حمام های کاراکالا رم، متفاوت ترین حمام های باستانی دنیا

به گزارش مجله سلنا، نگاهی به حمام های کاراکالا در رم | Baths of Caracalla

همانطور که همه می دانیم، یکی از بزرگترین امپراطوری های باستانی در جهان، حکومت رم بوده که در بخش های زیادی از جهان تاثیر گذاشته است. این تاثیرات هم جنبه فرهنگی و هم جنبه های دیگری مانند تحت تاثیر قرار دادن بسیاری از معماری های سراسر جهان داشته اند. یکی از جالب ترین معماری های این امپراطوری، مربوط به حمام باستانی آن هاست. سبک خاصی که رمی ها در درست کردن این حمام ها داشته اند بسیار جالب است. خبرنگاران در این متن به بررسی و معرفی یکی از نمونه های بسیار خوب آن ها، یعنی حمام های کاراکالا در رم پرداخته است. با ما همراه باشید.

حمام های کاراکالا رم، متفاوت ترین حمام های باستانی دنیا

دومین حمام بزرگ رم: حمام های کاراکالا

حمام های کاراکالا یکی از بهترین نمونه های تقریبا سالم از زمان رم باستان بوده است. این حمام ها که با آب گرم شناخته می شوند در جاده اپین (Appian Way) ساخته شده بودند و باستان شناسان، آن ها را دومین حمام عمومی بزرگ در میان 1600 حمام باستانی رم می شناسید.

با اینکه امروزه بخش هایی از این آثار باستانی، مخروب شده اند، اما هنوز هم دیدن آن ها بسیار پیشنهاد می شود و شما علاوه بر راهنمای توری که این سایت باستانی را به شما توضیح می دهد، می توانید از دستگاه پخش صوتی هم استفاده کنید. در ادامه متن شما با ویژگی های این حمام، بخش ها، لوکیشن آن و موارد کاربردی دیگر آشنا خواهید شد.

حمام های کاراکالا چه هستند؟

برای اینکه این حمام ها را بیشتر بشناسید، بهتر است ابتدا با کارکردهای اصلی آن آشنا شوید. حمام های کاراکالا در آن زمان دو کاربرد مهم داشتند. اول اینکه در زمانی که این حمام ها برپا شدند، بسیاری از جمعیت مردم در مناطقی زندگی می کردند که دسترسی به آب نداشتند. از این رو، مردم زیادی برای مصارف روزانه و همچنین حمام کردن، به سمت آب گرم های این منطقه می آمدند و از آن استفاده می کردند. مورد دوم این که، این حمام ها به دلیل تجمع مردم از تمام سطوح جامعه، محلی شده بود که آن ها می توانستند با هم در ارتباط بوده و از اخباری که پیک ها و چاپارها می آوردند، از طریق دیگر افراد مطلع شوند.

چند حمام وجود دارد؟

به طور کلی می توان گفت که 3 حمام اصلی در این اثر باستانی وجود دارد: استخر آب سرد، استخر آب نیمه گرم و استخر آب داغ. این حمام ها که می توانستند حدود 1600 نفر را جا دهند، طوری ساخته شده بودند که مردم می توانستند آزادانه بین حمام ها رفت و آمد کنند، به صحبت بنشینند و با آشنایان و اقوام و به طور کلی شبکه مردمی که در اینجا جمع می شد، دیدار داشته باشند. البته گویا امکانات تفریحی دیگری هم در اینجا وجود داشته است؛ شاید چیزی شبیه به یک باشگاه گلف امروزی!

جالب ترین مشخصه حمام چیست؟

با اینکه این سوال بسیار شخصی است و ممکن است در نظر سلیقه های گوناگون افراد جالب ترین مشخصه فرق کند، اما این حمام ها یک ویژگی اصلی دارند که بسیاری از گردشگران به آن اشاره می کنند و آن هم چیزی جز اندازه بزرگ آن نیست. حمام های کاراکالا بسیار بزرگ ساخته شده اند، تا جایی که حتی در عصر حاضر هم هر کسی که از این جاذبه دیدن می کند، مبهوت بزرگی آن می شود. البته باقیمانده موزاییک ها و تزییناتی که در این حمام وجود دارد هم بسیار دیدنی و خاص می باشند.

تاریخچه و اطلاعات دیگر

ساخت حمام های کاراکالا که به زبان ایتالیایی ترمه دی کاراکالا (Terme di Caracalla) خوانده می شوند، در زمان امپراطوری سپتیمیوس سوروس در سال 206 پس از میلاد آغاز شد و در سال 206 توسط پسر او یعنی امپراطور کاراکالا به اتمام رسید. جالب است بدانید که این حمام باستانی تا قرن ششم هم استفاده می شده است.

بقایای این حمام توسط حفاری های مدرن کشف شده و با بهترین روش های مرمت آثار، بازسازی شده اند. دانشمندان می گویند که این مخروبه ها، بهترین نوع به جای مانده از حمام های باستانی هستند که بخش های حمامی به وسعت 230 در 115 متر داشته اند. همچنین در اطراف آن باغی تهیه شده بوده که برای بازی و دیگر سرگرمی ها استفاده شود.

حمام های کاراکالا کجا هستند؟

این حمام ها در جنوب مرکز شهر واقع شده اند و آن ها را در کنار جهتی خواهید دید که پر از آثار باستانی و بقایایی است که از زمان امپراطوری رم به جای مانده است. حمام های کاراکا تنها 5 دقیقه ای ایستگاه متروی سیرکو ماسیمو فاصله دارند که در هر کجای شهر اقامت داشته باشید، می توانید به راحتی توسط مترو به آن ها دسترسی پیدا کنید. البته اتوبوس های توریسیتی هاپ آن هاپ آف هم یک ایستگاه مخصوص در نزدیک این جاذبه دارند که با 5 دقیقه پیاده روی از ایستگاه مترو، آن ها را خواهید دید.

اگر هم می خواهید روش دیگری را انتخاب کنید، می توانید اتوبوس خط 118 (118 Rome City Bust) را سوار شوید که روزانه، هر 40 دقیقه یک بار در خارج از حمام های کاراکالا توقف می کند. این اتوبوس ها از ایستگاه مترو گذر می کنند و در نزدیکی حمام ها شما را پیاده خواند کرد. سپس در راه اپین (Appian Way) تا 15 دقیقه به جهت خود ادامه می دهد.

بلیت ورودیه حمام های کاراکالا

قیمت بلیت ورودیه این جاذبه چندان گران نیست و آن را می توانید از همان جا خریداری کنید. حمام های کاراکالا در تمام روزهای هفته، صبح و عصر باز هستند و در روزهای دوشنبه، فقط عصرها می توانید از آن بازدید کنید. برای اطللاعات دقیق از قیمت ها می توانید به وب سایت اصلی این جاذبه مراجعه نماید.

وب سایت: https://www.isromantique.it

یک فروشگاه کتاب کوچک در گیت ورودی این جاذبه قرار گرفته است که از آن جا می توانید راهنمای صوتی جاذبه را تهیه نمایید (اگر می خواهید این حمام ها برایتان ملموس تر باشند، پیشنهاد ما خرید این راهنمای یا همراهی با راهنماهای گردشگری است).

برای بازدید کنندگان یک فروشگاه کوچک سوغاتی هم مهیا گشته که بتوانید در صورت گشنگی یک میان وعده از آن تهیه کنید.

اگر بلیط روما پس (Roma Pass Ticket) داشته باشید، شاید بتوانید توسط همان از حمام های کاراکالا بازدید نمایید.

منبع: rometoolkit.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 699

به "حمام های کاراکالا رم، متفاوت ترین حمام های باستانی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام های کاراکالا رم، متفاوت ترین حمام های باستانی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید