شایعه فوت ناشی از واکسن کرونا واقعیت ندارد

به گزارش مجله سلنا، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: ماهیت و اساس واکسن ها از جمله واکسن کرونا ایمن کردن بدن در مقابل بیماری هاست؛ از این رو، اخبار مربوط به مرگ ناشی از تزریق واکسن کرونا نمی تواند صحت داشته باشد و کذب است.

شایعه فوت ناشی از واکسن کرونا واقعیت ندارد

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، اخیرا شایعاتی با هدف ایجاد ترس و ناامیدی در بین مردم در شبکه های مختلف مجازی در خصوص فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا دست به دست می گردد. در صورتی که تا به امروز هیچ مرجع علمی این اخبار را تایید ننموده و گمان می رود انتشاردهندگان قصد دارند با این ترفند موفقیت های نظام سلامت در فراوری واکسن را زیر سوال ببرند.

دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، در این خصوص شرح داد: اولین قدم و اولین فاز فراوری واکسن ها در عرصه بالینی بر ایمنی زایی در برابر بیماری ها متمرکز است. همه واکسن ها بر این اساس فراوری می شوند و زیربنای آنها اثربخشی و ایمنی زایی در افراد است و نمی تواند سلامت فرد را به خطر بیاندازد.

وی با رد هرگونه شایعه در خصوص خطرات ناشی از تزریق واکسن ایرانی کرونا، گفت: هر دارو و هر اقدام درمانی مانند جراحی ها، با عوارضی همراه هستند. واکسن کرونا هم از این قاعده مستثنا نیست و ممکن است عوارض سطحی و گذرایی داشته باشد اما آنقدر جدی نیست و نمی تواند منجر به آسیب های پایدار یا مرگ گردد.

شرایط کرونا در تهران شنماینده است

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در خصوص آخرین شرایط موجود بیماری کرونا در تهران هم گفت: هم اکنون 4300 بیمار کرونایی در تهران بستری هستند که از این تعداد 1500 نفر در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند اما در مجموع شرایط کرونا در تهران شنماینده است و مردم باید پروتکل های بهداشتی را همچنان رعایت نمایند.

زالی در خصوص مقدار مراجعان سرپایی 24 ساعت گذشته هم گفت: طی 24 ساعت گذشته تا به امروز 5700 بیمار کرونایی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نموده اند که از این تعداد 677 بیمار به علت شرایط خاص بستری شده اند و حال 130 بیمار وخیم گزارش شده است.

وی در خصوص شکل گیری موج پنجم بیماری کرونا هم گفت: اگر چه موج کرونا در تهران روبه افول است اما همچنان با رفتارهای فراز و فرودی و سینوسی که از این بیماری در طول 10 روز اخیر مشاهده شده، هنوز با یک شیب ملایم روبه کاهش است.

اعمال محدودیت های نو در صبح چهارشنبه همین هفته

وی با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوع بودن تردد بین شهرهای قرمز و نارنجی گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو، اجرای محدودیت های نو شهری و بین شهری از صبح روز چهارشنبه در سراسر کشور اعمال خواهد شد.

زالی ادامه داد: در این میان برترین راه چاره برای جلوگیری از توسعه و کنترل بیماری کرونا ارائه محدودیت به وسیله خود مردم است که باید با نرفتن به مسافرت در تعطیلات پیش رو مانع توسعه این بیماری شوند.

افزایش شهرهای قرمز در بعضی منطقه ها جنوب کشور نگران نماینده است

وی با بیان اینکه در بعضی منطقه ها جنوبی کشور آمار شهرهای قرمز روبه افزایش است، توضیح داد: در حال حاضر شهر آبی نداریم و کرونا در کل کشور دارای یک شرایط ناپایدار است که طبیعتا در تهران به علت تراکم جمعیت بالای آن خطرات بیشتری در کمین مردم است.

طبق آخرین اخبار منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا روز گذشته (9 خرداد) هشت هزار و 876 بیمار نو مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و 154 نفر از آنها بستری شده و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 2 میلیون و 902 هزار و 94 نفر رسیده است.

تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به 79 هزار و 939 نفر رسیده و تا به امروز 2 میلیون و 441 هزار و 528 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. چهار هزار و 219 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 هم در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و 19 میلیون و 814 هزار و 489 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

اکنون 13 شهر کشور در شرایط قرمز، 214 شهر در شرایط نارنجی، 221 شهر در شرایط زرد قرار دارند. هیج شهری در شرایط آبی قرار ندارد.

تا به امروز سه میلیون و 494 هزار و 145 نفر دوز اول واکسن کرونا و 515 هزار و 908 نفر هم دوز دوم را تزریق نموده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به چهار میلیون و 10 هزار و 53 دوز رسیده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1867

به "شایعه فوت ناشی از واکسن کرونا واقعیت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعه فوت ناشی از واکسن کرونا واقعیت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید