28 مدرسه کانکسی جایگزین مدارس خشتی و گلی عشایر

به گزارش مجله سلنا، مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی از جایگزینی 28 مدرسه کانکسی به جای مدارس خشتی و گلی عشایر این استان اطلاع داد.

28 مدرسه کانکسی جایگزین مدارس خشتی و گلی عشایر

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، امین فلاح با اشاره به اینکه طی امروز 28 مدرسه کانکسی که به صورت چرخ دار هستند، تحویل دانش آموزان عشایری خراسان شمالی می گردد، گفت: از این تعداد 21 کانکس چرخ دار تحویل دانش آموزان عشایری خراسان شمالی در منطقه مراوه تپه در استان گلستان خواهد شد.

وی اضافه کرد: مابقی کانکس های چرخ دار نیز در سطح استان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

فلاح ادامه داد: ازآنجایی که دانش آموزان همواره در حال کوچ به مناطق ییلاقی و قشلاقی هستند این کانکس ها به صورت چرخ دار خریداری شده است.

وی اظهار کرد: جمعیت هر مدرسه عشایری معمولاً هشت تا 15 نفر است، ظرفیت این کانکس ها نیز تا 15 نفر است.

این مقام مسئول توضیح داد: در سیلی که در ابتدای بهار سال جاری رخ داد به مدارس عشایری دانش آموزان خراسان شمالی که در منطقه مراوه تپه بود خسارت های فراوانی وارد شد، بطوریکه غیرقابل استفاده بودند در نتیجه این کانکس ها جایگزین این مدارس شدند.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای این مدارس را 18 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: در کنار هر کانکس یک سرویس بهداشتی نیز در نظر گرفته شده است که آن نیز قابلیت جابه جایی را دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی اضافه کرد: تعدادی از مدارس نیز بر اثر سیل خسارت های جزیی دیده بودند که آن ها نیز در دست تعمیر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 600

به "28 مدرسه کانکسی جایگزین مدارس خشتی و گلی عشایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "28 مدرسه کانکسی جایگزین مدارس خشتی و گلی عشایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید