آنالیز مسائل دو کره

به گزارش مجله سلنا، آبه در نشست مارالاگو مواضع دیرینه کشورش را در خصوص برنامه های موشکی کره شمالی مورد تأکید قرار داد و گفت: در مذاکرات مربوط به موشک های بالستیک باید موشک های برد متوسط و حتی برد کوتاه که می تواند بخش هایی از جزایر ژاپن را هدف قرار دهد و همچنین موشک های بالستیک قاره پیما که می تواند تا خاک امریکا برسد مورد آنالیز قرار گیرد.

آنالیز مسائل دو کره

ژاپن همچنین خواهان این بود که موضوع نابودی تسلیحات شیمیایی و میکروبی کره شمالی نیز مدنظر قرار گیرد که من هم معتقد بودم حذف این نوع سلاح ها باید در هرگونه توافقی با پیونگ یانگ گنجانده گردد. ترامپ نظر آبه را درباره سفر اخیر کیم به پکن و ملاقات وی با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین جویا شد که وی در پاسخ گفت این سفر در واقع تأثیر تهدیدات ضمنی امریکا برای استفاده از نیروی نظامی و قطع جریان صدور نفت از چین به کره شمالی بر اساس تحریم های بین المللی را بازتاب داد. آبه تأکید کرد که حمله چند روز پیش امریکا به سوریه پیغام محکمی نیز برای کره شمالی و روسیه داشت. کیم جونگ ایل پدر رهبر کره شمالی وقتی که جورج بوش رئیس جمهوری امریکا اسم کره شمالی را جزو محور شرارت قرار داد، حسابی ترسیده بود. او گفت که استفاده از فشار نظامی بهترین اهرم در مقابل پیونگ یانگ بوده است. تصور من بر این بود که اظهارات قانع کننده آبه شاید ترامپ را به عقب نشینی از برنامه ملاقات با کیم ترغیب کند، ولی بعدها معلوم شد که تأثیر این اظهارات بسیار محدود بوده است. ژاپنی ها احساس می کردند که ضروری است اهمیت این مسائل به طور مستمر به ترامپ یادآوری گردد و به همین دلیل بود که آبه خیلی زود به زود درباره کره شمالی با ترامپ رایزنی می کرد.

در روز 21 آوریل کره شمالی با هیاهوی فراوان گفت که انجام آزمایش های هسته ای و موشک های بالستیک خود را متوقف می نماید، چرا که این کشور هم اکنون یک قدرت هسته ای است. رسانه های ساده لوح این تصمیم کره شمالی را به عنوان یک گام مهم رو به جلو تلقی کردند و ترامپ نیز آن را پیشرفت عظیم توصیف کرد. اما من اقدام کره شمالی را فقط یک حرکت تبلیغاتی می دیدم. اگر آزمایش های مورد احتیاج کره شمالی واقعاً تا آن موقع تکمیل شده و آن کشور دیگر احتیاج به آزمایش بیشتر نداشت، در آن صورت براحتی می توانست کارهای مورد احتیاج را برای فراوری سلاح اتمی کاربردی و ظرفیت لازم برای فراوری سیستم های حمل کننده تسلیحات اتمی (نظیر موشک های بالستیک) به اتمام برساند.

چانگ مشاور امنیت ملی دولت کره جنوبی مجدداً در روز 24 آوریل و پیش از ملاقات سران دو کره در شهر پانمونجوم و در منطقه مرزی غیرنظامی دو کره، به واشنگتن آمد. چانگ گفت که اعلامیه پانمونجوم حداکثر یک متن دو صفحه ای خواهد بود و خیال من تا حدودی راحت شد چرا که در چنین متنی درباره موضوع خلع سلاح هسته ای نکته خیلی تعیین و صریحی نمی توان گفت. ،ابران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1143

به "آنالیز مسائل دو کره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مسائل دو کره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید