جواب دهی آزمایش تشخیص کرونا غیرحضوری شد

به گزارش مجله سلنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: برای جلوگیری از مراجعه حضوری افراد به مراکز درمانی و دوری از تجمعات، جواب آزمایش های بیماران سرپایی در استان در سامانه سیب قابل مشاهده است.

جواب دهی آزمایش تشخیص کرونا غیرحضوری شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگاران اضافه کرد: جواب دهی به آزمایش های کرونا محرمانه است و افراد با وارد کردن کد ملی خود در سامانه سیب می توانند نتیجه آزمایش خود را مشاهده نمایند.

وی ادامه داد: این امکان برای دسترسی آسان تر شهفرایندان به پاسخ آزمایش خود و جلوگیری از ازدحام در مراکز درمانی استان فراهم شده است.

شیرانی از انجام هشت هزار و 585 هزار مورد نمونه گیری تشخیص ویروس کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تا به امروز اطلاع داد و گفت: از این تعداد جواب پنج هزار و 538 آزمایش سرپایی در سامانه سیب بارگذاری شده و در دسترس متقاضیان قرار داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری اعلام نمود: نتایج آزمایش ها تا سه روز اعتبار دارد و نتایج اعلام شده بر اساس آخرین نتیجه آزمایش افراد است.

شیرانی اضافه کرد: افرادی که علائم مشکوک دارند یا در خانواده آنها فرد مبتلا به کرونا شناسایی شده است، برای غربالگری به مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه نمایند.

وی گفت: فرایند شیوع ویروس کرونا در استان را کماکان افزایشی و این فرایند در بیماران سرپایی شیوع بیشتری دارد و چنانچه تعداد بیماران سرپایی رشد زیادی پیدا کند می تواند در افزایش تعداد بیماران بستری نیز موثر واقع گردد.

شیرانی اعلام نمود: بیش از 90 درصد علت شیوع ویروس کرونا در استان برگزاری دورهمی های خانوادگی و برگزاری مراسم عروسی و ختم است که این موضوع همراهی و همکاری بیش از پیش مردم را می طلبد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1026

به "جواب دهی آزمایش تشخیص کرونا غیرحضوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جواب دهی آزمایش تشخیص کرونا غیرحضوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید