بیمه واحدهای مسکونی روستاییان خراسان شمالی معطل تامین اعتبار

به گزارش مجله سلنا، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بیمه واحدهای مسکونی روستاییان این استان، پارسال و سال جاری به علت تامین نشدن اعتبار مورد احتیاج اجرایی نشده است.

بیمه واحدهای مسکونی روستاییان خراسان شمالی معطل تامین اعتبار

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، جواد نظری یکشنبه 17 آذر گفت: برای بیمه واحدهای مسکونی روستاییان استان خراسان شمالی و نیز اماکن نگهداری دام کوشش های زیادی شده است و تحقق این امر نیازمند مشارکت جدی مردم هم است.

وی گفت: بیمه واحدهای مسکونی روستاییان به صورت بی نام انجام می گردد البته کوشش داریم تا قریب به اتفاق منازل مسکونی روستاییان در برابر حوادث تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: تا زمانی که مشکل تامین اعتبار حل نگردد، نمی توان در باره چگونگی اجرای بیمه واحدهای مسکونی روستاییان اظهار نظر کرد.

علی توافقی، مدیرکل وقت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی، فروردین ماه سال جاری، از اجرای طرح بیمه منازل مسکونی در روستاهای این استان خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، طرح بیمه رایگان واحدهای مسکونی روستاییان در سال گذشته اجرایی نشد و حادثه دیدگان روستایی از سیلاب های سال جاری، از مزایای بیمه ای بی بهره ماندند.

44 درصد از جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند و بیش از نیمی از 112 هزار خانوار روستایی این استان در منازل مقاوم سکونت دارند.

زلزله، سیل و رانش زمین، از جمله چالش های ساخت و ساز در روستاهای خراسان شمالی به شمار می رود.

وقوع زلزله در اردیبهشت ماه سال 96 و نیز سیل و بارندگی های بهار سال جاری، خسارت های زیادی به واحدهای مسکونی روستاییان خراسان شمالی تحمیل نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 574

به "بیمه واحدهای مسکونی روستاییان خراسان شمالی معطل تامین اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه واحدهای مسکونی روستاییان خراسان شمالی معطل تامین اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید