروشگاه انتخاب نامی مناسب برای آن است. انتخاب یک نام خوب که با حوزه فعالیت شما ارتباط داشته باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا مخاطب باید بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند و نقش مهمی در معرفی و جذب مخاطبان دارد. همچنین نام فروشگاه باید به گونه ای باشد که بتوان آن را در بین میلیو ن ها سایت مشابه به راحتی پیدا کرد.

مرحله بعد برای ساخت فروشگاه اینترنتی طراحی و ساخت نمای داخلی وب سایت است. طراحی یک وب سایت خوب کار چندان پیچیده ای نیست ولی برای افراد تازه کار ممکن است که مشکل باشد بنابراین برای طراحی می توانید از متخصصان در این زمینه بهره ببرید و طراحی سایت خود را به آن ها بسپارید.

در یک سایت خوب بهتر است امکاناتی مثل امکان نقد و آنالیز محصولات، امکان مقایسه محصول، سیستم نظردهی کاربران، دسته بندی محصولات و گذاشتن تصاویر مرتبط و… را داشته باشد. همچنین در طراحی سایت بهتر است از نظر ظاهری و گرافیکی هم توجه شود، زیرا در جذب مخاطب بسیار اهمیت دارد.

مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی

یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی راحتی خرید اینترنتی است به این گونه شما در هر مکانی که هستید می توانید سفارش و خرید خود را ثبت نمایید.

مزایای دیگر آن صرفه جویی در وقت و زمان است و دیگر نیازی نیست که فرد مسیری را تا رسیدن به فروشگاه طی کند و تنها فرد با دسترسی به اینترنت خرید خود را انجام می دهد و محصول را درب منزل تحویل می گیرد.

قابلیت امکان مقایسه از دیگر ویژگی ها و مزایا فروشگاه اینترنتی است که این نوع فروشگاه ها با تنوع محصولات و قیمت ها این امکان را به شما می دهد که آن ها را با یکدیگر مقایسه نموده و بهترین انتخاب را انجام دهید.

دسترسی همیشگی به این فروشگاه ها از دیگر مزایا آن است که به طور 24 ساعته در روز آماده خدمت رسانی می باشد بنابراین هیچ محدودیت زمانی ندارد.

صرفه جویی در هزینه، امکان جستجو و آنالیز قبل از خرید، امکان پرداخت درب منزل از دیگر مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی می باشد.

اما در کنار تمام مزایایی که فروشگاه های اینترنتی دارند دارای معایبی هم می باشند. یکی از این معایب تاخیر در ارسال محصول می باشد و بر خلاف کسب و کار سنتی فروشگاه های اینترنتی تحویل آنی ندارند و ممکن است هفته ها و روزها طول بکشد و محصول دیرتر از زمان تعیین شده به دست شما برسد.

یکی از معایب دیگر این فروشگاه ها ملموس نبودن محصول است و نمی توان از نزدیک آن را حس و لمس کرد و متوجه کیفیت جنس آن شد و همین امر موجب این می شود که مخاطب حس خوبی به خرید اینترنتی نداشته باشد.

همچنین نبود تعامل بین خریدار و مشتری و کلاهبرداری های اینترنتی از دیگر معایب این فروشگاه ها محسوب می شود.

فروشگاه در اینستاگرام

یکی از مکان هایی که می توان در آن به ساخت فروشگاه اینترنتی دست پیدا کرد اینستاگرام است. در واقع فروشگاه در اینستاگرام این امکان را به شما می دهد تا شما بتوانید گالری تصاویر مربوط به محصولات را در پیج شخصی خود بگذارید و آن ها را به فروش برسانید. این فروشگاه در واقع مانند وب سایت می باشد البته این فروشگاه با امکانات بسیار محدودتر نسبت به وب سایت عمل می نماید.

امکاناتی که می توان بعد از راه اندازی یک فروشگاه در اینستاگرام از آن بهره برد عبارت است از:

یکی از این امکانات وارد کردن نام محصول و توضیحات مربوط به آن محصول است. علاوه بر این می توان تصاویر مربوط به محصولات و قیمت آن هم در اختیار مشتری قرار داد. همچنین در صورت امکان می توان با کلیک کردن بر روی تصویر به لینک مراجعه به وب سایت دسترسی پیدا کرد.

مزیت فروشگاه در اینستاگرام

یکی از مزیت های این فروشگاه دسترسی ساده و راحت مخاطب به این فروشگاه است همچنین ایجاد و ساخت فروشگاه رایگان یکی دیگر از مزیت های این فروشگاه است که بدون هیچ هزینه اضافی می توانید یک فروشگاه در اینستاگرام راه اندازی کنید و بسیار مقرون به صرفه می باشد. البته برای جذب بیشتر مشتری و تبلیغ فروشگاه خود می توانید با صرف مقداری هزینه این کار را انجام دهید.

مزیت دیگر این فروشگاه ها سرعت بالا آن است که در مقایسه با وب سایت مخاطب می تواند با سرعت بیشتری محصولات را مشاهده و آنالیز نماید.

دیگر مزیت آن جذب بیشتر مخاطب است که با فراوری محتوایی جذاب می توان به راحتی باعث جذب مخاطب شد.

همچنین ساخت فروشگاه رایگان یکی دیگر از مزیت ها می باشد.

علاوه بر این در کنار تمام مزایا که ساخت فروشگاه اینترنتی می تواند داشته باشد قطعا معایبی هم دارد ولی این معایب باعث جلوگیری از رشد این فروشگاه ها نمی شود. به طور کلی هر فناوری و تکنولوژی در کنار ویژگی های خوبی که دارد قطعا از معایبی هم برخوردار است و باید در این زمینه کوشش شود که با بالا بردن امنیت این فروشگاه ها و همچنین با فراوری محتواهای مفید و جذاب اطمینان مخاطبان را بالا برده و از معایب آن بکاهند تا این گونه کسب و کارها به موفقیت های بیشتری برسند.

شما می توانید با مراجعه به سیستم بالکت به ایجاد فروشگاه به طور رایگان دست پیدا کنید و برای ساخت فروشگاه این سیستم تمام شیوه های ممکن را در اختیار شما می گذارد. پس با بالکت به راحتی می توانید فروشگاه خود را ایجاد نموده و محصولات خود را به فروش برسانید و مشتریان هم با اطمینان خاطر از فروشگاه شما خرید کنند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1751

به "آنالیز مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی و مزایا و معایب آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی و مزایا و معایب آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید