خبرنگاران بیمارستان عظیم دزفول کمبود تجهیزات پزشکی ندارد

به گزارش مجله سلنا، دزفول- خبرنگاران- رئیس بیمارستان عظیم دزفول گفت: با تدابیر اندیشیده شده داروهای خاص برای مقابله با بیماری کرونا در دزفول وجود دارد و کمبود تجهیزات پزشکی در این بیمارستان وجود ندارد.

خبرنگاران بیمارستان عظیم دزفول کمبود تجهیزات پزشکی ندارد

علی بختکمک روز دوشنبه درخصوص کنترل بیماری کرونا در دزفول به خبرنگار خبرنگاران گفت: قبل از ورود بیماری کرونا به ایران، کارگروه تخصصی هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی دزفول تشکیل و اقدامات پیشگیرانه انجام شد.

وی با اشاره به ایزوله کردن 2 بخش بیمارستان عظیم برای بیماران حاد تنفسی اضافه نمود: افراد مشکوک به کرونا در بخش ویژه اورژانس جدید تحت نظر قرار گرفتند و اقدامات حفاظتی مورداحتیاج این بیماران در حال اجرا است.

رییس بیمارستان عظیم دزفول اظهارداشت: بخش آی سی یو سه نیز به بیماران حادتر اختصاص یافت و اقدامات مورداحتیاج از جمله ماسک و دستکش و دیگر تجهیزات برای پرسنل فراهم شد.

مردم زنجیره ابتلا به کرونا را بشنمایند

بختکمک گفت: مردم باید با رعایت اصول بهداشت شخصی، میهمانی ندادن، جشن تولد نگرفتن، باشگاه نرفتن و حضور نیافتن در اجتماعات زنجیره ابتلا به کرونا را بشنمایند.

وی اضافه نمود: مردم مراحل بهداشت فردی که به صورت گسترده منتشر شده را رعایت نمایند و هنگام استفاده از کلید، موبایل، عینک و اتوماتیک آنها را ضدعفونی و از دست زدن به سر و صورت خودداری نمایند.

رییس بیمارستان عظیم دزفول اظهارداشت: کوشش این است که دوره زمانی درمان طولانی تر گردد تا تعداد بیماران مبتلا به این بیماری ثابت بماند زیرا درصورت طولانی تر شدن فرایند درمان، ضمن ثابت ماندن تعداد بیماران امکانات پزشکی نیز افزایش می یابد.

وی با تقدیر از کوشش پرسنل درمانی، پشتیبانی، بهیاران و پرستاران اضافه نمود: دستورالعمل های کشوری در بیمارستان عظیم دزفول اجرا می شوند و طبق ارزیابی مدیرکل بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، فرایند درمان در بیمارستان عظیم دزفول رضایت بخش است.

ترخیص مادر باردار و فرزندش از بیمارستان عظیم دزفول

بختکمک گفت: مادر بارداری که با سطح هوشکمک بسیار کم با دستگاه تنفس مصنوعی تحت نظر بود با اقدامات پزشکی انجام شده همراه با فرزندش با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شدند که این امر نشانه ارائه خدمات رسانی مطلوب به بیماران است.

وی اضافه نمود: تا به امروز 2 مرد 81 ساله و 86 ساله به علت بیماری کرونا در بیمارستان عظیم دزفول جان خود را از دست داده اند.

رییس بیمارستان عظیم دزفول اظهارداشت: بیماران با فشار خون بالا، بیماران با مشکل قلبی، کلیوی، شیمیایی، دیابتی و بیماران با مشکل تنفسی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند که باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

ورود خیران و گروه های جهادی دزفول برای مقابله با کرونا

رئیس بیمارستان عظیم دزفول گفت: تا به امروز خیران زیادی برای کمک به پیشگیری از بیماری کرونا در دزفول اعلام آمادگی نموده اند که به شرکت های فراوری نماینده راهنمایی شدند.

وی ضمن تقدیر از حضور همیشگی خیران اضافه نمود: بیمارستان عظیم دزفول به کمک خیران احتیاج دارد و این فرهنگ کار خیر باید همه گیر گردد.

بختکمک با تاکید بر لزوم تغییر سبک زندگی مردم برای مواجهه با بیماری ها گفت: اضطراب بالا باعث به هم ریختن سیستم ایمنی بدن می گردد لذا باید استرس را در این روزها کنترل کرد.

وی اضافه نمود: شهفرایندان به دنبال اخبار منفی نباشند و اخبار مربوط به کرونا را از منابع رسمی پیگیری نمایند.

رییس بیمارستان عظیم دزفول به شهفرایندان توصیه کرد از تکنیک های آرامش زا استفاده نمایند.

طبق آخرین آمار تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان عظیم دزفول بستری هستند 10 نفر است.

بیماری جدید کرونا با نام کووید-19 از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 783

به "خبرنگاران بیمارستان عظیم دزفول کمبود تجهیزات پزشکی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیمارستان عظیم دزفول کمبود تجهیزات پزشکی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید