جمعیت ملی هلال احمر 200 خانواده را در اربعین به اعضای خود متصل نموده است

به گزارش مجله سلنا، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران گفت: جمعیت ملی هلال احمر ایران در دوران اربعین توانسته بیش از 200 خانواده را که از اعضای خانواده خود جدا شده بودند، به هم متصل کند.

جمعیت ملی هلال احمر 200 خانواده را در اربعین به اعضای خود متصل نموده است

رتو اشتوکر، امروز در دوره آموزشی جستجو و بازپیوند خانواده در سوانح در ساختمان هلال احمر خراسان رضوی، اظهار کرد: شعبه هلال احمر مشهد امکانات وسیع و خوبی دارد. مشهد در همسایگی افغانستان بوده و شاهد یکی از مهم ترین دغدغه های بشردوستانه هستیم که بحث مهاجرت است.

وی با اشاره به گم شدن یک کودک دو ساله از اقوام خود در پاکستان در 17 سال پیش، مطرح کرد: اکنون با پیشرفت تکنولوژی، بچه ها گوشی همراه و تلفن دارند و پیداکردن آن ها ساده تر است. من ترس و اضطراب افرادی که فرزندان خود را گم می نمایند، حس نموده ام.

اشتوکر با بیان اینکه جمعیت ملی در دوران اربعین توانسته بیش از 200 خانواده را که از اعضای خانواده خود جدا شده بودند، به هم متصل کند، مطرح کرد: اغلب فکر می کنیم با وجود تکنولوژی های در دسترس امروز دیگر احتیاج به جست وجو کم شده، اما احتیاج به جست وجوی اعضای خانواده با وجود تکنولوژی ها حذف نشده است. همه ما باید نقش های خود را بدانیم، به موثرترین و مدرن ترین شیوه خدمات جست وجو و بازپیوند را به مددجویان ارایه دهیم و با سایر سازمان ها ارتباط موثر داشته باشیم.

رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران افزود: هرچه تعداد اجساد بیشتر باشد، احتیاجمند خدمات حرفه ای و همکاری با بخش های مختلف دولت و سازمان ها هستیم. ایران و هلال احمر این کشور از ابتدا نقش بسیار کلیدی در بازپیوند خانواده داشته اند. حدود 50 میلیون پیمان خانوادگی صلیب سرخ در جنگ ایران و عراق تبادل شده است.

وی اعلام کرد: ایران همواره میزبان مهاجران بوده و سومین جمعیت بزرگ مهاجران در ایران میزبانی می شوند. با وجود خدمات خوب ارائه شده، ایران به عنوان میزبان حجم بزرگ مهاجرین در جامعه بین المللی شناخته نشده است. خانواده های مهاجرین به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت می گیرند که می تواند مسائل مالی، درگیری و جنگ یا هر دوی این مسائل باشد. نباید فراموش کنیم مهاجرین انسان هایی بوده که بعضی بسیار آسیب پذیر و احتیاجمند خدمات هستند.

اشتوکر ادامه داد: امروز برگرداندن وحدت خانواده برای مهاجرین به همان اندازه ای اهمیت دارد که 50 سال پیش اهمیت داشته است. گاهی ما دچار تردید می شویم که آیا باید این خدمات را ارائه دهیم یا نه، در این لحظات باید بی خبری از خانواده را برای خودمان متصور شویم تا به اندازه کافی به ما انگیزه دهد که این فعالیت ها را با نیرو ادامه دهیم.

بازپیوند خانواده حمایت روانی و اجتماعی از افراد خانواده را ایجاد می نماید

مجتبی احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ادامه این مراسم اظهار کرد: موضوع بازپیوند خانواده موضوع بسیار جدی است که حمایت روانی و اجتماعی از افراد خانواده را ایجاد می نماید.

وی افزود: آموزه های این کارگاه به برطرف نگرانی ها و دغدغه های خانواده ها و به حمایت های روانی و اجتماعی خانواده ها به منظور بازپیوند اعضای خود، یاری می نماید. صلیب سرخ و جمعیت های بین المللی می توانند به ایجاد فضای آرامش و این حمایت های اجتماعی و روانی یاری نمایند. با استقرار نظام آموزشی علمی می توانیم برای بازپیوند خانواده در فعالیت های آینده در جمعیت هلال احمر یاری کنیم.

در ادامه منصوره باقری، معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه هلال احمر، مطرح کرد: بحث بازپیوند به زمان جنگ ایران و عراق و تبادل پیغام های اسرا بر می شود اما بعدها به نظر رسید که بحث بازپیوند در سوانح نیز مفقوده است.

وی ادامه داد: این بحث توسط دبیرکل وقت ابلاغ شده اما به صورت نظام مند به آن پرداخته نشده است. به نظر می رسد این موضوع بسیار مهمی است. بحثی نیز بین سازمان امداد و داوطلبان واقع شده است که ساختاری می خواهد تا این مورد را با هم تلفیق کند.

باقری افزود: در زلزله کرمانشاه این بحث را داشتیم، در اربعین هم نه به شکل سیستماتیک اما انجام شد. دوره های آموزشی را در همه استان ها آغاز کردیم و سالی دو آموزش را برنامه ریزی می کنیم. آموزش ها را آغاز کردیم و امیدواریم بتوانیم نظام و شاکله اصلی را ببندیم و تیم های ما همزمان با تیم های عملیاتی ارسال شده و عقب نباشیم زیرا در نهایت جمعیت باید جوابگو باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 527

به "جمعیت ملی هلال احمر 200 خانواده را در اربعین به اعضای خود متصل نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمعیت ملی هلال احمر 200 خانواده را در اربعین به اعضای خود متصل نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید