فراوری پهپاد سبک که مثل پرنده ها بال و پر می زند

به گزارش مجله سلنا، پهپادهای پرنده معمولا دارای بال های ثابت هستند، اما محققان با الهام دریافت از پرندگان نوعی پهپاد سبک فراوری نموده اند که دارای بال های متحرک است و از حرکات آنها تقلید می نماید.

فراوری پهپاد سبک که مثل پرنده ها بال و پر می زند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، پهپاد پرنده جدید که توسط گروهی بین المللی از محققان در استرالیا فراوری شده، قادر به اقداماتی همچون شناور شدن در هوا، بال زدن، شیرجه رفتن و غیره است.

در حال حاضر فقط یک نمونه اولیه از این پهپاد فراوری شده، اما محققان می گویند پهپاد پرنده مذکور می تواند کارکردهای دیگری نیز داشته باشد و مانورهای هوایی گسترده ای انجام دهد.

بال های پهپاد مذکور به صورت تاشونده طراحی شده و همین قابلیت تاشدن از این پهپاد در برابر برخوردهای ناگهانی و آسیب دیدن حفاظت می نماید. این پهپاد تنها 26 گرم وزن دارد و از امکاناتی برای مسیریابی و حرکت ایمن نیز برخوردار است. پهپاد یادشده حتی در صورت حرکت سریع نیز قادر به توقف خود در مدت زمانی کوتاه است.

این پهپاد در زمان توقف برای فرود مانند یک چترنجات بر سطح زمین فرود می آید و کنترل و تنظیم سرعت حرکت پرهای آن نیز با راحتی ممکن است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1072

به "فراوری پهپاد سبک که مثل پرنده ها بال و پر می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پهپاد سبک که مثل پرنده ها بال و پر می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید